Nieuwe pc samengesteld, netwerk werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 13:58
Hallo mensen,

ik heb sinds kort een pc in elkaar gezet (laten zetten) en heb een probleem met het draadloos internet. Ik krijg helemaal geen verbinding meer. De eerste dag dat ik de pc had deed hij het prima. Daarna heeft hij een weekje heel slecht gedaan. Ik kon 1 webpagina bekijken en daarna lag het netwerk er weer uit. Na een tijdje kon ik weer even en dan weer niet. Downloaden lukte echter wel (via utorrent, maar ook als ik die uitzette deed Mozilla het niet). Ik heb uitvoeren=>cmd=>ping -t www.google.nl gedaan en hij timede om de 10 handelingen ongeveer uit. Ook timede hij uit als ik een webpagina probeerde te bezoeken. Toen heb ik de drivers geuninstalled en opnieuw geinstalled en nu doet hij helemaal niks meer. Er zitten nog 2 pc's op het netwerk en die doen het wel gewoon.

Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Ik kan niet op internet om dit topic regelmatig te bekijken, dus sorry als ik langzaam reageer. Eventueel betaling voor een oplossing is mogelijk.

Verwijderd

Hoe zit het thuisnetwerk in elkaar? Hoe ver staat de computer van de draadloze router vandaan? Wat krijg je als je via uitvoeren => cmd => ipconfig doet? Eventueel cmd => ipconfig /renew

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat extra informatie zou wel handig zijn: welke netwerkkaart gebruik je? Welk OS? Wat is het merk van je router/AP? Zowiezo wat specs van je PC zijn wel handig (heb eens een keer een moederbord gehad met 'ingebouwde firewall', dat zorgde voor soortgelijke problemen. Uitschakelen van die firewall loste het op).

Ook inderdaad informatie over het netwerk: doe eens een "ipconfig /all" op een van de andere pc's in het netwerk en post de output hier.

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
Joostul schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:16:
ik heb een probleem met het draadloos internet. Ik krijg helemaal geen verbinding meer.
> De eerste dag dat ik de pc had deed hij het prima.
> Daarna heeft hij een weekje heel slecht gedaan. Ik kon 1 webpagina bekijken en daarna lag het netwerk er weer uit. Na een tijdje kon ik weer even en dan weer niet. Downloaden lukte echter wel (via utorrent, maar ook als ik die uitzette deed Mozilla het niet).
> Ik heb uitvoeren=>cmd=>ping -t www.google.nl gedaan en hij timede om de 10 handelingen ongeveer uit. Ook timede hij uit als ik een webpagina probeerde te bezoeken.
> Toen heb ik de drivers geuninstalled en opnieuw geinstalled en nu doet hij helemaal niks meer.
Test in dezelfde PC eens een andere draadloze netwerkkaart als je deze tot je beschikking hebt, controleer ook hoeveel programma's je draadloze verbinding beheren. Het beste is gewoon die van windows te gebruiken.
> Er zitten nog 2 pc's op het netwerk en die doen het wel gewoon.
Dan doet het netwerk het in ieder geval wel en het signaal komt goed binnen. Dan kan het dus alleen zitten in de communicatie tussen je nieuwe router, draadloze controller van de PC.

Dus ik zou eerst even de software van je PC controleren en dan de hardware controleren door deze te vervangen.

• Joostul
Bedankt allemaal voor de reacties, hier wat aanvullende info:

De computer staat op zolder, maar had hiervoor dus een laptop die het prima deed.

OS is vista ultimate, netwerkkaart is deze: Sitecom WL 181 Wireless Network 300N.

Specs zijn:

Samsung HD103UJ harddisk 1tb
GigaByte MA790X-UD4 moederboard
2x GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit
NVIDIA GeForce 9600 GT
Sitecom WL 181 Wireless Network 300N netwerkkaart
Coolermaster voeding 600watt (geloof ik)

router is: SpeedTouch 716v5(WL)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/9l8neq.jpg

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
Joostul schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:45:
Bedankt allemaal voor de reacties, hier wat aanvullende info:

De computer staat op zolder, maar had hiervoor dus een laptop die het prima deed.

OS is vista ultimate, netwerkkaart is deze: Sitecom WL 181 Wireless Network 300N.

Specs zijn:

Samsung HD103UJ harddisk 1tb
GigaByte MA790X-UD4 moederboard
2x GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit
NVIDIA GeForce 9600 GT
Sitecom WL 181 Wireless Network 300N netwerkkaart
Coolermaster voeding 600watt (geloof ik)

router is: SpeedTouch 716v5(WL)
Als je CMD doet, dan kun je door op je rechtermuisknop op de bovenste balk van het CMD venster te klikken kiezen voor 'markeren', zo worden screenshots overbodig :) TIPje

Ik heb eenzelfde soort probleem, kijk hier eens klik

probeer eens op te starten met alleen netwerkmogelijkheden, kijken of het aan programma's ligt.

