Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat mijn vraagstuk over de migratie van groupwise naar exchange 2007 is vervuld, kom ik bij het volgende.

Zoals (volgens mij iedere) bij de organisatie het geval is, hebben sommige mensen meerdere adressen.
Voorbeeld: loginnaam voor Piet Hein is phein en het exchange adres hoort p.hein@domein te zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ga oplossen? Moet ik bij het venster email adressen meerdere "smtp" adressen aanmaken?

Ik was al op dit oude topic gestuit, maar daar was ik niet helemaal zeker van. [Exchange 2007] Meerdere mail adressen, 1 account

Is het tevens mogelijk dat de gebruiker ziet op welke adres hij/zij gemailt is geweest?

Alvast bedankt.

Mvg,

Martijn

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Als de mail vanaf een externe verzender afkomstig is dan is het zichtbaar, is het van een interne bron dan niet volgens mij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:12:
Moet ik bij het venster email adressen meerdere "smtp" adressen aanmaken?
Helemaal correct. Je kan dit ook automatisch voor iedereen doen mbv recipient policies.

linkjes voor de policies:
quick and simple: http://computerperformanc...2003_recipient_policy.htm
the MS way: How to use recipient policies to control e-mail addresses in Exchange 2003 and in Exchange 2000

[ Voor 34% gewijzigd door Xiliath op 06-04-2009 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de tips. Het werkt.

Het AD domein eindigt op .local, kan ik deze bij de smtp adressen dan ook weghalen of haalt hij de lokale adressenlijsten overhoop?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Je kunt hem weghalen maar als je interne domein ook zo heet zou ik hem lekker laten staan. Extern zullen ze dat adres toch nooit resolven

Een hele rij microsoft certificeringen.

• tc982
  • Laatst online: 05-02 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:28:
Hartelijk bedankt voor de tips. Het werkt.

Het AD domein eindigt op .local, kan ik deze bij de smtp adressen dan ook weghalen of haalt hij de lokale adressenlijsten overhoop?
Je moet dus een UPN Suffix bijmaken, google daar maar op. Dan kan je domain.local veranderen naar de domain.com en kunnen gebruikers inloggen via owa en op windows via username@domain.com ipv username@domain.local

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
of je voegt gewoon een domeinnaam (@domein.com) bij de recipient policy toe. Op die manier is het lokale domeinsuffix nog gewoon netjes domein.local maar verwerkt exchange ook netjes de e-mail voor dit domein.

Als je dit doet, geef vervolgens wel de Information Store en IIS (vraag me niet waarom, het moet van microsoft) een trap en rebuild de recipient policies. Anders werkt het niet direct

• tc982
  • Laatst online: 05-02 09:01
nielsl schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:25:
of je voegt gewoon een domeinnaam (@domein.com) bij de recipient policy toe. Op die manier is het lokale domeinsuffix nog gewoon netjes domein.local maar verwerkt exchange ook netjes de e-mail voor dit domein.

Als je dit doet, geef vervolgens wel de Information Store en IIS (vraag me niet waarom, het moet van microsoft) een trap en rebuild de recipient policies. Anders werkt het niet direct
Dat heb ik nog niet moeten doen. de TS heeft dus reeds de recipient policy's toegepast. Als je nu naar je Domains and Trusts gaat kan je daar extra domain suffixes aanmaken. Zo kan je ervoor zorgen dat de login naam hetzelfde is als je e-mail adres. Stel : mijn login is tcollier, mijn domain is microsoft.local, mijn mail domain is microsoft.com. Dan kan je een UPN Suffix toevoegen zodat je kan inloggen met tcollier@microsoft.com , dan heeft de gebruiker altijd zijn domain ingegeven en kan met één set overal inloggen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1