Toon posts:

Geheugen upgrade (voordelen)

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik een nieuw systeem:

Asus P5K-E WiFi Moederbord
Asus GeForce 8600GT 256MB Silent Videokaart
Intel Q6600 Core 2 Quad
Corsair CMX2X1024-6400C5DHX 800MHz 1.80v (4GB in tot.)
Windows XP Pro 64bit Software

I.v.m. foto- en videobewerking zit ik er aan te denken dit uit te breiden naar 8Gb. Nu is mijn vraag of dit een verschil is dat ik daadwerkelijk zal merken. En zo ja, welke geheugen gebruiken voor een upgrade? Gewoon hetzelfde van Corsair (met Heat-spreader) maar dan 4x2GB?

Graag jullie mening/reactie hierover.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01
Je zal het alleen merken als de software die je wilt gaan gebruiken ook 64bits is anders heeft het weinig tot geen nut of je moet meerdere progs tegelijkertijd open hebben staan.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5II | RF 15-35mm F2.8 | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS Z | RF 100mm F2.8 Macro | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 16K Mighty

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ook handig: wat is je geheugengebruik nu? :)

Rail Away!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47
Villean schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:16:
Je zal het alleen merken als de software die je wilt gaan gebruiken ook 64bits is anders heeft het weinig tot geen nut of je moet meerdere progs tegelijkertijd open hebben staan.
Daarnaast moet je geheugengebruik boven de 4 gig zitten. Zit je niet boven de 4 gig, dan zal je nooit wat merken (ongeacht of je os 64bits is of niet).

Concreet betekend dit voor jou dat je het geheugengebruik met de Taskmanager moet monitoren.
Doe gewoon wat je altijd doet (film/ videobewerken) en kijk hoe het geheugen verbruikt wordt. Blijf je onder de 4 gig, hou dan je geld in je zak! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Geheugengebruik is vrij laag. Heb eigenlijk nog geen gebruik hoeven maken van de 4Gb die aanwezig is. Was ook alleen aan het twijfelen aangezien ik de computer nu net nieuw gebouwd heb en twijfelde aan het geheugen. Wil nu alles in 1x klaar hebben zodat ik er geen omkijken meer naar heb de aankomende jaren.

Met het oog op spellen is meer geheugen niet noodzakelijk/praktisch of wel?

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01
ChojinZ schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:25:
[...]

Daarnaast moet je geheugengebruik boven de 4 gig zitten. Zit je niet boven de 4 gig, dan zal je nooit wat merken (ongeacht of je os 64bits is of niet).

Concreet betekend dit voor jou dat je het geheugengebruik met de Taskmanager moet monitoren.
Doe gewoon wat je altijd doet (film/ videobewerken) en kijk hoe het geheugen verbruikt wordt. Blijf je onder de 4 gig, hou dan je geld in je zak! ;)
Zeker waar, maar ik doelde meer op dat de meeste die ik ken voor thuis werken met Abode spul en en dan heeft met uitzondering van Photoshop CS4 geen zin om meer geheugen te nemen omdat dat de enige is die 64bits is.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5II | RF 15-35mm F2.8 | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS Z | RF 100mm F2.8 Macro | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 16K Mighty

Verwijderd

Topicstarter
Zeker waar, maar ik doelde meer op dat de meeste die ik ken voor thuis werken met Abode spul en en dan heeft met uitzondering van Photoshop CS4 geen zin om meer geheugen te nemen omdat dat de enige is die 64bits is.
Ik gebruik inderdaad Photoshop CS4 en daarnaast tegelijk vaak Adobe Bridge (CS4). Het geheugen gebruik gedurende het werken met deze programma's heb ik nog niet kunnen beoordelen. Maar op voorhand vinden jullie dat er geen redenen zijn om direct 8GB erin te gooien?

In ieder geval alvast bedankt voor alle snelle reacties!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je het toch niet gebruikt, is het ook niet nodig. Daarom moet je gewoon in de gaten houden wat je geheugengebruik is, zodat je dat kunt inschatten. Aan de andere kant: geheugen is absoluut niet duur op het moment, dus als je zegt, het kost toch niks, ik doe het gewoon, kan ik daar ook inkomen ;)

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door, daarin staat precies hoe je kunt zien of je meer nodig hebt of niet.

Dit topic gaat op slot, omdat dit soort dingen makkelijk zelf uit te zoeken zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.