Laptop met 2 merken ram?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• Nerro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05-2025
Hoi,

Ik heb op dit moment een reepje Samsung M4 70T2953EZ3-CE6 (1GB PC2-5300) ram in mijn laptop. Het geheugen draait slechts op 200 MHz (timings: 3-3-3-9) omdat de laptop nou eenmaal niet beter kan. Ik wil er graag nog een reepje van 1GB bij doen. Kan ik dan ieder merk kopen? Ook bijvoorbeeld PC3200 ram? Het wordt toch teruggeclockt door het mobo. Of redeneer ik nou verkeerd?

Ik snap hier weinig meer van, kan ik bijvoorbeeld Corsair VS1GSDS667D2 gebruiken?

Ik hoop dat jullie dit beter snappen want ik kom er niet uit.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 15:16
Ligt ook aan je type laptop. De compatibiliteit hiervan met geheugen merken/typen.

Eigen ervaring: laptop met 1 module 1GB merk A. Stopte er 1 module 1GB merk B bij van dezelfde specificaties en er werd niet geboot. Merk A en B werkten afzonderlijk wel goed.
Heb hier een 2GB module van merk C bijgezet (met snellere specificaties) waarvan de laptop fabrikant website aangaf compatibel te zijn en dit werkt.

Je zegt PC2-5300 te hebben, dan zal je PC2-3200 (DDR2) erbij moeten nemen ipv. PC3200.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 14:10
D2DM schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:16:
Ligt ook aan je type laptop. De compatibiliteit hiervan met geheugen merken/typen.

Eigen ervaring: laptop met 1 module 1GB merk A. Stopte er 1 module 1GB merk B bij van dezelfde specificaties en er werd niet geboot. Merk A en B werkten afzonderlijk wel goed.
Heb hier een 2GB module van merk C bijgezet (met snellere specificaties) waarvan de laptop fabrikant website aangaf compatibel te zijn en dit werkt.

Je zegt PC2-5300 te hebben, dan zal je PC2-3200 (DDR2) erbij moeten nemen ipv. PC3200.
ik heb hiermee dezelfde ervaring.
dus: ga naar de website van de fabrikant van je laptop en kijk welk geheugen je moet hebben.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb ook 2 verschillende modules in mijn laptop (HP 6710b): het standaard geheugen was ook van Samsung (2GB 667mhz) en ik heb er ook gewoon een module van Corsair (2GB 667mhz) bij gedaan. Werkte perfect en tot op heden nog geen enkel probleem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mag ik je even wijzen op jouw vorige topic: Kan PC4200 in een laptop met PC2700

Het ging daar misschien over een andere laptop en een ander type geheugen, maar de antwoorden die je er kreeg waren net zo relevant als deze hier.

Maar in beide gevallen ontbreekt helaas de eigen inzet die we hier op GoT verwachten. Allereerst staat hier een duidelijk stukje over in de PMG FAQ. Nergens laat je blijken dat gelezen te hebben. Daarnaast is het sowieso de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voor je hier een vraag stelt, en als je er niet uitkomt, je iig hier aangeeft waar je al gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen wel vond (incl links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Aangezien je niets van dat alles hier meldt gaat dit topic wegens te weinig inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.