PC: Acer of bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views

• Muissi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo, ik heb laatst bij de dynabyte de volgende computer gezien:
Soort: desktop PC (Acer Aspire M5201)
Netwerkkaart: ja
Processor: AMD Phenom™ II X4 Quad-Core Processor 805
DVD-Rewriter: DVD-RW Double Layer
Geheugen: 4096 MB (2x 2048 MB)
FireWire: ja
Harddisk: 1000 GB 7200 rpm
Kaartlezer: ja
Geluidskaart: onboard
Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium SP1 64-bits (NL/ENG)
Videokaart: 1024 MB ATI Radeon HD4650 Pro
Garantie: 12 Maanden fabrieksgarantie, haal en breng service aan huis
Toetsenbord & muis: USB & optische
Prijs: 700 Euro

Ik wil misschien ook wel zelf mijn pc bouwen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Het enige wat ik heb gedaan is een ramkaart verwisselen. Als ik een pc zou kunnen bouwen, met een budget van ongeveer 600-800 euro, welke samenstelling zou U dan aanraden? Kunt u misschien ook wat meer informatie per onderdeel dan geven, zodat het niet allemaal in vage codetaal is. Ik ben trouwens niet geheel achterlijk:)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:24

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ten eerste : welkom op GoT :)

Ten 2 e : heb je al bij de BBG's (best buy guides) gekeken ?

Ten 3 e : succes met de aanschaf van een nieuw systeem :)

EDIT :

wat het voordeel is van een compleet door een systeembouwer als acer of dell of wie dan ook is is dat je dan garantie hebt dat het dan werkt , als je zelf wat gaat zitten prutsen is de kans aanwezig dat bepaalde dingen niet lekker met elkaar werken en dat je per component duurder uit bent dan met een compleet gekocht systeem.

[ Voor 52% gewijzigd door BGB4rn op 31-03-2009 22:14 ]

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht. Genoeg links naar diverse systemen. Dan kun je zien of er iets vergelijkbaars bij zit voor ongever eenzelfde prijs.

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009

succes met je nieuwe pc :)

[ Voor 8% gewijzigd door Intrique op 31-03-2009 22:14 ]

Verwijderd

Wat wil je allemaal met de PC?

• BGB4rn

BGB4rn

en wat ook een vraag is die je je kunt stellen is : wat ga je er mee doen? ga je er die-hard mee gamen of ga je alleen msnnen en internetten.

Op basis daarvan kun je dan een systeem samen (laten) stellen

Signature

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50

M2M

medicijnman

Om even over je huidige acer lijstje heen te gaan:
Muissi schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:09:
Hallo, ik heb laatst bij de dynabyte de volgende computer gezien:
Soort: desktop PC (Acer Aspire M5201)
Netwerkkaart: ja
Zit standaard op elk moederbord
Processor: AMD Phenom™ II X4 Quad-Core Processor 805

DVD-Rewriter: DVD-RW Double Layer
ongeveer 20 euro en je kunt op 20 voudige snelheid een dvd'tje branden

Geheugen: 4096 MB (2x 2048 MB)
dit is ongeveer 40 euro, voor standaard kingston value ram PC 6400

FireWire: ja
gebruikt iemand dit nog?

Harddisk: 1000 GB 7200 rpm
er zijn verschillende 1TB harddisks op de markt. samsung, western digital om maar een paar namen te noemen, zijn fabrikanten die een stel goede schijven op de markt hebben. Bij beide bega je geen miskoop

Kaartlezer: ja
voor 5 euro heb je tegenwoordig een 22 in 1 kaartlezer op de usb poort...

Geluidskaart: onboard
ieder eindgebruiker moederbord heeft onboard geluid

Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium SP1 64-bits (NL/ENG)

Videokaart: 1024 MB ATI Radeon HD4650 Pro
wil je spelletjes spelen is dit, in combinatie met je processor het belangrijkste. Speel je voornamelijk games, investeer dan relatief veel in je videokaart en processor en bespaar op bijvoorbeeld moederbord, harde schijf grootte en behuizing

Garantie: 12 Maanden fabrieksgarantie, haal en breng service aan huis
je hebt voor een pc minimaal recht op 2 jaar garantie. Die 12 maanden slaat dus nergens op

Toetsenbord & muis: USB & optische
ga hiervoor naar de winkel en probeer verschillende toetsenborden en muizen uit. Kies degene die het fijnst typt en muist

Prijs: 700 Euro

Ik wil misschien ook wel zelf mijn pc bouwen, maar ik heb hier weinig ervaring mee. Het enige wat ik heb gedaan is een ramkaart verwisselen. Als ik een pc zou kunnen bouwen, met een budget van ongeveer 600-800 euro, welke samenstelling zou U dan aanraden? Kunt u misschien ook wat meer informatie per onderdeel dan geven, zodat het niet allemaal in vage codetaal is. Ik ben trouwens niet geheel achterlijk:)
veel plezier ;) (en lees je even in in de terminologie, google en wikipedia zijn je vrienden!)

