Draadloos valt soms uit, PC restart, dan weer werkend

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
Dag medetweakers,

De laatste paar dagen heb ik last van mijn draadloze verbinding van mijn laptop. Als ik vanuit Gmail een mailtje van 'Zercom' open, dan slaat chrome op hol en kan hij geen enkele pagina meer aan. Als ik msn start valt internet ook na bepaalde tijd uit, als ik aan het surfen ben valt internet ook onverwachts uit. De volgende foutmelding krijg ik dan van Chrome:
Deze webpagina is niet beschikbaar.

De webpagina op http://tweakers.net/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.

Hier zijn enkele suggesties:
Laad deze webpagina later opnieuw.
Meer informatie over deze fout
Hieronder vindt u het oorspronkelijke bericht

Fout 104 (net::ERR_CONNECTION_FAILED): De poging verbinding te maken met de server is mislukt.
Dan ga ik naar uitvoeren > cmd > ipconfig /all
Dan zie ik niks geks,
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Atheros AR5006EG Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-AF-09-74-42
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.4
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
dus dan ga ik het een en het ander proberen om internet weer aan de gang te krijgen:
1.) eerst herstellen in windows -> hij connect internet keurig, goede verbinding, maar internet werkt nog steeds niet.
2.) ipconfig /flushdns -> prima
3.) ipconfig /registerdns -> prima
4.) ipconfig /release -> prima
5.) ipconfig /renew -> prima

prima betekent dat hij het uit kan voeren zonder foutmelding in DOS.
Het effect: niks heeft effect, de verbinding blijft bestaan maar internet doet het niet met dezelfde foutmelding.
Het enige wat helpt is de laptop opnieuw opstarten.

6.) dit is het resultaat van ipconfig /displaydns
Windows IP-configuratie

1.0.0.127.in-addr.arpa
----------------------------------------
Recordnaam . . . . . : 1.0.0.127.in-addr.arpa.
Recordtype . . . . . : 12
Time-to-Live . . . . : 604324
Gegevenslengte . . . : 4
Sectie . . . . . . . : antwoord
PTR-record . . . . : localhost

safebrowsing.clients.google.com
Recordnaam . . . . . : safebrowsing.clients.google.com
Recordtype . . . . . : 5
Time-to-Live . . . . : 48
CNAME-record . . . : clients.l.google.com

localhost
Recordnaam . . . . . : localhost
Recordtype . . . . . : 1
Time-to-Live . . . . : 604324
A-record (host). . . : 127.0.0.1
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Mijn broertje heeft geen problemen met zijn laptop, dus het zal niet aan de router liggen...
Ik heb een laptop van Asus F3M met WindowsXP mediacenter geinstalleerd, met Norton virusscanner.
De Router is een US Robotics.

Nog andere info:
Op mijn werk heeft mijn laptop het altijd gedaan met printen (netwerkprinter met ipadres 192.168.1.16). Maar begin deze week kon ik niet meer printen. Hij kon geen verbinding meer maken met de printer. Toen heeft iemand daar het ip in Norton als toegestaan aangemeld, sindsdien geen problemen meer.

• Alfa
Update:

Draadloos valt ook uit bij het volgende:
Laptop aangezet, newsleecher opgestart om een bestand binnen te halen. Binnen enkele minuten wordt de verbinding met de server verbroken en kan ik, zoals hiervoor beschreven, met geen enkele mogelijkheid meer op internet.

Nu ipconfig /all:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Niels>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Nielske
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
NVIDIA nForce Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-18-F3-AA-0C-DC

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Nu ipconfig /release:
C:\Documents and Settings\Niels>ipconfig /release

Windows IP-configuratie

Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium
ervan niet
is aangesloten.
Er kan geen enkele bewerking op Draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd al
s het medium ervan niet
is aangesloten.
Nu ipconfig /renew:
C:\Documents and Settings\Niels>ipconfig /renew

Windows IP-configuratie

Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium
ervan niet
is aangesloten.
Er kan geen enkele bewerking op Draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd al
s het medium ervan niet
is aangesloten.
het is maar raar en erg vervelend!

