Zelf gebruik ik FastStone Photo Resizer (voor got heb ik het op deze instelling staan: 533px × 800px,
klik hier hoe ze eruit komen te zien).
Vorige shoot heb ik voorbij zien komen.
Maar laten we het ontopic houden

.
Wat mij opvalt is dit (op foto 15 na) het model heeft weinig kleding aan, het model straalt zomer uit, echter de omgeving / achtergrond laat mij herfst zien. Hierbij krijg ik het gevoel dat het model het erg koud heeft in deze combinatie.
Ook bij deze (zoals bij andere topic ook al verteld is, vele foto's lijken op elkaar, kies bij 1 locatie de mooiste, maar het totaal plaatje niet zo eentonig).
Foto 1 en 2: Ik zou voor foto 2 gaan, belichting is beter en model staat er in zijn geheel op. Foto 1 mist net puntje van de voet en is het gezicht aan de ene kant overbelicht en aan de andere kant onderbelicht.
Foto: 3 en 4: Ik zou voor foto 3 gaan, mooie pose van bovenaf. Foto 4 iets teveel omgeving.
Foto 5, 6 en 7: Ik zou voor foto 5 gaan, echter is deze naar mijn idee een tikje overbelicht. De afstand is goed. Foto 6 zelfde als 5 alleen is foto 6 iets te ver weg. Foto 7 rare blik.
Foto 8, 9 en 10: Foto 8 en 9 zien er wel netjes uit. Foto 10 kan ook wel, maar we hebben er al 2. En mijn smaak zegt 8 en 9 de mooiste van die 3. Mocht ik er maar 1 kiezen, dan koos ik voor 8. Staat het model in zijn geheel op. 9 en 10 hebben een beetje van dit en dat erop.
Foto 11: Ze staat er wat gespannen op. Zou hem weg laten.
Foto 12, 13 en 14: Foto 12 vindt ik het mooist eruit komen, echter jammer dat er nogal wat ruis is. Foto 14 is de omgeving koud, ik krijg de rilling over me lijf als ik de combinatie zo zie

.
Foto: 15: Heerlijk een jas, krijg het er warm van. Mooie foto, alleen de handen staan er wat raar op.
Foto 16: Grijze lucht krijg weer de rilling over mijn lijf. Tevens wat is dat witte ding aan de linker kant? Zou de foto er niet bij plaatsen.
Even samenvatting welke ik zou tonen: 2, 3, 5, 8, 12 en 15.
Zoals je ziet is het lijstje meer als de helft kleiner, kan misschien wat rot voelen als je totaal 200 foto's hebt gemaakt, er 15 mooie uitkomen en uiteindelijk als je er goed naar kijkt en het niet dubbel wilt hebben er maar 6 uit komen.
Maar om naar bijna 3 keer hetzelfde te kijken is ook niet echt bijzonder. Daarom liever 6 mooie unieke variërende foto's dan 3 keer hetzelfde.
Maar je bent op de goede weg, als je er plezier in hebt is er niets mis mee, het is veel maar echt heel veel oefenen.
Laten we nog veel van je werkt te zien krijgen

.
***Update***
Op foto 12 vertelde ik al dat ik veel ruis zie, beetje raar met een ISO van 200. Maar nu ik ook naar foto 13 kijkt heb ik het idee dat je lens wat vuil is (misschien kan het ook van de lucht zijn). Zo is bij foto 12 erg goed te zien dat er vlekken zijn (linkse kant onder het bovenste stukje tak). Bij foto 13 zie je dat puntje ook. Bij de rest van de foto's zie ik het zo vlug niet.
[
Voor 6% gewijzigd door
RobbyTown op 01-04-2009 02:57
. Reden: Zie update ]