Scythe Mugen 2 in combinatie met Corsair DDR3-1600

Pagina: 1
Acties:

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 14:22
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een nieuw systeem. De onderdelen die ik heb samengesteld zijn:
- MSI Eclipse SLI
- Intel Core I7 920
- Corsair TR3X6G1600C8D
- Scythe Mugen 2

Het leek mij allemaal prima totdat ik de afbeeldingen van deze "mega" cpu cooler bekeek, de vantilator van de mugen 2 zit vaak net boven de ram modules. Bij de ram modules zonder heatsink gaat dit goed, maar het corsair geheugen is door de heatsink bovenop net iets hoger. Heeft mischien iemand ervaring met deze combinatie?

En mocht dit toch niet passen welk geheugen zouden jullie dan aanraden? Mischien toch 1333mhz, maar dan met lagere cas of bijvoorbeeld de "Kingston HyperX DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit"? De reden dat ik voor 1600 mhz heb gekozen is om mischien nog in de toekomst de processor te gaan overclocken.

Alvast bedankt!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Hangt ervan af hoe ver je van plan bent over te clocken. Als je hem overclocked tot 3.33GHz kan 1333MHz geheugen op stock snelheid lopen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Misschien dat je beter de vraag in deze topic kunt stellen : scythe mugen 2

Ik heb niet dezelfde opstelling als jij, maar op de foto's die ik gemaakt hebt krijg je wel een indruk waar je aan moet denken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 14:22
Klopt het ook dat je het beste de ventilator boven het geheugen kan plaatsen zodat de lucht er doorheen geblazen wordt naar buiten toe? Op jou fotos zie ik namelijk (als ik het goed begrijp) dat je de ventilator lucht door de heatsink heen zuigt. Als beide methoden even goed zijn voorzie ik verder ook niet al te veel problemen aangezien het ocz Reaper geheugen nog een slag hoger is.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

swannie schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:11:
Klopt het ook dat je het beste de ventilator boven het geheugen kan plaatsen zodat de lucht er doorheen geblazen wordt naar buiten toe? Op jou fotos zie ik namelijk (als ik het goed begrijp) dat je de ventilator lucht door de heatsink heen zuigt. Als beide methoden even goed zijn voorzie ik verder ook niet al te veel problemen aangezien het ocz Reaper geheugen nog een slag hoger is.
Lucht er doorheen blazen is schijnbaar beter, maar ik geloof niet dat het heel erg veel gaat uitmaken. Desnoods neem je een sterkere 120mm fan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast