Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista/W7] Zoekfuncties laten veels te veel te wensen over?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 23:43

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een paar harde schivjen in mijn PC, met miljoenen bestanden erop. Vroeger, toen ik nog Windows 98 had, en iets op een van mijn HDD's wilde zoeken ging het altijd heel erg snel; voglens mij was er geen indexing-service. Het enige probleem was echter dat er max maar 50.000 Results werden gevonden of iets dergelijks.

In Windows XP was alles al een stuk beter; de search was misschien net wat slomer dan die van in Win98SE, maar resultaat mocht er zijn; miljoenen bestanden werden weergegeven.

Sinds Vista is er voor mij veel veranderd. De search is altijd heel erg sloom; met indexing aan, maar ook met indexing uit. Nadat je Vista een maand hebt laten indexeren zou alles goed moeten zijn; nee hoor nog steeds veel problemen; bestanden die niet werden gevonden etc.. :( Hetzelfde geldt voor Windows 7: Ik heb W7 Beta 7057 al bijna een maandje, en wanneer ik op FRAPS zoek krijg ik alleen mappen tezien, ipv FrapsSetup.exe, om maar wat op te noemen.

Windows heeft een apart programma,g enaamd Windows Search,V1,2,3,4 etc. ;( Verpest de lay-out, en het is niet functioneel voor mij.

Nou vraag ik me af wat er aan de hand is. 8)7 Ik zoek snelheid, compleetheid en resultaat. Dat had ik alleen bij Windows XP. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Welke software gebruiken jullie?

Gulfstream G650

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je wel de juiste mappen toegevoegd aan de Indexing-service?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:00:
Heb je wel de juiste mappen toegevoegd aan de Indexing-service?
Ja, ik heb schijf D, oftewel DATA altijd toegevoegd, dat heb ik hierboven ook al gezegd. ;)

Gulfstream G650

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
salimrmaf schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:12:
[...]

Ja, ik heb schijf D, oftewel DATA altijd toegevoegd, dat heb ik hierboven ook al gezegd. ;)
Sorry dat heb ik er niet uitgehaald (nog niet, trouwens).

Overigens is het zo dat in ieder geval in Windows 7 het Windows Search versie 4 is.
Bij mij heeft dit heel goed gewerkt, ik weet niet waarom het bij jou niet goed werkt, je geeft al aan dat je het lang hebt laten indexeren. Sidenote: Windows indexeert alleen als de computer idle is.

Je kan anders Google Desktop, of Copernic Desktop Search als alternatieven gebruiken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat voor een type bestanden is het? Windows indexeert niet alle types, dus dat zou je die extensies er even bij moeten toevoegen. Wat moet je trouwens met miljoenen bestanden op een productie systeem?

Dan ruim je of niet goed op, of je moet eens archiveren ;)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:28:
Wat voor een type bestanden is het? Windows indexeert niet alle types, dus dat zou je die extensies er even bij moeten toevoegen. Wat moet je trouwens met miljoenen bestanden op een productie systeem?

Dan ruim je of niet goed op, of je moet eens archiveren ;)
Ja, daar heb je het antwoord al; waar moet je beginnen bij 3 miljoen bestanden, waarvan de helft minstens 4X dubbel is (copy/paste), en met een heleboel onzinnige bestanden (windows installaties). Ik blijf het sorteren maar uitstellen, maar wanneer de search-functie nou zou werken zou sorteren niet nodig zijn.

Wanneer ik een niwue OS isntalleer pleur ik vaak de belangrijkste mappen naar mn Data-schijf.

De bestanden die ik zoek zijn altijd .mp3, .rar, .zip, .iso .etc, .exe etc.

Gulfstream G650

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

salimrmaf schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:40:
[...]

Ja, daar heb je het antwoord al; waar moet je beginnen bij 3 miljoen bestanden, waarvan de helft minstens 4X dubbel is (copy/paste), en met een heleboel onzinnige bestanden (windows installaties).

Ik blijf het sorteren maar uitstellen, maar wanneer de search-functie nou zou werken zou sorteren niet nodig zijn.
Die search functie is geen alternatief of oplossing voor je eigen wanorde of desorganisatiekunde ;)

Maar om je dan toch op een spoor te zetten: [google=duplicate finder].

Alternatief is dat je zelf dit keer eens wat gaat bedenken waar je dubbele mappen en bestanden mee kan uitfilteren na een uitdraai van een schijf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik gebruik zelf http://www.locate32.net/ Hiermee zoek je niet naar tekst in bestanden, maar wel naar bestandsnamen etc (die worden geindexeerd). Bevalt mij zeer goed :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nvidiot schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:51:
Ik gebruik zelf http://www.locate32.net/ Hiermee zoek je niet naar tekst in bestanden, maar wel naar bestandsnamen etc (die worden geindexeerd). Bevalt mij zeer goed :)
Ja, okay maar Windows XP kon ook naar woorden IN het (word) bestand zoeken. :9 Wanneer ik een bestand download als Duplicate Finder download en installeer, krijg ik het probleem dat sommige bestanden in een map ineens zijn verdwenen, omdat ze zich al in een andere map bevinden. :/

En een search-functie zou gewoon zijn werk moeten doen.

