[Aanschaf] Video Bewerkings PC

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo Allemaal.

weet weer niet of het goed is geplaatst :(
Mijn oom heeft jaren op zijn laptopje video's bewerkt, alleen hij vindt het niet meer mooi draaien / hij vindt dat hij thuis gewoon een desktop daar voor kan hebben, hij heeft nu een EEE laptop, daar kan het al helemaal niet op, zijn laptop is er te traag voor. Nu hebben paar vrienden/familie/ik een nieuw systeem uitgezocht.

Dit is het systeem op dit moment, het is nog steeds een Video Bewerkings systeem. Internet zal er ook op komen, maar hij moet goed genoeg zijn voor een mooie en snellen Video Bewerkings systeem.
Dit systeem wordt voor het meest dus met pinnacle en misschien wat office applicaties en skype gemaakt.
Hij moet vlekkeloos draaien met pinnacle of anderen zwaren videobewerkings programma's, anders kan hij net zo goed zijn oude laptop gebruiken ;-)
Op 't moment ziet her zo uit, ik heb ook nog wat aanmerkingen aangestuurt. Maar dat is niet echt belangrijk!

Moederboard: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
CPU/Processor: Intel Core 2 Quad Q9300
Geheugen: 4 GB 800
Videokaart: Sapphire Radeon HD 4830 512MB
Behuizing: Cooler Master Centurion 590
Voeding: Antec Neropower 650
Harddisk's: 2x Samsung Spinpoint F1 1TB
DVD drive: Samsung SH-S223F
Blue -ray drive: LG GGWH2OL
Monitor: LG W2261V-PF
O.S: Windows Vista (..) X64

(..) = weet niet ultimate of business ;-)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik weet niet zeker of ik mijn oom nog een Windows Vista moet laten aanschaffen aangezien we toch redelijk snel een nieuwe Windows komt (7).
Ik heb bijvoorbeeld als Processor ook nog een I7 gedacht, meer weet niet of dat wat overdreven wordt _/-\o_

Groetjes,
Vincent

[ Voor 20% gewijzigd door DJ-Visto op 01-04-2009 17:30 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.