OCZ Core SSD 32gb performance Issue's

Pagina: 1
Acties:

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 14:34
Ik heb het volgende probleem;
Een paar maanden terug heb ik de OCZ Core SSD 32gb gekocht om als bootschijf te gebruiken.
Dit werkt allemaal naar behoren en de pc start zeker sneller op dan vanaf een normale HDD.

Het probleem zit hem nu in het feit dat ik echt HUGE performance drops heb in Windows.
Dat verschilt van soms 5 seconden moeten wachten totdat het startmenu geladen is tot totale freezes van het systeem gedurende een seconde of 15.

In de eerste instantie dacht ik aan een instabiel systeem (systemspecs volgen nog) maar nadat ik een HDtune Benchmark had gedraait kwam ik erachter dat het aan de SSD lag.
De benchmark gaf aan dat;

Max: 144MB/sec
Gem: 66MB/sec
Min: 0.2MB/sec

Toen ik hier achter kwam heb ik wat gegoogled en werd er aangeraden om het pagefile uit te zetten.
Dit heb ik gedaan en nu loopt het al wat vloeiender(lees iets minder performance drops).

Na dit gedaan te hebben heb ik weer een benchmark gedraait;

Max: 144MB/sec
Gem: 86MB/sec
Min: 23MB/sec

Uiteindelijk kwam ik erachter dat in de OCZ SSD ook de 'brakke' Jmicron controller zit.
Dit is natuurlijk mijn eigen schuld, ik had namelijk even wat achtergrondinfo moeten zoeken, maar dat is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd.

Mijn vraag is nu of er nog meer foefjes zijn om iets aan de performance drops te doen.

Specs:

AMD Phenom I 8450 Triplecore @ 2,8GHz
8GB Kingston HyperX @ 800MHz
Mobo: MSI K9AB(ik weet het niet zeker ben niet thuis dus het kan verkeerd zijn)
Coolermaster 550watt voeding

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

zou je misschien een stel screenshots van HDtune hier kunnen posten? Soms kan het zijn dat die J-micron controller roet in het eten gooit omdat iets elke paar seconde een paar bit in een log file wegschrijft. Dan schiet het inderdaad met de j-micron controller echt niet op ;)

-_-

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:58
Als je dit topic doorneemt dan kom je erachter dat er eigenlijk niks aan te doen is.
Dat is erg jammer. Wat nog wel een beetje helpt is een raid-kaart met een flinke cache.