Waardige vervanger HTS 3100

Pagina: 1
Acties:

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb ongeveer een jaar of twee geleden de philips HTS 3100 ( http://www.kieskeurig.nl/...s/hts3100/prijzen/310756/ ) aangeschaft vanwege de vele mogelijkheden, goede reviews en de lage prijs.
Ik ben hier erg content mee en het ding werkt als een tierelier, speelt alles af en heeft nog nooit kuren vertoond.
Toch loop ik aan tegen één dilemma. Er zit geen optische ingang op het apparaat.
Een paar maanden later heb in een PS3 aangeschaft, waarop ook een optische uitgang zit, die ik dus helaas middels de rood-witte tulp aansluiting heb moeten aansluiten, wat zorgt voor kwaliteitsverlies wbt de audio.

Ik heb inmiddels ook de Networked media tank (HDX-1000, http://www.hdx1080.com/in...d=115&vmcchk=1&Itemid=115 ) besteld waarop dus wederom een optische en tevens coaxiale digitale uitgang zit. Ik loop dus wederom tegen hetzelfde euvel aan.

Ik heb een tijdje terug al de nodige winkels afgestruind en ben tot de conclusie gekomen dat de budget home cinema setjes inclusief optische ingang in een hogere prijsklasse vallen, begrijpelijk.

Wat is mijn bedoeling van een eventuele vervanger van de HTS 3100:
  • Zo nu en dan afspelen van een DVD
  • Met name het afspelen van DVD / HD films vanaf een NAS, waarbij dus 5.1 of DTS geluid zit
Het ellendige is, in mijn geval dan, wanneer je begint met uitbreiden, je ook alles zo optimaal mogelijk probeert te krijgen en hierbij het ontbreken van een optische ingang op mijn huidige setje een bottleneck is geworden.

Ik heb vanochtend alweer rond gekeken naar een waardige vervanger maar in de prijsklasse waarin ik zoek is er niets te vinden waarop een optische of coaxiale digitale ingang zit.
Voor niets gaat de zon op natuurlijk maar ik hoop dat er toch een apparaat op de markt is wat aan mijn prijs / optische wensen kan voldoen. Misschien weet iemand wel van het bestaan van zon apparaat of, kan mij hierover tippen / heeft iemand iets dergelijks in zijn bezit. Ik hoor het graag!

Verwijderd

Is de Logitech Z5500 niets? Voor zn geld levert dat setje prima geluid, heeft meerdere ingangen waaronder coaxiaal en optisch, en je playstation kan als prima DVD speler fungeren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Een simpelere en goedkopere oplossing voor jou lijkt me een los TOSLINK->coax omzettertje. Die kun je voor relatief weinig geld kopen en daarmee is je probleem opgelost :)

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.kabeltje.com/c...isch-coaxiaal-p-1150.html

[ Voor 23% gewijzigd door Exirion op 02-04-2009 13:59 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 16:55
Oppie,

Aangezien je al een PS3 en HDX1000 hebt, is het dan ook niet logisch om ook voor een receiver te kiezen van hetzelfde niveau?
Harman/Kardon, Onkyo, Yamaha of Denon... hebben best leuke instap modellen met genoeg digitale inputs.
Ik neem stiekum aan dat je het HD content ook wel op een LCD of plasma afspeelt?

Waarom dan juist een budget home cinema? Denk dat je voor 200 a 250 al tweedehands een hele mooie receiver hebt van een bovengenoemd merk. (weet natuurlijk niet wat je wilt/kan uitgeven)

Gr. Bart

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Helemaal niet aan gedacht, heb toevallig een Z5500 in de andere hoek van mijn kamer staan. Gebruik ik nu eigenlijk vrij weinig, af en toe wat muziek afspelen ed. Misschien wel een goede optie, dat ding doet vrijwel niets nu en dat is zonde van de capaciteit. Moet ik wel even kijken waar ik die OERsub kwijtkan ;)

Edit: Op de Z5500 zit zowel een coaxiaal digitaal als een optisch digitale ingang. Coaxiaal kan ik dan gebruiken voor de HDX1000 en de optisch digitale voor de PS3. Zit hier nog verschil in kwaliteit in of is het puur een manier van aansluiten? Zou dan inderdaad de PS3 ook gewoon als DVD speler kunnen gebruiken.

@Exi: Vanuit de coaxiale uitgang op de omzetter moet er dan een jack -> rood wit kabel in? Op de DTS 3100 zit alleen een ouderwetse rood wit tulp aansluiting. Hoe zit dat met kwaliteitverlies van het geluid, kan namelijk hem namelijk ook direct aansluiten vanaf de hdx 1000, zie hier: Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/images/HDX1000back.jpg .
De vraag is dus: levert het op die manier (met omzetter) voordelen op?

@Bart: Logisch zou het misschien wel zijn, maargoed ik studeer nog dus budget is vrij beperkt. Bij een losse receiver moeten ook weer aparte speakers ed worden aangeschaft dus dan schiet je prijs ook weer omhoog natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Oppie op 02-04-2009 14:25 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Oppie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:17:
@Exi: Vanuit de coaxiale uitgang op de omzetter moet er dan een jack -> rood wit kabel in? Op de DTS 3100 zit alleen een ouderwetse rood wit tulp aansluiting. Hoe zit dat met kwaliteitverlies van het geluid, kan namelijk hem namelijk ook direct aansluiten vanaf de hdx 1000, zie hier: [afbeelding] .
De vraag is dus: levert het op die manier (met omzetter) voordelen op?
Ik had je probleem niet goed begrepen. Ik kreeg de indruk dat je wel coax digitaal maar niet optisch digitaal had. Blijkbaar heb je alleen standaard analoge inputs, en dan is het kopen van een andere receiver de simpelste oplossing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1