Optical probleem Harman Kardon HS201

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29719

Topicstarter
Hoi Tweakerts,

Sinds een paar maanden heb ik een versterker + nieuwe TV aangeschaft echter is hier ook een PS3 bijgekomen en nu heb ik het volgende probleem.

Allereerst zal ik de specificaties vernoemen:

TV Samsung LE40A656
Versterker Harman Kardon HS200/201
Playstation 3
Digitale decoder van Ziggo (samsung)

Op de Harman Kardon set zit helaas maar 1 optical aansluiting. Momenteel wissel ik daarom de optical steeds om, als ik TV kijk de optical van de decoder er in en als ik de PS3 gebruik de optical van de PS3 erin.

Omdat dit vrij lastig is om steeds de kabels eruit te trekken vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn.

Ik kan heel eenvoudig 1 apparaat met tulp en de ander met optical maar dan zit ik met het dilemma welke van de 2 met de tulp wordt aangesloten.
Gaat hier veel kwaliteitsverlies in zitten? Ik kijk namelijk Film 1 vanaf de decoder maar kijk met de PS3 ook blu-rays.

Indien er andere mogelijkheden zijn hoor ik dit ZEER graag van jullie omdat ik er zelf niet zo heel erg in thuis ben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Komt er niet gewoon stereo (prologic) uit de optical van de decoder? Ik dacht dat alleen een paar HD kanalen in 5.1 werden doorgegeven. Zo ja, dan lijkt het mij simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door ShittyOldMan op 31-03-2009 13:40 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:39:
Komt er niet gewoon stereo (prologic) uit de optical van de decoder? Ik dacht dat alleen een paar HD kanalen in 5.1 werden doorgegeven. Zo ja, dan lijkt het mij simpel.
Hoi,

Thanks voor antwoord als 1e.

Ik maak wel gebruik van de HD kanalen en tevens dus ook Film1. Daar wil ik dus graag de kwaliteit behouden, maar ook bij de blu-rays en de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 12:34

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Je kan ook een optische switch er tussen zetten. Deze heb je al voor een redelijke prijs probleem is echter wel dat je kwaliteit inlevert met zo een switch, of je moet een duurdere kopen. Mocht je niet van plan zijn om een switch te plaatsen zou ik kiezen om de PS3 aan te sluiten via optisch en de decoder op tulip. Is beetje zonde om, als je de keuze moet maken, decoder met paar kanalen digitaal te switchen voor PS3 geluid beleving.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks King!

Zeer stomme vraag misschien: Zo'n switch moet je dan handmatig omzetten?
2e vraag nog: ga ik het écht merken als ik het via tulp doe ipv optical?

Thanks nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-07 20:05
je kan ook een converter gebruiken, optical -> Coaxiaal.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

1. Ik heb thuis een manuele switch liggen die je inderdaad met de hand moet omzetten door een knop op de bovenzijde. Deze switch is in mijn optiek bijzonder goedkoop ik heb hier toen 30 euro voor betaald bij de lokale electra winkel (coditronics, eindhoven). Deze heb ik nu vervangen door eentje met afstandsbediening, die raad ik overigens niet aan pokke duur.
2. Als ik eerlijk moet zijn heb ik thuis alles optisch aangesloten dus ik kan je daar geen eerlijk en zinnig antwoord op geven. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je heel erg veel verschil gaat horen als je je decoder analoog aansluit.

Mijn persoonlijk advies is, als je tenminste geen audiofiel bent, om zo een goedkope switch te pakken en die er tussen te zetten om van beide apparaten digitaal signaal te ontvangen en tegelijk je kabels te ontlasten door ze niet elke keer eruit te trekken. Of gewoon je decoder analoog aan te sturen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
King, nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb nog wel even gekeken naar de andere tip mbt de converter, is er iemand die kan zeggen of je hier kwaliteitsverlies door krijgt? Denk eerlijk gezegd dat dit nog de beste oplossing is omdat ik dan niet steeds achter de kast hoef te kruipen.

Excuus voor de vele vragen en bedankt nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

alles wat je extra tussen een verbinding zet zorgt voor signaalverlies. De vraag alleen is of dat je dat ook daadwerkelijk merkt. Het is ook afhankelijk van de kwaliteit converter die je ertussen zet. Hoe duurder de converter hoe beter het signaal en hoe minder verlies. Het is een logische wisselwerking eigenlijk kwaliteit resulteert in beter signaal en minder verlies waar mindere kwaliteit in meer verlies en minder signaal, maar zoals aangegeven is of dat je het gaat merken en of je daar geld aan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:36
Digitaal is digitaal lijkt mij, dus ik denk niet dat je kwaliteitsverlies hebt.

Er zijn trouwens ook gewoon 'splitter' blokken voor optisch. Dan heb je niet een schakelaar, maar ga je gewoon van 2 inputs naar 1 output

Maar dat werkt alleen als je beide apparaten niet tegelijk aanzet, en als de apparaten geen optisch signaal uitsturen als ze op standby staan (onze Ziggo decoder doet dat volgens mij wel (Humax IR Fox C)
Pagina: 1