Verwijderd

Ik raad je aan om je virus scanner is flink te laten lopen ik denk dat je een virus te pakken hebt aangezien je dat zegt wanneer je een email opent een virus verspreid zich snel mocht dit allemaal niet lukken kun je ook je windows eraf gooien en opnieuw installeren ben er wel op bedacht dat je bestanden en programm's die je nu gebruikt op je laptop weg zijn die zal je dus opnieuw erop moeten zetten enbackup ook al je documenten en fotos voor het te laat is anders ben je dadelijk alles kwijt of het virus infecteerd je bestanden

succes als het niet lukt vraag maar raak :)

Verwijderd

je kunt altijd via http://www.avira.com een gratis virus scanner downloaden mocht je een goeie open source versie willen ook zou ik a-squared laten draaien die kun je ook gratis downloaden http://www.emsisoft.com/en/software/free/ dit is een anti spyware programma hij verwijderd trojan virussen en spyware en mallware de scan duurt even maar het werkt echt

Greetz

Verwijderd

BTW ik zie dat je norton gebruikt norton kan ook soms voor hele irritante problemen zorgen kijk inderdaad ook even je norton instellingen na misschien blokkeert norton je internet norton heeft ook een ingebouwde firewall

• Alfa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:53:
Ik raad je aan om je virus scanner is flink te laten lopen ik denk dat je een virus te pakken hebt aangezien je dat zegt wanneer je een email opent een virus verspreid zich snel.
Het gaat niet om onbekende mail ofzo, het gaat om een mail van een computerbedrijf. Het gaat ook niet om bijlagen, het gaat puur om het gebruik van Gmail. Verder heeft mail of inhoud van een mail m.b.t. virussen (deze keer) niets mee te maken. Ik ga het wel proberen om een virusscanner en anti spyware scanner erover te laten lopen...
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:56:
je kunt altijd via http://www.avira.com een gratis virus scanner downloaden mocht je een goeie open source versie willen ook zou ik a-squared laten draaien die kun je ook gratis downloaden http://www.emsisoft.com/en/software/free/ dit is een anti spyware programma hij verwijderd trojan virussen en spyware en mallware de scan duurt even maar het werkt echt.
Thanks, ik ga deze proberen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:59:
BTW ik zie dat je norton gebruikt norton kan ook soms voor hele irritante problemen zorgen kijk inderdaad ook even je norton instellingen na misschien blokkeert norton je internet norton heeft ook een ingebouwde firewall
Nu bijvoorbeeld heb ik geen problemen met internet, dus norton blokkeert nu niet, hoe kan het dat dan norton ineens wel iets gaat blokkeren? norton verloopt binnen 20 dagen, dus dan pak ik een andere open source.

Heeft iemand een technisch idee, anders dan virussen, wat hier aan de hand kan zijn?

Verwijderd

als het echt puur aan het internet licht kan het ook aan je hardware liggen dan is het een kwestie van je wireless kaartje vervangen.

Ik weet niet of je een ingebouwde gebruikt zo ja dan moet je de laptop even de laptop op de kop leggen en aan de onderkant zitten vaak klepjes met schroeven.

Even goed kijken en open maken dan kun je zien waar het kaartje in zit.

Dan kun je die vervangen je kunt dat het beste altijd door een gespecialseerd PC bedrijf laten doen zoals waar ik werk.

Maar er zijn er genoeg die jou daarbij kunnen helpen het is gemakkelijk op te lossen als ik het zelf kon zien en achter jou laptop zou zitten dan was een conclusie leggen voor mij veel makkelijker en kon het meteen voor je oplossen ik heb al heel veel van dat soort problemen meegemaakt.

groeten stefan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 16:35 ]

• Alfa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:33:
als het echt puur aan het internet licht kan het ook aan je hardware liggen dan is het een kwestie van je wireless kaartje vervangen.

