Toon posts:

hd4890 of GTX 260 core 216 ssc?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

Ik wil een nieuwe computer samenstellen, en twijfel tussen 2 videokaarten, een willekeurig merk ATI HD4890 1gb en een EVGA GTX 260 Core 216 SSC. Ik wil hem gaan gebruiken voor (vooral) gaming, films bekijken en video/muziek bewerken. Ik wil de kaart gaan gebruiken i.c.m. een Samsung t200 (1680x1050). Mijn budget ligt rond de €250,-

De overige specs van mijn nieuwe systeem zijn:
Intel Q9550
Asus P5QC
4gb DDR3-1333

Groeten van Ruben.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:15

g0tanks

Moderator CSA
Bekijk eens een paar reviews, daar kan je makkelijk zien welke van de twee beter is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 13:14
Ik zie nergens een vraag...
Ik neem aan dat je wil weten welke je het beste koopt?
Dan adviseer ik je om dit topic door te nemen:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Er komt namelijk veel meer bij kijken dan gewoon je huidige specificaties en je doel te vermelden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door.

Verder is er over de 4890 al eea geschreven: reviews: Radeon HD 4890: AMD's opgevoerde HD 4870 getest
In principe komt het neer op benches zoeken voor de voor jou zinnige applicaties en op basis daarvan de kaart kopen die het beste aansluit bij je eisen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:15

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb even een linkje voor je opgezocht: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-4890-review-test/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Ik zou toch graag persoonlijke raad krijgen bij het kiezen tussen deze 2, en eventueel ook gebruikservaringen en/of meningen :D .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gebruikservaringen vind je op GoT ten over - maar dat doe je met de search en niet met een eigen topic. Verder is het niet zo gek dat er weinig ervaringen zijn met de HD4890 gezien hoe kort dat ding leverbaar is. Maar ook daar geldt: er gaat zeker over geschreven worden hier.

Verder gaan we ervan uit dat een Tweaker zelf in staat is te kiezen, we gaan dus niet je handje vasthouden. Als je er niet uitkomt moet je evt je eisen wat verbreden en aanscherpen (zoals duidelijk genoeg in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? te lezen valt). Kijk ook naar hitte/verbruik/airflow. Kijk naar geluidsproductie. En mbt de HD4890 - gewoon geduld hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.