[WIN7] Zoekmethode van verkenner niet anders te doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 20:44
Met mijn grote muziekverzameling heeft Windows 7 veel moeite.
Ook al is de map met mijn muziek geïndexeerd duurt elke zoekopdracht met de verkenner bijna 10 seconden.
Dit komt waarschijnlijk omdat Windows 7 ook in textbestanden en MP3 tags snuffelt naar het gezochte woord.
Dit is echter niet uit te schakelen in het submenu 'Zoekopties' van de knop "Organiseren'? :?

Verder is het ook heel vervelend dat er soms al begonnen wordt met zoeken terwijl ik nog niet klaar ben met het typen in de 'Zoekbox'. Kan er niet gewacht worden tot ik 'Enter" druk? :?

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
olie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:00:
Met mijn grote muziekverzameling heeft Windows 7 veel moeite.
Ook al is de map met mijn muziek geïndexeerd duurt elke zoekopdracht met de verkenner bijna 10 seconden.
Dit komt waarschijnlijk omdat Windows 7 ook in textbestanden en MP3 tags snuffelt naar het gezochte woord.
Dit is echter niet uit te schakelen in het submenu 'Zoekopties' van de knop "Organiseren'? :?

Verder is het ook heel vervelend dat er soms al begonnen wordt met zoeken terwijl ik nog niet klaar ben met het typen in de 'Zoekbox'. Kan er niet gewacht worden tot ik 'Enter" druk? :?
Om die en andere redenen ben ik overgestapt op Mediamonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:12
Het is niet echt een oplossing, maar met het programma Everything kan heel snel indexeren. ongeveer 3 seconden voor 500 GB. Enige beperkingen zijn dat het een NTFS volume moet zijn en dat het lokaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
Oeps, NTFS ondersteund niet meer dan 2TB.
Om die reden moest ik van XP naar XP64.
Met XP64 had ik weer het probleem dat er geen mediagegevens (als bitsnelheid) werden weergegeven in verkenner.
Nu met Win7 is het wel goed geregeld maar het zoeken blijft een probleempje.
Het zou mooi zijn als je alleen in mapnamen zou kunnen zoeken.
Dan hoeft Win7 ook niet alle bestanden langs. (probleem opgelost...)
Gek dat je daar niet voor kan kiezen?? :?

Mediamonkey is niets voor mij daar ik liever zelf mijn bestanden wil beheren...
Bedankt voor de tip, wellicht ideaal voor mensen met een normale media-bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik gebruik voor filename-searches al jaren Locate32 -> http://www.locate32.net/

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
Nvidiot schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:47:
Hmm, ziet er goed uit (bedankt voor de tip!) maar ik zou graag zien dat het nieuwe Windows 7 dit aanpakt.
Terugvallen op "third party" software uit juli 2007 om een mapje te zoeken is toch eigenlijk heel vreemd?
Verder kan Windows instabiel raken hierdoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nevermind, voor mn beurt gesproken, blijkbaar is dat sinds de beta gemaakt... (zie ik nu pas)

[ Voor 78% gewijzigd door AlexanderB op 16-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Om te zoeken op bestandsnamen gebruik ik altijd een zelfgemaakte mapping van de volledige HDD. Deze open ik in UltraEdit omdat je dan een lijstje krijgt met alle resultaten die voldoen. De mapping maak ik aan via:

Stap 1:
Open cmd en ga in de desbetreffende schijf/map staan (bv w:\)

Stap 2:
typ in achter w:\>

dir /s /o:ng >> bestandsnaam.txt
en druk op enter.
In de map waar je in stap 1 bent gaan staan wordt een 'bestandsnaam. txt' file neergezet met daarin alle bestanden die in die map of op die HDD staan. Als je een grote HDD hebt duurt het maken van de txt file wel even, maar ik kan altijd alles terugvinden wat ik zoek ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even mee op dit topic springen, ik heb ook regelmatig problemen met de zoekfunctie in Windows 7, misschien is het omdat ik koppig alles in men persoonlijke mappen / structuur blijf steken & sorteren zonder gebruik te willen maken van de "Libraries" maar los van dat, ik moet zeggen dat de zoek functionaliteit één van de 5 grote minpunten is op Windows 7, zelfs op een Professional 64 bit versie ...

Zo wou ik onlangs een hoop bestanden met een bepaalde extensie verspreid over verschillende mappen verwijderen maar vanaf het zoekresultaat zich uitbreidde over meer dan 10 verschillende mappen liep onze goede oude explorer compleet vast als ik iets wou selecteren ... ook het onmiddellijk beginnen zoeken vanaf de eerste letter vind ik met momenten heel lastig, geef mij dan maar terug de Win2k search met de hond :P

Ik heb ook al even gekeken naar deze
Nvidiot schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:47:
maar dat werkt nog niet 100% (of niet meer 100%) omdat het blijkbaar niet de nodige rechten heeft voor alle mappen, maar daar komen we nog wel uit, alleen jammer dat de laatste 'stable' versie uit 2008 is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:49:
geef mij dan maar terug de Win2k search met de hond :P
Win2k had geen hond :+
dat was juist Uberuserfriendly XP die dat deed.

Maar dat terzijde. Voor een aantal heel gerichte searches ga ik dan liever niet meer via de GUI werken maar bijvoorbeeld met Batch/Vbs/PS.
Kan je ook nog wat meer controle erover houden +_+ scripting rules nou eenmaal ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olie
alt-92 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:16:
[...]

Voor een aantal heel gerichte searches ga ik dan liever niet meer via de GUI werken maar bijvoorbeeld met Batch/Vbs/PS.
Kan je ook nog wat meer controle erover houden +_+ scripting rules nou eenmaal ;)
Ik (en denk de meeste gebruikers van Windows 7) heb geen idee hebben waar Batch/Vbs/PS voor staat.
Nog wat gegoogeld maar geen antwoorden kunnen vinden die leiden tot de oplossing van dit topic.

Het is een Windows 7 probleem waar een Windows 7 antwoord op moet komen.

Kortom, dit is niet echt het antwoord wat er gezocht wordt...

Pagina: 1