dubbele Adobe CS3 activatie op zelfde computer mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik multiboot XP, Win7 en Ubuntu op het moment, en ik wil langzaamaan een beetje migreren naar Windows 7. Maar ik gok dat de vraag het zelfde zou zijn bij Vista.

Ik deel veel programma's en Application Data, danwel met junctions, danwel met portable versies. Zo maakt het niet uit of ik W7 of XP boot, alle programma instellingen zijn wederzijds. Maar bij Adobe CS gaat dat niet zo makkelijk.

Adobe CS moet je activeren voor je het kunt gebruiken (we hebben het over een legale versie), maar in de andere Windows krijg je dan meteen de melding "Please reinstall this software because of a problem with the licensing service" oid. Dat komt omdat die beveiliging tijdens de installatie lekker verstopt wordt in Windows. Heeft iemand een dergelijke constructie aan de praat gekregen? Ik zou (denk ik) alleen die FLEX service in W7 moeten krijgen en de activatie opnieuw moeten starten.

Oja, en nog even dit:
May I use the software on more than one computer at a time?
The activation process supports installation on two machines. The Adobe product license agreement allows the primary user to install the product on a primary computer and also on a home or laptop computer for his or her use, provided that the two copies are not used simultaneously. While the activation process supports installing and activating Adobe software on two machines, the usage of the product on the second computer is restricted to the user who licensed the software. Allowing others to use a second copy of the software violates the product license agreement.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het geen idee om op allebei de windows-versies adobe gewoon te installeren op dezelfde locatie? Over elkaar heen; of met tussendoor verwijderen van de huidige installatie? Of is dat wat je al gedaan hebt? Iets meer duidelijkheid hierover is wenselijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Daar heb ik wel aan gedacht, maar een volle installatie duurt wel 30 minuten. Dat is veel minder dan dagenlang zoeken naar een 'simpele' (non-reinstall) oplossing, maar omdat ik vrij overtuigd ben dat het simpel moet kunnen wil ik het eigenlijk ook gewoon niet op de bruteforce manier doen. Het is een soort junkiegedrag dat ik het perse op de 'makkelijke' manier wil doen, ookal weet ik nog niet eens hoe.
Verder weet ik echt niet waar die licentie zich allemaal huisvest. Op XP doe ik serieus werk, het zou brak zijn als na de Win7 installatie en activatie die van XP ongeldig maakt omdat een combinatie van een systemfile en een appfile de sleutel is oid.

Maar je hebt wel een punt, mijn backupplan is bijna hetzelfde: de Adobe folder gewoon renamen naar Adobe_xp ofzo en dan opnieuw installeren in Win7, om vervolgens te kijken of het werkt in beide Windozen als ik Adobe_xp terugrename.
Dat is echter voor als mijn geduld op is. Eerst wil ik proberen of ik gewoon die FLEX service in Win7 kan krijgen en gewoon opnieuw die activatiedialoog kan krijgen.

Oja, ik heb trouwens Adobe al gemailt hierover, maar (nog) geen antwoord. Want volgens mij is het 100% mogelijk en legaal, maar waarschijnlijk willen ze uberhaupt geen uitspraken doen over de license manager.

-add-

Ik las trouwens op de adobe site dat als je je HD formatteert (maar niet low-level), dat Adobe CS dan nog steeds gewoon geactiveerd is. Dat maakt me erg benieuwd naar hoe het werkt..

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 02-04-2009 15:12 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik ging toch voor de dubbele install en de tijdelijke rename. Ik weet niet of ik iets door de vingers heb gezien of dat de activatie te gevoelig is, maar nadat ik activeerde in Windows 7 en bootte in XP zeiden de Adobe apps dat de activatie corrupted of invalid was en moest ik heractiveren.

Nu weet ik niet of het om een double-check ging of dat ik nu een activatie kwijt ben (je krijgt er twee bij je licentie) (en zoals gewoonlijk heb ik van Adobe (nog) geen antwoord), maar het was dus niet zo'n succes. Omdat W7 bij mij te veel BSOD'de heb ik die CS weer gedeactiveert dus ik heb niet kunnen testen of ze allebei actief waren, en inmiddels ben ik er een beetje klaar mee. :P

Anyway mocht ik het nog eens proberen dan meldt ik de resultaten, en mocht iemand anders iets soortgelijks doen dan hoor ik het graag. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)