Toon posts:

[Advies gevraagd] Welk onderdeel zal ik upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Ik heb enige jaren geleden een game pc aangeschaft en wil deze een upgrade geven.
Het doel is dus een goeie game pc en ik speel de meeste games op 1680x1050.

Mijn huidige configuratie is als volgt:
MotherboardAsus A8N32-SLI Deluxe
ProcessorAMD Athlon 64 X2 Toledo, 4800+, Socket 939
MemoryCorsair 2048MB DDR400 PC3200 CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
VideocardSLI 2x Asus EN7900GTX /2DHT, 512 MB, DDR3, PCI Express x16
PSUEnerMax Liberty, 620 Watt, Retail
Harddisk2x Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
SchermSamsung Syncmaster 226BW 22" 1680x1050
O.S.Windows XP Prof
CaseCooler Master Stacker 810

Upgrade mogelijkheden waar ik zelf over twijfel (in volgorde van afnemende effectiviteit voor zover mijn beperkte kennis strekt :))
  1. Alles :P
  2. De CPU een upgrade geven.
  3. De twee SLI videokaarten vervangen door een enkele meer recente videolaart.
  4. Upgrade van 2GB naar 4GB geheugen.
  5. ...
Zoals ik al aangeef is mijn kennis op dit gebied niet overweldigend, dus ik wil graag weten wat andere mensen in mijn situatie zouden doen (gamen op 1680x1050).

Alvast bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2009 10:10 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-01 17:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Zullen we het vriendelijk houden op GoT?

[ Voor 90% gewijzigd door GENETX op 04-04-2009 11:14 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bitter weinig zelfs? haha
Ik dacht dat ik juist redelijk veel informatie gegeven had :). Ik wil er maximaal 300 euro aan uitgeven, maar ben ook vooral geinteresseerd in de bottleneck in het bovenstaande systeem.

Welke informatie zou ik nog meer kunnen vermelden dan?

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 04-04-2009 11:14 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tja. Ik zou gaan voor moederbord, processor en geheugen.
Bijv een AM2+-moederbord, Phenom II 940, 4 gig DDR2. Kom je net boven de 300 euro uit.
Natuurlijk zet je met een nieuwe videokaart ook een stap. Maar ja Koop je nu voor 300 euro een nieuwe videokaart, dan is eigenlijk je processor iets te traag.

Doorsparen voor een grotere upgrade is denk ik de beste optie...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.