Ik weet niet of je een ingebouwde gebruikt zo ja dan moet je de laptop even de laptop op de kop leggen en aan de onderkant zitten vaak klepjes met schroeven.

Even goed kijken en open maken dan kun je zien waar het kaartje in zit.

Dan kun je die vervangen je kunt dat het beste altijd door een gespecialseerd PC bedrijf laten doen zoals waar ik werk.

Maar er zijn er genoeg die jou daarbij kunnen helpen het is gemakkelijk op te lossen als ik het zelf kon zien en achter jou laptop zou zitten dan was een conclusie leggen voor mij veel makkelijker en kon het meteen voor je oplossen ik heb al heel veel van dat soort problemen meegemaakt.

groeten stefan
Het klink vrij aannemelijk, maar het is dus echt alleen thuis op het internet, als ik op mijn werk ben heb ik geen last met verbinding. Dus het is echt raar in mijn ogen...

Net zoals net, ik zet laptop aan, hij gaat verbinden, prima ontvangst. Maar internet, ho maar... Even adapter uitschakelen en inschakelen en daar is internet weer.

Binnenkort eens wat virusscanners e.d. erover laten lopen. Het lijkt mij een software / driver issue (gezien de omschrijvingen).

Echt vreemd...

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het eerste wat ik zou doen in jou plaats is het verwijderen van Norton.

Ik kom al een 4-tal jaar niet meer in de buurt van Norton omdat het:
- verschrikkelijk zwaar is, gebruikt enorm veel resources van je PC
- niet bijzonder goed scoort bij tests
- kost je veel
- geeft soms onverklaarbare problemen met je internet
- nestelt zich in je systeem, niet eenvoudig (volledig!) te verwijderen!!!
- er zijn gratis alternatieven genoeg die veel stabieler draaien, minder resources in beslag nemen en meer virussen pakken!

Begin dus met het verwijderen van Norton en kijk of het probleem zich nog voordoet.
Avast is voor mij al jaar en dag de beste virusscanner voor persoonlijk gebruik (home editie, gratis). Pakt zo ongeveer het meest virussen "in the wild", scoort altijd top 3 als er testen gedaan worden!

succes!

• Alfa
jan_va schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:45:
Het eerste wat ik zou doen in jou plaats is het verwijderen van Norton.

Ik kom al een 4-tal jaar niet meer in de buurt van Norton omdat het:
- verschrikkelijk zwaar is, gebruikt enorm veel resources van je PC
- niet bijzonder goed scoort bij tests
- kost je veel
- geeft soms onverklaarbare problemen met je internet
- nestelt zich in je systeem, niet eenvoudig (volledig!) te verwijderen!!!
- er zijn gratis alternatieven genoeg die veel stabieler draaien, minder resources in beslag nemen en meer virussen pakken!

Begin dus met het verwijderen van Norton en kijk of het probleem zich nog voordoet.
Avast is voor mij al jaar en dag de beste virusscanner voor persoonlijk gebruik (home editie, gratis). Pakt zo ongeveer het meest virussen "in the wild", scoort altijd top 3 als er testen gedaan worden!

succes!
check! :) thx!

Over 15 dagen verloopt het pakket, dus tot dan hou ik me klachten goed in de gaten, dan avast erop (heb er zelf ook goede ervaringen mee), dan kijken en post ik mijn ervaringen hier.

Verwijderd

NielsStevens schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Het klink vrij aannemelijk, maar het is dus echt alleen thuis op het internet, als ik op mijn werk ben heb ik geen last met verbinding. Dus het is echt raar in mijn ogen...

Net zoals net, ik zet laptop aan, hij gaat verbinden, prima ontvangst. Maar internet, ho maar... Even adapter uitschakelen en inschakelen en daar is internet weer.

