Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Mods: Ik heb dit topic ook geopend op een aantal andere fotofora, en daar is dit topic goed ontvangen.
Indien dit topic niet gewenst, of verkeerd geplaatst, is laat dit dan even weten aub :)

Fotografie tips: Barcelona

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3134/2713068105_896bdc4189_o.gif

Inleiding

Zelf woon ik al een geruime tijd in Barcelona en mijn fotografische voorkeur gaat uit naar architectuur fotografie. Mede hierdoor zal de nadruk in dit topic dus liggen op de architectuur die te vinden is in Barcelona.

Mijn doel is om met dit topic mensen te attenderen op locaties/gebouwen in Barcelona die ik fotografisch interessant (genoeg) vind.
Veel reisgidsen laten veelal de 'standaard' dingen zien, en veel mensen kiezen daar juist voor omdat het makkelijk en snel is, echter denk ik dat er genoeg dingen zijn die ook erg de moeite waard zijn uit een fotografisch oogpunt.

Indien mensen ideeën en/of suggesties hebben m.b.t. dit topic laat dit dan weten zodat ik het kan toevoegen aan dit topic.

Wat voor een foto's wil je maken?

Er is heel veel te fotograferen in Barcelona en je hebt genoeg opties binnen de soorten fotografie: architectuur, landschappen, straat, portretten, metro, etc., maar als je een weekend(je) gaat wil je eigenlijk geen tijd verdoen met het zoeken naar de diverse dingen.

Wellicht is het een idee om voor je naar Barcelona gaat diverse foto's online te bekijken om zo een 'plan' in je hoofd te krijgen van wat je precies wilt fotograferen. Wat ikzelf meestal doe is het doorlopen van een aantal groepen op Flickr.com. Hierdoor zie je diverse invalshoeken op een locatie waardoor je uiteindelijk met foto's thuiskomt die je had willen maken. Niets is zo vervelend om ergens te zijn geweest, en later een betere invalshoek te zien....

Hieronder vind je een aantal Flickr groepen die je evt. zou kunnen bekijken:

Metro Barcelona
Flickrs BCN
Gaudi
BCN minimal
BCN (Barcelona)
Barcelona Photos
Barcelona BW
Barcelona pics
Barceloneta BCN
Visca Barcelona!
El Barri Gòtic de Barcelona
Agbar tower
Gaudi's Sagrada Familia
Barcelona i l'Arquitectura
bARCELONA dIFERENTE (bDF)

Barcelona photobloggers

Algemene tips

- Huur een fiets zodat je sneller de stad door kan en dus ook meer kunt zien.
- Op de grote trein stations vind je gratis stads plattegronden die zeer gedetailleerd zijn.

* via Flickr heb ik 'klachten' gekregen van mensen die het niet op prijs stelden dat ik hun foto's linkte. Daarom heb ik de foto's weg gehaald*

If you are a Flickr member and you see your picture in this topic, please read the following:
All the images used in this topic contain a redirect to the corresponding Flickr profiles.
The only purpose of the used images is to show/advise the members of this photography related forum how beautiful/inspiring Barcelona is for photography.
In other words, we share your passion :)
If you don't feel comfortable with this, and you prefer to have your image removed from this topic, please send me a Flickr mail here and I will remove the image a.s.a.p..
Thanks for your understanding.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* via Flickr heb ik 'klachten' gekregen van mensen die het niet op prijs stelden dat ik hun foto's linkte. Daarom heb ik de foto's weg gehaald*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

FGA -> FGW

:) leuk iniatief!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Workflow? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja, da's nieuw, alles naar FGW verplaatsen ;)

Maar leuk initiatief! Ben zelf in Barcelona geweest maar toen fotografeerde ik nog maar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
Zeker als het gaat over architectuur mis ik toch wel heel erg veel Gaudí...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:19:
Zeker als het gaat over architectuur mis ik toch wel heel erg veel Gaudí...
Klopt helemaal, maar dat is allemaal terug te vinden in de reisgidsen, en dát is nu net niet mijn doel van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Leuk initatief! Ik ben dol op Barcelona en de foto's van JSPR, so I like! Ik zal dit jaar zeker nog een keer in Barcelona te vinden zijn dus wil hier ook zeker wat plekjes van bezoeken. Helaas heb ik de vorige keer in barcelona niet zo heel veel foto's van de stad gemaakt, maar wel van graffiti. Misschien is het ook leuk om te vermelden dat Barcelona één van de streetart hoofdsteden van Europa is, de hele stad zit er vol mee. Vaak ook nog op interessante locaties zoals oude gebouwen, etc:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3265/2761641213_5515dc6990.jpg

In het centrum is het 't best waard om af en toe eens over een hekje te klimmen >:). Ik gok dat er ook veel 'urbex' locaties zijn aan de buitenranden van Barcelona. Vanuit de bus en auto zag ik hele braakliggende industrieterreinen, etc die er erg interessant uit zagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 16:10
Wow, Super initiatief! Ben van plan om dit jaar ook naar Barcelona te reizen, en dan inderdaad vooral om foto's te maken. Dat was al een beetje ontstaan door jouw foto's, maar nu is het ook wat makkelijker om bepaalde locaties te vinden. Erg nice.

Van mij mag dit uitgebreid worden met meer steden/locaties.

[ Voor 0% gewijzigd door TranceSetter op 05-03-2009 22:24 . Reden: Bookmarked :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mochten mensen vragen hebben m.b.t. Barcelona (behalve over hotels enzo omdat ik daar echt niks van weet) stuur dan een email of PB, en ik zal kijken of ik je kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Just... Wow... :) Die foto's van jou jspr...

Barca is mijn 2e stad, ben half spaans en mn halve familie (moeders kant) woont in Barcelona.. mijn opa en oma wonen in L'Hospitalet de Llobregat, een wijk in Barcelona, waar het qua gebouwen niet echt design is.. Mijn neef woont in Sants, lekker druk :)
Maar als ik jou foto's zie hunker ik weer om een tripje naar het zuiden!
Met welke cam heb je die platen geschoten by the way?

Hier nog een van mezelf.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3274/2786645512_3ed4ec6b0e.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Vis op 13-03-2009 19:23 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: niet alle foto's zijn van mij hé ;) (zie ook de Flickr melding in de startpost)

En L'Hospitalet is géén Barcelona, zie de 'campagne' sticker :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/3138292463_dde8e6663a_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Haha wie heeft dat bedacht? Leg eens uit, omdat jij er woont weet je er vast meer van hoezo mensen zoiets doen.. Zowieso het chauvinisme onder de Catalanen is echt triest..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, ik kwam die stickers her en der tegen in de stad.
Pagina: 1