Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire 3690 probleem

Pagina: 1
Acties:

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb sinds kort een Acer Aspire 3690 laptop op de kop getikt. het nadeel is dat hij soms onverwachts opnieuw opstart. Het zal aan de warmte niet liggen, want de koelerpasta is al vervangen en hij wordt naar mijn mening helemaal niet warm. Ander geheugen is al getest, en dat is ook niet het probleem. Verder werkt de laptop helemaal perfect. hij vertoont geen verdere problemen alleen dat hij steeds opnieuw opstart. Dat kan al tijdens het opstarten zijn, maar ook pas na 5 uur aanstaan. De laptop is wel zo dat de fan bij het opstarten 100 % draait en daarna uitspringt. Hij springt soms aan om te koelen maar dan is de lucht die eruit komt ook helemaal niet warm. Wat zou het probleem kunnen zijn?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56
Zou je even wat vollediger kunnen zijn.

1. Zet de specs van je laptop neer
2. Kijk eens wat de temps zijn met een programma als Speedfan
3. loop eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door

Ik denk eigenlijk aan de voeding. Heb je ook ergens een andere adapter die je kunt gebruiken? En hoe zit het met de accu, wat als je deze er uit haalt, of juist enkel op de accu werkt?

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
In de laptop zit een Celeron M420 @1,6 GHZ, 2x512 mb DDR2 RAM, een Intel 945GM chipset en een 4 gig hdd vanwege omstandigheden (ik ga er niet vanuit dat het de hdd is want hij deed het voor die hdd ook al).

Tijdens het prime95' en valt ie op de helft uit, met Speedfan ernaast geeft ie hele rare temps aan, de ene keer 53, de andre keer 41, en daartussenin. Toen ik daarnaast mijn laptop aan de kant van de fan optilde viel hij ook uit. Na het stressen valt de laptop uit tijdens het laden van windows. dan is windows nog niet eens opgestart en hij valt al uit.
De accu is niet het probleem. Het gebeurt bij beide. Bij de eventviewer kom ik geen problemen tegen. dat kan komen doordat de laptop meteen afsluit. Ik heb een adapter van Acer, geen andere ter reserve nu. ze zijn allemaal hetzelfde dat wel dus ik denk niet dat het een probleem is.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wellicht heb je het zelfde probleem als mij: PC reset automatisch