Deze ervaring hebben de meeste mensen...
Maar je moet je natuurlijk afvragen: "Heb ik altijd goed voor mijn accu gezorgd?"
Want de meeste accu's verliezen hun lading na een bepaald aantal cycles. In het vervolg kun je dat altijd proberen.
Dan als dat wel zo was, dan kun je proberen garantie aan te vragen, ik weet niet hoe het bij Acer zit, maar bij Toshiba krijg je 1 jaar op de accu (in België toch).
En dan kun je ook een paar oude trucjes gebruiken die te vinden zijn op het internet, maar ze zijn niet altijd even veilg.
Deze zijn bij mij al gelukt bij mijn vorige laptop:
- Accu volledig leeg laten lopen, pc laten uitvallen en dan gewoon opladen zonder pc aan te zetten. Dit 5 keer herhalen (ja, dan ben je een heleboel tijd kwijt).
- Accu voor een dagje (24 uur) uit de laptop halen, in volledig opgeladen stand, en dan terug insteken, is het nog volgeladen? Als het niet zo is, dan MOET je een nieuwe accu hebben.
- Accu in de vriezer steken (gek idee, maar heeft mijn accutijd van 15min->30min gebracht (alhoewel orgineel was het 2uur.)
- Accu eens schudden (in laatste hoop, maar beter pas doen als je een nieuwe al hebt, zo heb je misschien een reserveaccu).
En dan uiteindelijk op je vraag antwoorden:
Aanschaffen van een extra accu is zeker een goede optie. Je kunt oftewel een goedkope accu'tje nemen, via eBay kun je zeker eentje voor 35€ kopen (weet niet zeker voor jouw model), een China-merk, maar het zal werken.
Ben je meer voor de veiligheid en zekerheid, dan koop je gewoon via Acer gewoon een nieuwe, even een mailtje sturen, dat geeft vaak het beste resultaat. Want heel vaak zijn er bij de Webshops niet de originele accu's (dus als er niet expliciet bij staat dat het om een origineel gaat, beter niet kopen!)...