[Exchange 2007] Meerdere mail adressen, 1 account

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zou graag de volgende situatie creëren:

Meerdere mailadressen (user@domain1.nl, user@domain2.nl, use@domain3.nl) laten binnenkomen op 1 Exchange 2007 account. Zodra er mail binnen komt moet deze dan in een aparte map binnen komen in de mailbox.

Inbox
- user@domain1.nl
- user@domain2.nl
- user@domain3.nl
Sent Messages
Trashcan
etc.

Weet iemand of dit mogelijk is? Ik kan dit nergens vinden :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 15:26
aliassen toevoegen in exchangen en server-side sorteerrules maken?

Gewoon in Outlook in betreffende profiel rules maken, een aantal rules zullen server-side uitgevoerd worden en dan doet exchange netjes wat jij wil.
(staat er ook bij als je rule hebt aangemaakt of ie dat lokaal of server-based uitvoerd)
Afbeeldingslocatie: http://www.law.harvard.edu/administration/its/how-tos/images/rulesservervsclient.png

http://www.slipstick.com/rules/serverbased.htm
You can divide rules, whether created with Inbox Assistant or Rules Wizard, into two types – server-side and client-only. Server-side rules are handled entirely by the Exchange Server, independent of the state of the Outlook client. Client-only rules do not execute until the user who created the rule logs in to the Outlook client with the same profile used to create the rule.

[ Voor 108% gewijzigd door DJSmiley op 20-07-2008 16:58 ]

• Cybex
  • Niet online
Thanks voor de uitleg! Ik ga hier even mee aan het stoeien...
Ik heb het net even geprobeerd met Microsoft Entourage (ik werk onder OSX), maar dat lukte niet :(

• DJSmiley
Cybex schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:10:
Thanks voor de uitleg! Ik ga hier even mee aan het stoeien...
Ik heb het net even geprobeerd met Microsoft Entourage (ik werk onder OSX), maar dat lukte niet :(
Geen outlook op de server staan en/of een virtual machine met outlook?

• Cybex
  • Niet online
Ik ben nu Office 2007 aan het downloaden, zodat ik deze rules kan instellen in VMware. Dan weer terug naar Entourage :)

Als het werkt (of niet), dan reageer ik hier even :)

• Cybex
  • Niet online
Het werkt nog niet helemaal zoals ik wil, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog geen alias heb aangemaakt (maar meerdere mailaccounts in het account). Serverside werkt nu in elk geval! Thanks!!

• DJSmiley
Cybex schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:56:
Het werkt nog niet helemaal zoals ik wil, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog geen alias heb aangemaakt (maar meerdere mailaccounts in het account). Serverside werkt nu in elk geval! Thanks!!
Je zal binnen oulook 1 exchange-account moeten hebben. Uiteraard werkt dit hele geintje niet als je t popt vanaf de exchange-doos. (dan staat de mail ook niet server-side dus kan ie t ook niet daar sorteren)

Binnen exchange zul je dan idd de diverse mailadressen moeten aanmaken, of dmv een popconnector deze boxen laten binnenhalen bij de betreffende exchange box.

• Cybex
  • Niet online
Ik had 1 account met daaraan gekoppeld meerdere mailadressen. Ik "pop" helemaal niets :)

edit:
eehm, weet jij toevallig ook waar je aliassen aanmaakt en koppelt met het account?

[ Voor 34% gewijzigd door Cybex op 20-07-2008 19:43 ]

• DJSmiley
Cybex schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:38:
Ik had 1 account met daaraan gekoppeld meerdere mailadressen. Ik "pop" helemaal niets :)

edit:
eehm, weet jij toevallig ook waar je aliassen aanmaakt en koppelt met het account?
in je active-directory users en dan kun je daar smtp adressen toevoegen (uit mn hoofd, weet niet exact hoe tabbladen heten)

edit: plaatje gegoogled

Afbeeldingslocatie: http://windowsitpro.com/Files/04/46668/Figure_05.gif

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 20-07-2008 19:49 ]

• Cybex
  • Niet online
Okay, dat had ik al gedaan. Dan ga ik daar mee verder. Thnks

edit:

Hier loop ik nu tegen een probleem aan. Ik heb een account met bijv. 2 mail adressen:

account: Banaan
info@appel.nl (default)
info@peer.nl

Als ik een regel toevoeg: "Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen"
"Verzonden aan Persoon of Groep"
"Verplaats het bericht naar PEER"

Stel ik wil een bericht dat verstuurd wordt naar "info@peer.nl" verplaatsen naar de map "PEER", dan vertaalt hij (Outlook / Exchange) het mailadres naar het accountnaam (Banaan).

Met andere woorden, deze regel zorgt er voor dat alle mail naar de map PEER gestuurd wordt en niet alleen info@peer.nl.

Nog suggesties?

edit2: Ik ga straks even met distributielijsten werken, kijken of dat beter gaat. Maar dat wordt later op de avond, nu eerst mijn dochter uit bad halen en naar bed brengen... :)

edit3: Beetje omslachtig misschien, maar het werkt wel: Ik heb een distributielijst aangemaakt, met als mail adres info@peer.nl en die gekoppeld met mijn Exchange account. In Outlook heb ik een regel aangemaakt: als mail van die distributielijst afkomstig is, dan zal deze verplaatst worden in de juiste map. Werkt prima!

Beetje TE omslachtig misschien? Iemand een betere oplossing voor me?

[ Voor 113% gewijzigd door Cybex op 20-07-2008 21:25 ]

Verwijderd

Vervelend kwaaltje van Exchange inderdaad. Het schijnt "by design" te zijn. Alias adressen worden door de server vervangen door het primaire adres van de mailbox. Geen rule die dan nog kan zien naar welk alias adres het gestuurd is. Distributielijst is de methode die ik ook gebruik.

• Cybex
  • Niet online
Ah, bedankt voor de bevestiging :)
Pagina: 1