Binnenkort eens wat virusscanners e.d. erover laten lopen. Het lijkt mij een software / driver issue (gezien de omschrijvingen).

Echt vreemd...
dan ligt het idd niet bij je netwerk adapter dan zou ik idd even norton gewoon uninstalleren en kijken wat hij dan als resultaat geeft

• Alfa
UPDATE:

Volgens mij heb ik het probleem ontdekt, maar geen idee wat ik eraan kan doen.
Zo gauw ik newsleecher laat downloaden, gaat de downloadsnelheid binnen 1,5-2min naar 0mb/s. Vervolgens zie ik in de browser van Chrome staan: Host Ontbinden.
Ik heb altijd met deze versie van newsleecher gedownload, nu ineens krijgt hij problemen...
Dan is mijn laptop nog wel verbonden met het netwerk, bij IPconfig/all geeft hij dit:

Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.132
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 31 maart 2009 10:56:45
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 8 april 2009 10:56:45
dit ziet er in principe toch wel goed uit...?

Maar verbinden met internet doet hij niet meer...

Dan netwerkadapter uitschakelen en vervolgens inschakelen, dan kan hij geen wireless netwerken meer vinden. Computer opnieuw opstarten dan doet hij het wel weer.

Kortom, als ik met newsleecher werk, dan krijg ik hevige netwerkproblemen... Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen/voorkomen zonder Laptop opnieuw op te starten?

EDIT:
als ik mijn laptop bedraad aansluit (LAN), dan heeft de laptop nergens last van...

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa op 31-03-2009 17:33 ]

• Alfa
Schopje... Weet iemand hier iets op?

• great_dictator
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07-2025
Probeer veilige modus met netwerk mogelijkheden eens uit. Dan weet je zeker dat het aan een bepaald programma ligt als je 'm opstart.
Ik had trouwens een tijd geleden ook dat netwerk er constant uitlag, moest ook elke keer de computer herstarten. Heb het probleem niet meer gehad nadat ik de allernieuwste Intel drivers had geïnstalleerd. Ik denk dat dat wellicht kan helpen, ook aangezien je geen problemen hebt als je lan-kabel gebruikt.
Kun je btw niet een ander programma gebruiken dan newsleecher?

• Alfa
great_dictator schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:28:
Probeer veilige modus met netwerk mogelijkheden eens uit. Dan weet je zeker dat het aan een bepaald programma ligt als je 'm opstart.
Ik had trouwens een tijd geleden ook dat netwerk er constant uitlag, moest ook elke keer de computer herstarten. Heb het probleem niet meer gehad nadat ik de allernieuwste Intel drivers had geïnstalleerd. Ik denk dat dat wellicht kan helpen, ook aangezien je geen problemen hebt als je lan-kabel gebruikt.
Kun je btw niet een ander programma gebruiken dan newsleecher?
Heb dat gedaan, het blijkt aan Norton te hebben gelegen!!!

Afgegooid en avira geinstalleerd! :)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Ze moesten Norton verbieden van trial versies mee te leveren.
Sommige mensen zweren erbij ... tot ze zoiets aan de hand hebben.

• Alfa
Graviton12 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:25:
Ze moesten Norton verbieden van trial versies mee te leveren.
Sommige mensen zweren erbij ... tot ze zoiets aan de hand hebben.
precies...

iets te vroeg gejuicht denk ik... same problem nu...

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Als last resort kun je misschien je TCP IP stack eens herstellen via windows commandos (ken ze niet vanbuiten :) )of via software zoals Winsockfix. Die past de instellingen aan naar standaard zoals bv je registry.
Wel zien dat je backups neemt :)

Edit : netsh int ip reset resetlog.txt bv :)

[ Voor 33% gewijzigd door Graviton12 op 03-04-2009 14:52 ]

Pagina: 1