Toon posts:

GTX 260 in SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

Ik ben van plan 2 x een GTX 260 te kopen. Maar heb ik dan aan een 700 watt voeding genoeg?

Met vriendelijke groet,

Maikel de Vries

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Er zijn zat sites op internet waar je je voedingseisen kan uitrekenen, en met alleen je videokaarten opnoemen kunnen we je ook niet echt helpen. Noem je andere specs ook even op.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat zou je met een simpele google search best zelf kunnen vinden maar volgens deze site heb je
GeForce GTX 260 | 280 SLI
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the 12 volts rails.
nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke me andere specs zijn een p5E moederbord socket 775. met een Intel core 2 duo E8400 at 3 Ghz en 8 gb ram a 800 mhz modules. en nu zit er dus een 4850 in.

Maar je gaat me toch niet vertellen dat 1 zo,n kaart 700 watt verbruikt. Dus dan zul je met 2 kaarten minimaal 1.5 a 1.6 kilowatt moeten hebben om alles een beetje te kunnen draaien? lijkt me wel verdomd veel. Ik hoorde op hardware.info in hun televisie programma dat de gewone GTX 260 236 watt verbruikt 1 zo,n kaart. Ik ben van plan de Evga GTX260 core 216 te nemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 11:36 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 13:34
van welk merk is de 700W voeding? Dat kan een groot verschil uitmaken ;)

Er staat wel: A Second (een tweede) ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Death1ord op 04-04-2009 11:36 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Welkom op GoT.

Voor je vraag is dit topic in het leven geroepen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1327348 :P

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
xsilence gamer edition. Het is btw de gewone 260. Geen OC. Bij Azerty staat bij deze kaart onder technische specificaties het volgende.

Randapparaten/interfaceapparatenAangrenzende PCI-sleuf, 500W-voeding.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 11:43 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Wellicht had het gemakkelijker geweest als je even op de site was wezen kijken welke ik gelinkt had want dan had je gezien dat voor een single kaart 500W minimaal vereist is en met een SLI opstelling.
A second GeForce GTX 260 requires you to have a 700 Watt power supply unit at minimum
En dus niet zoals jij aanneemt 700W voor een single en 1,5KW voor een SLI.

Verwijderd

Een 700W voeding voor GTX260 SLI.

Verwijderd

Topicstarter
Zo te lezen is dus 700 watt minimaal. Dan koop ik eerst een voeding van 850 watt, want ik wil liever neit op het randje zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:58:
Zo te lezen is dus 700 watt minimaal. Dan koop ik eerst een voeding van 850 watt, want ik wil liever neit op het randje zitten.
700 Watt voeding minimaal. _O-
Laat me niet lachen kijk eerst hier maar eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

Verwijderd

Het ligt eraan hoeveel amperes jouw voeding kan leveren. Een 750 A-merk voeding is ruim voldoende. Je hebt wel de juiste connectoren nodig. Je kunt er ook gewoon een hd4850 bijsteken. Dat kost je bijna niks en de meeste games run je gewoon op high. Wat voor een monitor heb je? Je kunt in plaats van 2 x een gtx 260 ook een 4870x2 kopen. Die gaat het zeker weten doen op jouw voeding als je een 6 pin en een 8 pin connector hebt.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 17:42
Ik zou voor een degelijke 600w voeding gaan, 700w geeft wat extra speelruimte. Met twee kaarten in sli van het kaliber gtx260 trek je al gauw 450-500w uit het stopcontact = 400w voor de voeding na 80% efficiëntie. Overigens moet je goed kijken of de voeding wel genoeg pci-e stekkers heeft. Voor 100 euro heb je de cooler master silent pro 700w, dat is ruim voldoende. Voor 80 euro ofzo heb je de niet modulaire 650tx, en die is ook lekker stil.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al zei ik heb de Xsilence 700 Watt Gamers Edition

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding doos erbij gehaalt. Het is een Xilence 700 watt gamers edition. Er staat ook een sticker op met de tekst prepare for SLI/Crossfire.ampere is toch a ? 10a/6a 60/50Hz

aansluitingen

20+4 PIN (MB): 1x
Small 4PIN (HDD/FDD): 2x
Big 4PIN (HDD/FDD): 6x
S-ATA: 4x
6Pin PCI-Express: 2x
4+4PIN 12V (MB): 1x
3Pin Fan Detector: 1x

Zal dit te doen zijn ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 13:55 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:01:
[...]

