Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speciale tekens op het toetsenbord werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Als vanaf het begin dat ik Windows 7 heb geïnstalleerd kan ik geen streepjes meer op mijn klinkers zetten er dergelijke. 'e 'a. Dat soort problemen heb ik dus, ik heb al bij taal instellingen gekeken en het toetsenbord op Verenigde Staten gezet, maar niets lijkt te helpen. Wanneer ik dus op de apostrof druk. verschijnt die onmiddellijk wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Wanneer iemand een oplossing heeft hoor ik deze graag!

Met vriendelijke groet,

Dirk.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Windows 7 is alleen nog maar in het Engels verschenen. De toetsenbordindeling heeft niets te maken met de taalinstelling, die moet op Nederlands staan om apostrofs ed op de a en de e's te zetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Nee hoor, die indeling heet 'US' of 'VS Internationaal' en geen Nederlands (daar zit de dubbele aanhalingstekens op shift-2 namelijk).

Vind het overigens knap dat je hem op Verenigde Staten hebt gezet, wist niet dat er al language packs voor windows 7 waren (die indeling wordt dus niet met een nederlandse naam weergegeven.. vrij belangrijk mbt toetsenbord indelingen aangezien alle namen op elkaar lijken).

[ Voor 52% gewijzigd door Mental op 31-03-2009 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toetsenbord op VS gezet, niet windows zelf. Maar aan deze reacties te zien weten jullie ook niet wat er aan de hand is?

• Mental
... Toetsenbord op VS gezet?
Nee, je hebt de toetsenbord-indeling op US ingesteld IN windows.

Als dat zo zou zijn dan had je geen enkel probleem gehad want dan werken je speciale tekens namelijk zoals het hoort.
Dus, leg aub eens uit wat je exact ingesteld hebt (liefst een screenshot van je taalopties) zodat iemand je ermee kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/upload/20090331154601_t.jpg

Dit zijn de instellingen, hopelijk kunnen jullie er wat mee.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt twee toetsenbord/landinstellingen, de bovenste moet je verwijderen en de NL met VS-internationaal als toetsenbordindeling laten staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Mental
Vreemd, in mijn Win7 versie kom is US-International niet eens tegen, enkel US.

Anywho, inderdaad NL met US-International laten staan en die andere weggooien. (wel eerst de goede in de dropdownbox selecteren en op apply drukken, anders kan je die ander niet weggooien).
Hierna even rebooten aangezien windows het niet direct voor alles wijzigt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jongens, het heeft geholpen, gaat typen weer een stuk aangenamer maken.

Bedankt!

• Mental
Mooi, straks thuis toch eens kijken waar ik hem nou eigenlijk op heb staan want volgens mij heb ik hem op US en werkt het ook.. errr ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is ook prima terug te vinden via de zoekfunctie van je browser of die van het forum.

Zozeer zelfs dat het zelfs in de FAQ staat:
Windows Clients - FAQ - Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '?

graag daar dus even kijken alvorens een topic aan te maken - en als je dan een topic begint, let dan op het Windows Clients - Beleid .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.