Gulfstream G650

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

salimrmaf schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:47:
[...]
Ja, okay maar Windows XP kon ook naar woorden IN het (word) bestand zoeken. :9 Wanneer ik een bestand download als Duplicate Finder download en installeer, krijg ik het probleem dat sommige bestanden in een map ineens zijn verdwenen, omdat ze zich al in een andere map bevinden. :/

En een search-functie zou gewoon zijn werk moeten doen.
Kan dit tooltje ook (alleen niet geindexeerd, dus traag) :) Het zoeken naar bestandsnamen is vrijwel instant hiermee

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Agent Ransack vind ik een redelijk alternatief. Het vindt tenminste de bestanden die je zoekt :p. En je kan ook in bestanden zoeken.

Verder is ie retetraag op netwerkschijven, dus daarom zoek ik eigenlijk nog een andere.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
TurboSearcher 3.50
Gebruik ikzelf nu al bijna aan jaar. Werkt retesnel, en heb Win7 Indexering uitgeschakeld. :)

[ Voor 91% gewijzigd door SalimRMAF op 13-04-2010 20:23 ]

Gulfstream G650

Verwijderd

Weer een topic ;) [WIN7] Zoekmethode van verkenner niet anders te doen?

Maar ik ben onlangs een hele snelle (portable) tool tegengekomen, 272 kb groot ...

Everything search engine, een aanrader!
(als de site nu niet zou platliggen ... mirror)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 16:29 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ten tijde van Win98SE/Windows XP zocht je OS gewoon live, en supersnel door de HDD. Sinds Vista en dus ook Win7 duurt het ellelang. :( Ik ben even ESE aan het testen..

Search-Engines REVIEW

Ok, ik heb de 3 volgende searchengines met elkaar vergeleken.

TurboSearcher 3.50
Locate 3.0 (Freeware)
Everything.

En tot mn verbazing werken ze ten eerste alle 3 *stukken* beter dan de standaard Windows-search.

Turbosearcher heeft veel tijd nodig om een index te maken, dit in tegenstelling tot de andere 2, die vrijwel instant zoek-klaar zijn.

Als het gaat om resultaten, verliest Turbosearcher helaas. Veel bestanden die wel aanwezig zijn worden niet gevonden.

Everything is het snelst; zodra je aan het typen bent worden de bestanden die je query bevatten gelijk weergegeven. Locate is erg snel, nadat je op Enter drukt. Turbo Searcher heeft wat tijd nodig.

Bestandsinfo-weergave: Locate is hier meester in, bij bestandsgroottes onder de 1 KB wordt zelfs weergegeven hoeveel bytes het bestandje groot is.
Everything en Turbosearches sharen dezelfde sorterings-lijst. (FileName, folder, size, acces, date created etc) Locate heeft ook hier ongeveer 30 mogelijkheden voor.

Everything heeft weinig zoekopties, maar heeft weer wel een netwer-functie. TurboSearcher en Locate hebben meer dan genoeg zoekopties.

Locate: 9
Everything: 6
Turbosearcher: 4
Windows search: 1

Hieronder even een screenshot van de 3 Searches...

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6042/searchreview.jpg

Ikzelf ga vanaf nu Locate gebruiken, kijken of ik hem ook op de langere termijn beter vind dan TurboSearcher.

[ Voor 84% gewijzigd door SalimRMAF op 13-04-2010 22:06 ]

Gulfstream G650

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En toch, als ik iets snel moet vinden om een grote netwerk schijf gaat mijn voorkeur 9 van de 10 keer uit naar een txt bestandje wat ik doorzoek met ultra edit. Bestandje maken:

Stap 1:
Open cmd en ga in de desbetreffende schijf/map staan (bv w:\)

Stap 2:
typ in achter w:\>

dir /s /o:ng >> bestandsnaam.txt

In de root verschijnt nu een .txt document met de gedefinieerde naam waarmee je zonder problemen alles kunt vinden wat je zoekt.

Desktop | Server | Laptop

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Die oplossing had ik ook al bekeken, maar hij ververst zichzelf toch niet, waardoor hij bij mij al snel outdated is. Ow ja; naar een textstring zoeken IN een text-bestand gaat daarmee dus ook niet lukken.

Gulfstream G650

Pagina: 1