700 Watt voeding minimaal. _O-
Laat me niet lachen kijk eerst hier maar eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Lach jij maar!
Maar er zijn mensen die bij max. systeem-belasting liever niet de voeding 80%-100% willen belasten. En daarom een iets zwaarder model nemen. Dat is hun eigen keuze. En tevens een prima keuze. Niks mis mee.
Ook kan er dan in de toekomst veilig worden uitgebreid dmv. toevoegen HDDs met een losse Raid-controller.
Of voor bv. PhysX een extra videokaart toevoegen.

Zelf heb ik ook een zwaar 850Watt model (zie systeemspecs), en mijn max. load komt irl echt niet boven de 500Watt.
Dat betekend dus dat de voeding bij mij bij zwaar gamen 50%-65% belast is. Bij dat percentage levert de voeding ook de meeste efficiëntie. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Verwijderd

Dat betekend dus dat de voeding bij mij bij zwaar gamen 50%-65% belast is. Bij dat percentage levert de voeding ook de meeste efficiëntie. ;)
Alleen de meeste PC's staan de meeste tijd te idle en dan haal je de 50% belasting helemaal niet. ;)
En een voeding leverd bij 50% helemaal niet altijd het beste rendement dat is per voeding verschillend. Voedingen met een 80+ certivicaat halen zelf een rendement van 80% en meer tussen een belasting van 20% en 100%. En met een belasting van 50% is het rendement helemaal niet zoveel beter dan 100% verschil is meestal maar zo'n 2%.
En de belasting bij jouw zou soms wel eens onder de 20% kunnen komen en dan gaat de effecientie wel snel omlaag dus..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop gewoon wel een voeding erbij :P

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:06:
[...]

Alleen de meeste PC's staan de meeste tijd te idle en dan haal je de 50% belasting helemaal niet. ;)
En een voeding leverd bij 50% helemaal niet altijd het beste rendement dat is per voeding verschillend. Voedingen met een 80+ certivicaat halen zelf een rendement van 80% en meer tussen een belasting van 20% en 100%. En met een belasting van 50% is het rendement helemaal niet zoveel beter dan 100% verschil is meestal maar zo'n 2%.
En de belasting bij jouw zou soms wel eens onder de 20% kunnen komen en dan gaat de effecientie wel snel omlaag dus..... :)
Mijn PC verbruikt idle zo'n 250Watt, dus 25%-30% belasting minimaal. De efficiëntie is op dat percentage niet eens zo gek veel lager als ik de reviews en specs mag geloven
Waar het mij om gaat is dat je mensen absoluut niet moet aanraden om op 80%-100% belasting te gaan zitten. De Hardware is daarvoor gewoon veel te kostbaar, helemaal in vergelijking met de geringe investering in een iets zwaarder model voeding. Ook kan de stabiliteit in het geding komen, zeker als je ook nog gaat overclocken.

Waar het ook om gaat zijn de Amperage's die de voeding kan leveren op de verschillende Voltage-lijnen.
Daaraan gekoppeld is de max. totale load (Wattage) die een voeding aankan.
En er moeten voldoende 6-8pin PCIe-voedingsstekkers aanwezig zijn om meerdere grafische kaarten in SLI/Crossfire te laten werken.

Dus de keuze qua voeding hangt tegenwoordig af van de grafische kaart(-en) die men wil gaan gebruiken.
Het is daarom helemaal niet zo verwonderlijk dat Nvidia voor een GTX260 in SLI een voeding van minimaal 700Watt aanraad. Deze modellen zijn door de gerenommeerde fabrikanten (A-merken) op de markt gezet speciaal voor SLI/Crossfire, en zijn vaak dan ook hiervoor gecertificeerd. (er zit een SLI/Crossfire logo op)
Tevens sla je dan ook de plank niet mis wat betreft de hoeveelheid PCIe aansluitingen die nodig zijn.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Het spijt me, maar ik zie dat je een asus p5e moederbord hebt. Dit moederbord heeft een x38 chipset van intel en ondersteunt geen SLI.

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
Geen ondersteuning voor SLI ? WTF. Wel voor Crossfire ? Waarom heeft mijn moederbord dan een extra pci poort ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 21:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

Videoplanken & Beeldkanonnen is niet de plek voor vragen over voedingen - en sowieso verwachten we dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Als je dat (op GoT) gedaan had zou je al a) gevonden hebben waar de juiste plek is en b) geheid genoeg info gevonden dat een eigen topic onnodig was geweest.

Dat dit topic weinig meerwaarde heeft wordt bovenal bewezen doordat de aanhoudende discussies uit Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 hier wederom herhaald worden. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.