Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wilde wat vragen ik ga binnnenkoert een pc bouwen voor mezelf maar nu vraag ik mij af ik heb altijd al intel prcessors gehad. Maar ik zie AMD ook als een goede fabrikant maar mensen zeggen van jah het is goedkoper maar intel processors zijn sneller :? . Ik ga de pc voor gamen gebruiken. Dus ook een een goede grafische kaart wlke zal ik nemen een ATI Radeon HD of een Nvidia GTX kaart.

PS. Ik dacht eerder aan een AMS phenom X3 of een INTEL core 2 duo of pentium D

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ben benieuwd hoe snel hier een slotje op komt...
Modbreak:Ik ben benieuwd waarom ik wél een post van je in het topic zie maar je geen topicreport hebt gepost. :/

Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 02-04-2009 13:05 ]

Verwijderd

ensen zeggen van jah het is goedkoper maar intel processors zijn sneller
Ugh, dat is dikke onzin. Dat ligt er aan welke je vergelijkt met elkaar. AMD heeft op dit moment met de Phenom 2 serie een hele goeie serie uit gebracht die qua prijs en prestatie goed is. Deze presteert ongeveer gelijk aan de Core 2 modellen, maar is vaak iets goedkoper en kan in de toekomst nog worden upgegrade. Intel heeft met Core i7 de snelste in handen ja, maar de prijs daarvan is een heel stuk hoger. Pentium D is hopeloos verouderd.

Videokaart zie je de GTX serie noemen, maar welke. Er is nog al een verschil tussen GTX 260 en GTX 295.

Imho zet je hier alleen onvolledige informatie neer waar wij niet zo veel mee kunnen. Ga dit topic maar eens van voor tot achter door lezen, dan weetje wat er ongeveer word samen gesteld voor ongeveer welk budget.
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 12:45 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Intel vs. AMD, klinkt als een wel heel erg uitgekauwde cliché vraag. Misschien had je een kant en klaar antwoord verwacht, maar helaas, die is er niet. Wat je het beste kun doen is benchmarks bekijken en reviews lezen. Je moet voor jezelf een keuze maken of je het aardig wat duurdere Intel (i7 neem ik aan?) wilt nemen of het goedkopere AMD platform. Nu presteren beiden prima voor gaming, dus ik zou gewoon eens lezen en prijzen vergelijken. Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar als je een arme student/scholier bent, zou ik voor het AMD platform kiezen.

Voor benchmarks zou je eigenlijk eens hier moeten kijken: THG: Charts. Daar staat heel veel hardware met elkaar vergeleken.

edit:
PS. Ik dacht eerder aan een AMS phenom X3 of een INTEL core 2 duo of pentium D
Ik zou dan eigenlijk gelijk al zeggen: ga voor AMD. Die houdt een gemiddelde C2D echt wel bij, om nog maar niet te spreken over die Pentium D. Rest de vraag: welke Phenom X3 had je in gedachten? Bedenk wel dat je voor ongeveer hetzelfde geld een Phenom X4 hebt ;) Zie ook Pricewatch.

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 02-04-2009 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:51:
Intel vs. AMD, klinkt als een wel heel erg uitgekauwde cliché vraag. Misschien had je een kant en klaar antwoord verwacht, maar helaas, die is er niet. Wat je het beste kun doen is benchmarks bekijken en reviews lezen. Je moet voor jezelf een keuze maken of je het aardig wat duurdere Intel (i7 neem ik aan?) wilt nemen of het goedkopere AMD platform. Nu presteren beiden prima voor gaming, dus ik zou gewoon eens lezen en prijzen vergelijken. Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar als je een arme student/scholier bent, zou ik voor het AMD platform kiezen.

Voor benchmarks zou je eigenlijk eens hier moeten kijken: THG: Charts. Daar staat heel veel hardware met elkaar vergeleken.
Uhm ja ik ben een arme scholier.....
Ik zie het al dat ik voor amd ga.

Maar even over die GTX kaar ik ik zie dat de sommigen gewoon ge-renamed zijn en net zo goed zijn als de geforce 9 en hoger. Of heb ik het mis?

Verwijderd

Dat zijn de GTS kaarten en niet GTX.

voor processor zou ik naar deze: pricewatch: AMD Phenom II X3 710 kijken als ik jouw was. Geen Phenom 1 nemen. Die presteren totaal niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pheno 1 is dus X1 en phenom 2 is X2 heb ik dat goed want ik ben totaal niet bezig met AMD want heb altijd al INTEL gehad.

Verwijderd

Nee, Phenom 1 betekent Phenom eerste serie. Phenom 2 bekent Phenom tweede serie. X3/X4/X2 betekend aantal cores.

Verder kan ik alleen maar zeggen, ga zelf ook op onderzoek uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 13:09 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk gewoon naar de diverse Best buy guides, het valt op dat in de laatste BBG (maart) AMD een betere prijs prestatie had in veel systemen. Vorig jaar december lag dat weer anders.

Heel kort samengevat:
Intel heeft de processor met top-prestatatie (iCore 7=nehalem) , maar daarvoor betaal je ook een hogere prijs

Daaronder is het een prijs prestatie verhaal, AMD is heel concurreerend op het moment.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals hier boven ook al is aangehaald, ga eens op onderzoek uit wat voor jouw budget het beste is.
Afhankelijk van je budget kun je bepalen wat de beste oplossing is.

de BBGs die je in Complete Systemen & Laptops kunt vinden geven je al een mooie voorzet, maar uiteindelijk is het toch jouw budget en jouw eigen eisen.

Dit topic gaat op slot, omdat we verwachten dat je zelf je hardware kunt kiezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.