• Joostul
Het lijkt erop dat cmd=>ipconfig het hem heeft gedaan. Wel twee keer moeten doen, maar hij loopt nu al een half uurtje redelijk stabiel. Kijk het zo even een weekje of een paar dagen aan en geef dan eventueel updates als mensen met ongeveer hetzelfde probleem zitten.

thnx all!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Ipconfig/all doet helemaal niks, behalve info geven over de stand van zaken.
Dus dat lijkt me heel erg sterk... , denk dat het probleem zo weer terug komt

• Joostul
Zonder dat /all eraan... Doet ie dan ook niks? En hij doet het nog steeds goed.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
Nop hij geeft alleen informatie. Pas als je er een switch als /release of /renew achterzet dan doet hij wat (het vernieuwen van je DHCP lease)

My favorite programming language is solder.

• Joostul
Ik heb ook /renew gedaan, maar die leek niet te werken, of duurt dat even?

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-02 11:05
je kan proberen een ander kanaal te kiezen voor je WIFI verbinding. Misschien zit de buurman of buurmannen wel op het zelfde kanaal.

even inloggen op je AP of Router en dan channel veranderen dus, daarna even de WiFi verbinding op de client(s) opnieuw configgen.

succes

[ Voor 13% gewijzigd door brtk op 02-04-2009 16:33 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
Doorgaans geeft je eerst je IP-adres vrij door: ipconfig /release en vervolgens doe je: ipconfig /renew om een nieuwe dhcp lease aan te vragen (Dit kan even duren, afhankelijk van je dhcp server)
Maar dit staat totaal los van jouw probleem, je krijgt immers wel een IP-adres.

Het zit hem waarschijnlijk in het verliezen van de verbinding met je router, dit kan echter veel oorzaken hebben.
Hoe sterk is het signaal ? en volg ook het advies op van brtk.

-Edit: Ik vraag me af of het niet aan de Router kan liggen, welke firmware staat erop ? Hebben alle clients in huis verbindings problemen of alleen de nieuwe pc

[ Voor 15% gewijzigd door Puch-Maxi op 02-04-2009 16:55 ]

My favorite programming language is solder.

• Joostul
brtk schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:33:
je kan proberen een ander kanaal te kiezen voor je WIFI verbinding. Misschien zit de buurman of buurmannen wel op het zelfde kanaal.

even inloggen op je AP of Router en dan channel veranderen dus, daarna even de WiFi verbinding op de client(s) opnieuw configgen.

succes
Ik ben in principe een internet n00b, dus geen idee hoe dit zou moeten |:( Mss een linkje hoe dit moet of staat het op wikipedia ofzo?

Voor de rest doet hij het nog steeds nu, zal hem zo even proberen opnieuw op te starten. Kijken of hij het dan nog doet. ipconfig=>/renew kan het dus niet zijn geweest?

• Joostul
Oh en alleen deze pc heeft problemen.

firmware heb ik geen idee van.

Signaalsterkte is prima.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben in principe een internet n00b, dus geen idee hoe dit zou moeten
Staat in principe in de handleiding van je router. Meestal gewoon met een browser naar een adres gaan (bij speedtouch geloof ik 10.0.0.138, maar dat kan wisselen, zoek het even op in de documentatie, zou ik zeggen.

Daar heb je dan gewoon een grafische interface, waar je allerlei zaken kunt instellen (zoals kanaal en niet te vergeten, de beveiliging van je netwerk!)

Zou je nog een screenshotje (of copy/paste) van een ipconfig /all van je probleemmachine kunnen geven, dan kunnen we die vergelijken met die van de "BENEDEN" bak.

[ Voor 15% gewijzigd door Keypunchie op 02-04-2009 19:03 ]

• Joostul
Microsoft Windows [Version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Joost>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Joost-PC
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : lan

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : lan
Description . . . . . . . . . . . : Wireless-N Network PCI Card WL-181
Physical Address. . . . . . . . . : 00-0C-F6-3E-E6-C6
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::74f1:6e0c:d717:d0d3%12(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.67(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : vrijdag 3 april 2009 18:24:51
Lease Expires . . . . . . . . . . : zaterdag 4 april 2009 18:24:50
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Tunnel adapter Local Area Connection* 7:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:cf2e:3096:2081:33b8:3f57:febc(Pref
erred)
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::2081:33b8:3f57:febc%11(Preferred)
Default Gateway . . . . . . . . . : ::
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

Tunnel adapter Local Area Connection* 11:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : lan
Description . . . . . . . . . . . : isatap.lan
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

C:\Users\Joost>

Channel veranderen probeer ik vanavond even, hoop dat je hier iig al wat aan hebt.

• Joostul
Het probleem is weer veranderd, (of eigenlijk weer terug bij het begin). Ik heb van alles geprobeerd, channel veranderd, beveiligd/onbeveiligd, wachtwoord veranderen, verbinding opnieuw configureren etc. Ik heb zelfs een nieuwe router gekocht die matcht met het netwerkkaartje. Maar het mag allemaal niet baten. Hij doet het meestal 1 of 2 keer (opstarten) en daarna niet meer. Ik heb wel gemerkt dat het cdtje bij het logotje van de internetverbinding (die met de 2 computers achter elkaar) meestal weg is als hij het niet doet. En hij doet het dus wel als ik het netwerk opnieuw configureer (maar heel even). Ook niemand die iets kan met het nieuwe screenshot?

Als je iemand even tijd heeft morgen om ernaar te kijken voor geld (moet wel werken dan) over de telefoon, zet even je naam neer, dan geef ik je eventueel morgen mijn nummer.
Pagina: 1