Beleid foute productkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46
Lieve Adjes,

Recent hebben jullie het door ons allen geliefde Gathering of Tweakers voorzien van een nieuwe feature. Het koppelen van producten aan topics. Niet iedereen is hier even blij mee, maar ach, ik zie het nut er wel van in.
Het nut van de functie staat of valt echter wel met de nauwkeurigheid ervan. Het is prettig dat gebruikers zelf producten kunnen koppelen. Helaas zit hier blijkbaar géén of slechte controle op.

Ik open dit topic naar aanleiding van dit topic: [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
Waar sinds de introductie van de nieuwe feature 15 producten aan gekoppeld zijn. Handig! meteen de nieuwste Panasonic plasma's in de pricewatch zien. Of toch niet?
Ik heb ze niet allemaal gecontroleerd, maar volgens mij zitten er tussen 15 koppelingen maar enkele Panasonic 2009 Plasma's. De rest zijn LCD TV's of 2007 modellen die al uit de handel zijn. Behoorlijk waardeloos dus.

In het betreffende .plan vroeg ik mij af wat wij daar als gebruikers aan kunnen doen, de reactie is: maak een topic report. TERW_DAN in 'plan: Productkoppelingen toegevoegd aan forumtopics'
Enigszins omslachtig lijkt mij, extra werk voor de modjes.. maargoed, zo gezegd zo gedaan. Weken later is er echter nog steeds niks veranderd. En als ik dan vandaag lees dat er meer mensen eenzelfde TR hebben aangemaakt waar blijkbaar niks aan gedaan wordt, dan vind ik dan toch wel een beetje zonde.

Op deze manier degradeer je een (mijns inziens) nuttige toevoeging aan het forum tot een hoogst irritante en waardeloze feature. Het probleem lijkt mij dan ook het beleid, waarin gebruikers wel zelf producten kunnen toevoegen, maar er geen controle is van gebruikers onderling. In de pricewatch hebben users wél de mogelijkheden om bijvoorbeeld foute productinformatie te corrigeren. Waarom niet op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even mijn mening (geen officieel standpunt van crew dus).

Eigenlijk zou ik een soortelijk topic willen zien als het productreview-topic (Het kleine Productreview beoordelingentopic *). Wanneer het in de aandacht gebracht wordt d.m.v. een TR kunnen alleen de moderators van dat gedeelte er iets aan doen. Ook zal het niet opvallen wanneer er slechte koppelingen in een oud topic staan, want dat topic staat gewoonlijk ergens ver onderaan/verborgen in het subforum. Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een topic dan krijgt de user die het meldt gelijk feedback en kunnen alle mensen van de crew de melding eens bekijken. Dit verdeelt het werk wat, want als het erg duidelijk is kan elk crewlid het gelijk afhandelen en niet alleen de paar moderators van het subforum. Daarnaast kunnen users ook direct zien of het al gemeld is en waarom het eventueel is blijven staan. Een nieuwe post in het topic is ook minder snel te missen dan een TR, want topics zakken langzaam omlaag wanneer er geen nieuwe post gemaakt wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 28-03-2009 15:56 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Kixtart schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:55:
Eigenlijk zou ik een soortelijk topic willen zien als het productreview-topic (Het kleine Productreview beoordelingentopic *).
Als het regelmatig voorkomt, kan zo'n topic wel handig zijn. Binnen Spielerij kom ik zelf weinig tot geen problemen tegen; geen idee hoe dit binnen andere hoofdgroepen is.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kixtart schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:55:
Eigenlijk zou ik een soortelijk topic willen zien als het productreview-topic (Het kleine Productreview beoordelingentopic *). Wanneer het in de aandacht gebracht wordt d.m.v. een TR kunnen alleen de moderators van dat gedeelte er iets aan doen. [...] Een nieuwe post in het topic is ook minder snel te missen dan een TR, want topics zakken langzaam omlaag wanneer er geen nieuwe post gemaakt wordt.
En waar zou je dat topic dan willen hebben? PW/LA of per subforum zo'n topic waar je het aan kunt kaarten?