-_-

• Muissi
Ha, Iedereen bedankt voor het snelle reageren! En bedankt voor het hartelijke welkom :) Ik heb zelf ook een xbox 360, maar ik zou de pc toch wel willen gebruiken voor een RTS als Empire: Total war. Ik game best wel veel, maar op de pc zal ik haast alleen pc exclusives en RTSen spelen, maar wel op hoge grafische kwaliteit. Zal mijn systeem van acer hier goed genoeg voor zijn?

• BGB4rn

BGB4rn

hangt er ook weer van af op welke resolutie je het spel speelt :P

Signature

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50

M2M

medicijnman

Muissi schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:23:
Ha, Iedereen bedankt voor het snelle reageren! En bedankt voor het hartelijke welkom :) Ik heb zelf ook een xbox 360, maar ik zou de pc toch wel willen gebruiken voor een RTS als Empire: Total war. Ik game best wel veel, maar op de pc zal ik haast alleen pc exclusives en RTSen spelen, maar wel op hoge grafische kwaliteit. Zal mijn systeem van acer hier goed genoeg voor zijn?
ik vind de videokaart nogal karig. Die zou je kunnen vervangen door een beter exemplaar, maar de ervaring leert dat het systeem dan eventueel onnodig instabiel wordt omdat bijvoorbeeld de voeding precies genoeg power kan leveren voor de huidige configuratie. Zet je er een dikkere videokaart in dan kan de voeding het niet meer aan en zul je dus ook een andere voeding aan moeten schaffen.

was je dan voor een DELL pc gegaan dan heb je nog een probleem, dat de voedingstekker van het moederbord qua pinout niet compatibel is met het standaard ATX formaat.

Maargoed, hier heb je waarschijnlijk weinig last van met een acer. Ik zou gaan voor zelfbouw. Naast het feit dat je de onderdelen naar je eigen wensen kunt samenstellen, kun je ook de kwaliteit van bijvoorbeeld het moederbord + kast, toetsenbord en muis zelf kiezen. En je leert waarschijnlijk een stukje hardware inbouwen ;). Volg je het boekje dat bij je moederbord zit, dan kan er weinig mis gaan.

-_-

• Muissi
Stelletje zeikwijven:P Nou het hoeft niet op de hoogste resolutie, het kan er op cod-4 niveau er wel mee door

Verwijderd

Voor 800 euro kan je zelf een maken die sneller is in E:TW.

Denk aan een Phenom 2 X4 940, HD4870 512MB, 4GB PC6400 Kingston ValueRam, 500GB Seagate.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die zeikwijven hebben anders wel gelijk. Kijk even naar het multimedia systeem in de BBG voor tips.

• Muissi
Reinman, bedankt voor je configuratie. Maar ik heb een vraag over de HD4870 512 mb -videokaart

Als ik naar een videokaart kijk, snap ik nooit iets van al die cijfertjes erachter. Ik kijk meestal of het 1024, 512 of 256 mb is. Kun je me uitleggen waar ik naar moet kijken? en wat is E:TW?

Verwijderd

Oke, je maakt een DE klassieke fout bij videokaarten. Geheugen hoeveelheid zegt -NIETS(Als hij niet vol is athans)- over hoe snel een kaart is. Core zegt wat over hoe snel hij is en geheugen bandbreedte helpt ook. Wil je weten hoe snel iets is kan je reviews gaan lezen: http://www.firingsquad.co...0_matrix_review/page6.asp

E:TW=Empire: Total War.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 22:45 ]

• Muissi
Ik had al eerder gekeken naar de BBG, en daar staan inderdaad goede tips in! Ik hoef al geen monitor, dus dan zit ik op 800 euro. Ik schrik alleen echt af van het in elkaar zetten. Is het moeilijk?

• Muissi
dankje! Ik post terwijl jij post, daarom komt het niet helemaal goed, maar toch bedankt voor de link! Ik vind het nu al een supersite

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-12 08:56

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Er zijn genoeg tutorials op internet te vinden volgens mij. Met wat uitzoek werk kom je er wel

http://www.digitgeek.com/how-to-assemble-and-build-a-pc/

[ Voor 27% gewijzigd door Turbosjaak op 31-03-2009 22:42 ]