Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 17:17
Als hobby fotograaf loop ik vaak tegen het probleem op dat ik niet echt locaties en momenten heb om te fotograferen. Zeker de laatste tijd fotografeer ik wat minder, maar dat komt vooral omdat ik niet weet wát te fotograferen. En om nu met mijn auto rond te gaan rijden en bij de snelweg opeens linksaf slaan om te kijken of je tegen een leuk uitzicht komt is ook weer zoiets.

Kortom, ik ben dus op zoek naar tips van jullie hoe jullie ervoor dat jullie vaak leuke shoots doen.

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat ligt er aan waar je van houdt... Houd je van landschappen fotograferen? Micro/meso/macro?
Dus zeg maar een landschap, of liever een (oud) gebouw? Of liever een dier? Of mensen? Of gewoon een bloem?

Zomaar lukraak foto's maken geeft weinig voldoening IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 18:13

Arjan A

Cenosillicafoob

Aristos schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:38:
[..]En om nu met mijn auto rond te gaan rijden en bij de snelweg opeens linksaf slaan om te kijken of je tegen een leuk uitzicht komt is ook weer zoiets.
[..]
Nou, dat doe ik dus weleens, je staat echt verbaasd van wat je dan weer tegenkomt. Dat hoeft overigens niet perse met de auto. Een klein stukje fietsen of wandelen biedt ook erg veel.
Als je binnen wil blijven, kan je proberen met wat je hebt een studiootje te maken en daarmee te experimenteren.
Inkoppertje: Een goede fotograaf weet de omgeving naar zijn hand te zetten en niet andersom he ;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

FGA -> FGW

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier misschien een suggestie van plekken ;)

http://www.urbex.nl/portal.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga ook bijna nooit uit mezelf op pad om maar wat te fotograferen. Het helpt bij mij om te zorgen voor opdrachten (kan ook onbetaald zijn). Als je concerten en/of feesten leuk vindt kun je bv. eens kijken bij 3VOOR12 lokaal. Zo weet je ook zeker dat er ook echt iets gebeurt met je foto's en dat het niet bij een paar views op je Flickr blijft.
Verder vond ik dit ook wel een leuk artikel, waar je misschien wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Massaal kussengevecht op de Dam in Amsterdam

Zie ik je daar? Ik ge er wel heen, lekker last minute

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ik ben er, maar in het begin eerst op het dak van krasnapolsky om een en ander vast te leggen.

ben te herkennen aan mijn fuji S5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Leuk, de VUMC collega! Ik ben te herkennen aan de 2 meter van mijn persoontje met de iniminicamera met de reuzewitte toeter erop. Zie ik je daar!. Een fuji zal ik niet meteen herkennen denk ik.

Edit, krasnapolsky? wat is daar en kan iedereen daar heen?

[ Voor 13% gewijzigd door Moby op 04-04-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 14:18:
Leuk, de VUMC collega! Ik ben te herkennen aan de 2 meter van mijn persoontje met de iniminicamera met de reuzewitte toeter erop. Zie ik je daar!. Een fuji zal ik niet meteen herkennen denk ik.

Edit, krasnapolsky? wat is daar en kan iedereen daar heen?
ik ken de organisatie en ben uitgenodigd om mee het dak op te mogen :)
kan ze helaas niet telefonisch bereiken om te vragen of er meerdere meemogen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44
Als hobby fotograaf loop ik vaak tegen het probleem op dat ik niet echt locaties en momenten heb om te fotograferen. Zeker de laatste tijd fotografeer ik wat minder, maar dat komt vooral omdat ik niet weet wát te fotograferen. En om nu met mijn auto rond te gaan rijden en bij de snelweg opeens linksaf slaan om te kijken of je tegen een leuk uitzicht komt is ook weer zoiets.

Kortom, ik ben dus op zoek naar tips van jullie hoe jullie ervoor dat jullie vaak leuke shoots doen.

Ik ben benieuwd
Kijk eens wat dichterbij huis voor locaties en momenten ;)

Persoonlijk loop ik regelmatig hier de hei op of het bos in om te gaan fotograferen. Of een rondje door het centrum. Als ik even geen zin heb om hier in de buurt te fotograferen ga ik naar een andere stad. Amsterdam, Utrecht, Amersfoort. Of ik stap op de fiets en ga de dorpjes in de buurt eens verkennen om te zien wat ik tegenkom.

Ook wanneer ik voor mijn werk een behoorlijk stuk van Nederland doorrijd ben ik altijd aan het kijken naar mooie lokaties waar ik zou kunnen fotograferen. Daardoor heb ik nu een stuk of 3 á 4 lokaties waar ik binnenkort eens een fotoshoot met model wil gaan doen. Puur voor mijzelf en de lol. Of het gaat lukken weet ik nog niet, maar ik weet de lokaties wel.

Wat betreft momenten om te fotograferen, jouw gemeente zal vast ergens online wel een evenementen kalender hebben staat, check die eens op leuke evenementen binnenkort, en plan die in. Of ga inderdaad doen wat Wilko al zei, wordt vrijwilliger bij een 3voor12 lokaal site. Veel concerten in de buurt, lekker fotograferen, en vaak nog gezellige mensen met wie je dan samenwerkt.

Het belangrijkste is wel dat je tijd inplant/ruimt voor je hobbie. Thuis zitten, en zeggen dat je geen zin hebt om je geen lokaties kent, dat werkt niet. Dus, ga er gewoon op uit, pak je camera mee en ga een rondje lopen. Morgen schijnt weer mooi weer te worden, dus zoek een leuk stukje natuurgebied in de buurt. Smeer van te voren wat boterhammetjes, neem een flesje drinken mee. En gewoon gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk je even ontmoet te hebben ook al was het maar voor 5 seconden of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:06:
[...]

leuk je even ontmoet te hebben ook al was het maar voor 5 seconden of zo :)
Ja was geinig, ga je nog een case maken? Zal ik een verzameltopic openen? Waarschijnlijk komen alleen wij er in maar misschien is het wel aardig. Ik zal ze iig op Flickr zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Het was echt leuk op de dam, ik heb me kapot gelachen :P Ik heb nog wel wat foto's van je hos :) (oa. op het dak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:48:
[...]

Ja was geinig, ga je nog een case maken? Zal ik een verzameltopic openen? Waarschijnlijk komen alleen wij er in maar misschien is het wel aardig. Ik zal ze iig op Flickr zetten.
ik heb er al een paar in het partyfotografie topic gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee? >:)

[Stedentips] Barcelona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
. En om nu met mijn auto rond te gaan rijden en bij de snelweg opeens linksaf slaan om te kijken of je tegen een leuk uitzicht komt is ook weer zoiets.
Waarom niet? Zo kun je de meest aparte dingen tegenkomen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1