Toon posts:

Nieuw pc systeem samengesteld

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

na mijn vorige post voor tips en links voor een nieuw systeem (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1343533), heb ik de stap genomen om een pc samen te stellen:

grafische kaart: NVIDIA GeForce 9500 GT, 512 MB, 128 Bit, PCIe x16 2.0 Asus EN9500GT TOP/DI
CPUs Socket 775 Core 2 Duo Intel® Core™ 2 Duo E8400
moederbord: Asus P5QL-E Intel® P43, 1.333 MHz, 1x PCIe x16 2.0, Socket 775
behuizing: Asus TA-882 midi tower
voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
dvd-rewriter: Asus DRW-2014S1/A6
harddisk: Hitachi HDT721010SLA360 1.000 GB, - / 16 / 7200
geheugen: Buffalo 4 GB DDR2-1066 Kit
software: Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
2x behuizing cooler

Ik gebruik het systeem vooral voor Online Poker en af en toe speel ik er een game op. Graag jullie meningen over dit systeem en alle tips en opmerkingen zijn welkom!

bij voorbaat dank! _/-\o_

Groeten,

Robin

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 01:34 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42

artificial_sun

Mazda Rx7

Hiervoor moet je in de bestbuy guides zijn (zie BBG aanschaf ....) Ook heel belangrijk is je budget.

Stadia was beter....

Verwijderd

het hoeft niet voor problemen te zorgen, maar je hebt naar verhouding tot je hardware een behoorlijk brakke behuizing. Ik zou daar als ik jou was nog goed over nadenken met betrekking tot airflow en dergelijke. Misschien is het verstandig om een behuizing met betere airflow te nemen.
Ik denk dat je het geld voor je behuizing kunt besparen op je voeding, want 600 watt voor een setup als deze is denk ik wel overkill. Ik verwacht dat je met 450 watt voldoende vermogen hebt.

succes.

EDIT: ik zou hier ook even op kijken HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? en vooral heel veel reviews lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 08:11 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-01 08:26
Systeem is meer dan toereikend voor online poker. 600W voeding lijkt me overkill. Ik zou overigens een iets zwaardere grafische kaart overwegen aangezien je aangeeft af en toe te gamen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Om mijn collega te quoten:
Thandor schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:20:
Welkom op GoT :)

Zoals het CSL beleid ons laat zien, zijn dit soort standaard 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk niet de bedoeling op GoT. Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).
Lees ook eens *LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit topic is gesloten.