[Advies gevraagd] Samengestelde pc voor 500 euro ?

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11-2025
Dag Tweakers (ik = nieuw :9~),

Hey, ik wil nu een nieuwe pc kopen voor mijn verjaardag 2 juli :o
Uhmm, ik heb op een forum gezocht en ik kreeg deze site aangeboden:

Mars_P910 bij Alternate

Hij is 499 euro, precies wat ik wil. Ziet er opzich goed uit, hier vind je nog wat meer details:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30hxwg8.png

Zal ik die halen, ik wil een pc die de nieuwste/nieuwere games aankan, hiermee bedoel ik dus: Mirror's Edge, Call of duty 4-5, FallOut 3.. Weetje wel?

Ook niet echt een specifieke game pc, dus ik wil er ook af en toe op kunnen photoshoppen en msn.
Achjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa; jullie snappen wel wat ik bedoel :*) !

Of heeft iemand anders nog een ander voorstel? 8)

__
BerkayB >:) !

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-01 10:03

Dima_2005

T.net-verslaafde

CSL FAQ

Welkom op Tweakers ;)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je geeft je systemspecs maar niet de daadwerkelijke resolutie waar je op wilt spelen.
Daarnaast is het goede mogelijk om een inschatting te doen of je het kan draaien door tomshardware.com ofzo te kijken naar charts van de 9400GT

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:51

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de Best Buy Guide: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009

En zoals Dima_2005 zegt, lees eerst maar eens de FAQ. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BerkayB
Die BestBuy heb ik al gecheckt, eerlijk gezegd vind ik die van alternate toch wel beter.. Maarja.
Ik ben echt onzeker :p 500 Euro is niet echt weinig voor mij, als leerling lol !

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Je kan het basissysteem in de Best Buy Guide ook nog aanpassen. Als je geen nieuwe monitor, luidsprekers, toetsenbord en muis nodig hebt kan je van dat geld andere componenten upgraden. Een leuk P43 bordje en een E7200 ofzo. De 4670 in de BBG zal iniedergeval sneller zijn dan de 9400GT in het systeem op Alternate.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-01 10:03

Dima_2005

T.net-verslaafde

Sorry, maar de BBG is veel beter dan jouw samenstelling, (niet dat ik iets tegen Alternate heb, ik koop mijn onderdelen daar ook altijd en zeker niks tegen Intel...), maar dat is voor mij een internet-pc...

Maarja, je moet niet vergeten, 500€ is echt wel weinig...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37

Croga

The Unreasonable Man

BerkayB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:12:
Die BestBuy heb ik al gecheckt, eerlijk gezegd vind ik die van alternate toch wel beter.. Maarja.
Ik ben echt onzeker :p 500 Euro is niet echt weinig voor mij, als leerling lol !
Kun je ook uitleggen waarom je dat vindt?

Als je vraagt om een advies, vervolgens een advies krijgt en dat zonder argumenten verwerpt dan kom je niet zo heel ver. De BBG op Tweakers is opgesteld na lange discussie tussen mensen die er bewezen verstand van hebben. Persoonlijk denk ik dat je dan hele goede argumenten moet hebben om dat advies niet met beide handen aan te grijpen.

Maar zoals al gezegd: Mischien heb je wel hele goede redenen om te vinden dat de BBG niet zo goed is als wat iemand anders zegt. Maar zolang je die goede redenen niet vertelt kunnen wij ook niet zeggen of ze zo goed zijn als jij denkt.

• BerkayB
Nee, ok.. Natuurlijk hebben jullie meer verstand.
Weetje; ik heb zelf een oude verotte AMD Sempron 3000+ met 2.0gHz en ik ben er echt helemaal klaar mee.
Nvidia 7600GS kaartje erin.. Maar nee; ik wil echt een nieuwe. Heb niet genoeg om een pc van €1800,- aan te schaffen want zoveel heb ik dus echt niet :)!

En ja ok, de BBG kan ik aanpassen maar ik dacht persoonlijk dat Nvidia beter is dan ATI omdat ik nog nooit een ATI heb gehad. Maar de BBG kopen is beter dan Alternate krijg ik te horen?

Nu begin ik na te denken :P Jullie hebben veel meer verstand dan mij.. :) Kan iemand anders niet iets moois samenstellen en het dan posten ?
g0tanks schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:15:
Je kan het basissysteem in de Best Buy Guide ook nog aanpassen. Als je geen nieuwe monitor, luidsprekers, toetsenbord en muis nodig hebt kan je van dat geld andere componenten upgraden. Een leuk P43 bordje en een E7200 ofzo. De 4670 in de BBG zal iniedergeval sneller zijn dan de 9400GT in het systeem op Alternate.
Dit? Ik snap heel weinig van die getalletjes xD Kan jij het misschien voor mij aanpassen?
Dat selecteren :> ?

[ Voor 29% gewijzigd door BerkayB op 04-04-2009 10:38 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37

Croga

The Unreasonable Man

BerkayB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:35:
Kan iemand anders niet iets moois samenstellen en het dan posten ?
Yup, dat kunnen we... Kijk maar eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Hoe kan je nou denken dat ATI slechter is omdat je er geen gehad hebt :/ Dat vertelt mij sowieso al dat je zelf al niet zoveel speurwerk gedaan hebt.
BerkayB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:35:
Dit? Ik snap heel weinig van die getalletjes xD Kan jij het misschien voor mij aanpassen?
Dat selecteren :> ?
P43 = Moederbord met de Intel P43 chipset
E7200 = Intel Core 2 Duo E7200

[ Voor 51% gewijzigd door g0tanks op 04-04-2009 10:41 ]

• BerkayB
Nee klopt, ben niet echt zo'n speurder :)

Ik hoorde wel van vrienden dat ATI HD beter is dan de nieuwe Nvidia xFG ofzo :o?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54
BerkayB schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:41:
Nee klopt, ben niet echt zo'n speurder :)

Ik hoorde wel van vrienden dat ATI HD beter is dan de nieuwe Nvidia xFG ofzo :o?
Het enkele feit dat jij geen speurder bent wil nog niet zeggen dat je niet wat meer eigen onderzoek kunt doen. Websites als tomshardware geven je een goed inzicht in benchmarks van videokaarten, processoren en andere onderdelen. Daar kun je dus opzoeken welke videokaart bijvoorbeeld beter presteert en dat geeft je een goede basis om verder te zoeken. Voordat je een topic als dit opent is het belangrijk dat je zelf al een goede afweging van je belangen hebt gemaakt. Als eindadvies kun je altijd nog de hulp van Tweakers inschakelen natuurlijk, want daar zijn we hier voor.

Probeer gewoon eerst zelf veel informatie te vinden voordat je zomaar in het wilde weg een topic begint met de vraag: "Wat moet ik kopen? Zeggen jullie het mij maar even want ik weet er niks van af."

Verder kun je dit ook nog even doorlezen.

[ Voor 24% gewijzigd door LuPo op 04-04-2009 10:52 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Leesvoer voor andere users: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics :(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.