Toon posts:

Hoeveel geheugen voor XP-SP3 huis-tuin-keuken gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen. Ik herinstalleer een PC voor een vriend en plug er gelijk wat extra geheugen in. PC zal draaien op XP-SP3, is een oude AMD 1800 of zoiets, 2 jaar oud, en er zijn absoluut géén ambities om er ooit Vista op te draaien

Nu zit er 256 MB in, duidelijk onvoldoende voor een vlot systeem. PC wordt gebruikt voor huis-tuin-keuken gebruik, wat surfen, wat chatten, Skypen, foto's bekijken, Word,... geen games of video-verwerking.

Nu heb ik de keuze tussen 1 GB extra (40 Euro) of 512 MB (20 Euro). Nu wil ik mijn vrienden niet nodeloos op kosten jagen, vandaar mijn vraag...

Voor hierboven beschreven huis-tuin-keuken gebruik met XP-SP3, wat zouden jullie aanraden om de PC vlotjes te laten draaien, een totaal van 768 MB of 1280 MB?

Bedankt !!

(Natuurlijk, je hebt nooit genoeg geheugen, maar overkill is nu ook niet nodig als die 20 Euro verspild zou zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:34 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die 512MB er bij zal sowieso al flink schelen, maar als er veel gephotoshopped gaat worden of dat in de planning staat is die 1GB er bij een aangename toevoeging.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je gaat chatten en Skypen tegelijk raad ik je de 1280 mb aan, Skype kost namelijk veel geheugen. Maar met de 768 mb is het ook allemaal te draaien. Ik heb zelf een pc staan met WinXp SP3 en 512 mb en die draait zonder problemen Skype, behalve als je dingen zoals msn gelijktijdig laat draaien, maar dan is de pc nog steed bruikbaar.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 20:56
512 MB moet wel voldoende zijn. Mijn vader werkt ook op een pc'tje van 2 jaar oud met 512MB RAM en hij vind het toch snel genoeg gaan. Hij gebruikt de pc ook alleen maar voor te surfen en mails en af en toe wat foto's bekijken van zijn digitale camera.

(De pc draait ook Windows XP Home SP3)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor die 1GB gaan.
Maar als je wilt besparen, en niet het allersnelste hoef te hebben. Lijkt 768MB me ook voldoende.
Echter is de processor ook niet meer de snelste, maar voor word Enzo, lijkt het mij wel voldoende.
Als hij niet teveel applicaties tegelijk gaat draaien, moet het wel goed komen denk ik.

Verwijderd

Ik zou er zowiezo 1GB bijzetten of beter, het geheugen vervangen voor 2 reepjes van 1GB.
Als je even kijkt in V&A dan kan je die redelijk goedkoop op de kop tikken:
V&A aangeboden: 2* 1GB TwinMOS PC3200
V&A aangeboden: 2x 1gb Geil geheugen pc3200

Mijn desktop is ook zo antiek: amd 1800+ processor, maar wel 2GB geheugen en dat draait eigenlijk wel prima. Ik heb er dan wel een degelijke videokaart in gezet (HD3850) en zodoende kan ik nog behoorlijk wat (recente) games draaien.

Die 2GB is misschien niet _persee_ nodig maar het draait wel een stuk soepeler dan met maar 1GB of 512MB... en dat scheelt toch een berg frustratie...

Ik besef nu dat mijn pc inmiddels 8 jaar oud is... :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit staat vrij letterlijk in de FAQ: PMG FAQ

Een los topic lijkt me dan ook een beetje overbodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.