Toon posts:

1e eigen systeem samengesteld

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de eerste keer dat ik een computer heb geprobeerd samen te stellen. Ik vraag me dus af of dit een beetje is gelukt. Ik was van plan om het liefst iets onder de 1000euro maar het kan iets er boven.
Ik heb dit samengesteld:

http://azerty.nl/winkelma...00945]=1&product[88939]=1

Ik zou graag willen weten of ik iets vergeet of iets beter anders kan doen.

Alvast bedankt

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-01 12:12
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:51:
Dit is de eerste keer dat ik een computer heb geprobeerd samen te stellen. Ik vraag me dus af of dit een beetje is gelukt. Ik was van plan om het liefst iets onder de 1000euro maar het kan iets er boven.
Ik heb dit samengesteld:

http://azerty.nl/winkelma...elmandje/?legen=1&product\[51766]=1&product\[194634]=1&product\[82662]=1&product\[102176]=1&product\[80724]=1&product\[11889]=1&product\[100945]=1&product\[88939]=1

Ik zou graag willen weten of ik iets vergeet of iets beter anders kan doen.

Alvast bedankt
Mijn 1e vraag: Waarom kies je voor een dure Palit HD 4870 terwijl je voor minder een HIS, Asus of Sapphire hebt?

Er volgen miss nog meer vragen ;)

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01 18:21
Linkje werkt niet lekker...
Kun je niet beter even je lijstje hier neerzetten, aangezien een link sowieso "kapot" kan gaan.

• Martensupport
friggler schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:04:
Linkje werkt niet lekker...
Kun je niet beter even je lijstje hier neerzetten, aangezien een link sowieso "kapot" kan gaan.
linkje

Ik snap eigenlijk niet waarom je zoveel geld uitgeeft aan het geheugen terwijl de processor en het moederbord een beetje middelmatig zijn.

De voeding is trouwens een zware overkill

Het moederbord ondersteunt trouwens gewoon ddr2 ram dus ik zou niet voor het duurdere ddr3 gaan, kan je beter een beter processor kopen ;)
Ik zal snel even wat ander samenstellen

[ Voor 29% gewijzigd door Martensupport op 02-04-2009 00:27 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2025
- Je voeding van 850Watt is echt overbodig veel wattage.
- Let op dat die antec 900 een stofhappert is.
- Ik zou eens kijken of je niet gewoon DDR2 op dat bordje wil prikken.

• Martensupport
Zelf zou ik hiervoor gaan:

Linkje
Betere specificaties en bovendien goedkoper ;)

De case heb ik niet veranderd, aangezien dat persoonlijker ligt

Het is trouwens wel handig om te zeggen wat je met het systeem van plan bent. Want voor een beetje office gebruik is dit wel een enorme overkill :P

En voor autocad, pro/E of solidworks (of te wel 3d modelling) Zou ik eerder voor een HD3870 gaan i.c.m. 8gb geheugen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Martensupport op 02-04-2009 00:38 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-01 18:01
belangrijkste vraag!!! wat ga je ermee doen. welke games/apss ;)

How are you doing?

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10-2025
Je moet er ook rekening mee houden dat het besturingsysteem wellicht ook een stukje van je budget afsnoept. In het geval dat je nog geen besturingsysteem hebt.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Cobalt schreef op donderdag 02 april 2009 @ 00:47:
Je moet er ook rekening mee houden dat het besturingsysteem wellicht ook een stukje van je budget afsnoept. In het geval dat je nog geen besturingsysteem hebt.
Naïef O-)

• Martensupport
Inderdaad :p
Aangezien we hier op tweakers zijn, denk ik dat de meesten wel een XP versie en licentie hebben ''liggen'' O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Martensupport op 02-04-2009 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor kijken.

Ik heb een xp thuis liggen en ik ben van plan om spellen te gaan spelen zoals crisis (miss niet op max) en DOW2.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.