/me Wiethoofd biedt zich aan om het topic te starten met een beetje leuke openingspost ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wacht maar eerst op wat een wat meer officieel standpunt voordat je iets opent, maar PW lijkt me bijvoorbeeld wel een goed eplek. En PromoX, ik zou het niet weten, maar reden waarom het weinig voorkomt kan ook zijn omdat weinig mensen het nu nog melden. Het hoeft natuurlijk niet gelijk een stormlooptopic te worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Elk subforum heeft een feedbacksectie, als het goed is. Zou het daar niet gewoon gemeld kunnen worden zodra er iets niet goed staat? Wat betreft het aangehaalde topic in de topicstart.. daar zijn wel TR's voor gemaakt, maar ik weet niet waarom dat niet aangepast is door de lokale crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Kixtart schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:58:
Wacht maar eerst op wat een wat meer officieel standpunt voordat je iets opent, maar PW lijkt me bijvoorbeeld wel een goed eplek. En PromoX, ik zou het niet weten, maar reden waarom het weinig voorkomt kan ook zijn omdat weinig mensen het nu nog melden. Het hoeft natuurlijk niet gelijk een stormlooptopic te worden.
Als het topic constant wegzakt, krijgt het niet echt naamsbekendheid en dan dan zullen veel mensen ook niet weten waar ze het kunnen melden denk ik. Ik zie op zich wel het nut van een gemakkelijkere optie om dit soort dingen te melden en dat het dan ook sneller afgehandeld wordt. Via een TR is het toch wat lastig en dan kan ook enkel de lokale crew er iets mee doen. Het eenvoudigst te realiseren is dan zo'n topic en er zijn altijd wel een aantal mensen te vinden die dit soort zaken af willen handelen :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En net als met Het kleine Productreview beoordelingentopic komt deze vanzelf wel weer naar boven als de beoordeling helemaal niet klopt, dit zal dan met die productkoppelingen ook wel komen als het te lang duurt voordat er op de TR gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Een TR of een berichtje aan een mod lijkt me het beste en het meest effectieve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

't Is ook niet echt alsof het weghalen van een productkoppeling zó kritisch is dat het haast heeft. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan een product door een user weer worden toegevoegd nadat een mod die weg heeft gehaald?

Want dat is natuurlijk wel irritant.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Items die weggehaald zijn door een mod worden geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ow, dan is het toch prima als je een TR doet, van levensbelang zal het niet zijn en als het niet gewijzigd word dan zal de mod het wel niet willen weghalen...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46
NMe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:53:
't Is ook niet echt alsof het weghalen van een productkoppeling zó kritisch is dat het haast heeft. :P
Maar het is wel vreemd dat meerdere TR's geen effect hebben blijkbaar. Kan best een paar dagen duren, maar dat het weken blijft staan (en er nog steeds staat) vind ik slordig. Kan er wel op duiden dat dit een incident is... dat is mij niet duidelijk.
zeef schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:51:
Een TR of een berichtje aan een mod lijkt me het beste en het meest effectieve. :)
Een berichtje aan een mod vind ik wel een onnodige drempel. Het is uiteindelijk service van de gebruikers richting tweakers... wij willen dingen corrigeren, dat moet toch zo makkelijk mogelijk kunnen. Ik ga iig niet bij elke foute productkoppeling een moderator pm-en. Als er een eenvoudig knopje voor zijn of een topic dan ben ik eerder geneigd actie te ondernemen.

Of hang er karma aan ofzo... past mooi in het nieuwe concept van actief participeren = iets terug ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 01-04-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xtuv schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:18:
[...]

Maar het is wel vreemd dat meerdere TR's geen effect hebben blijkbaar. Kan best een paar dagen duren, maar dat het weken blijft staan (en er nog steeds staat) vind ik slordig. Kan er wel op duiden dat dit een incident is... dat is mij niet duidelijk.
Het kan zomaar zijn dat de dienstdoende mod het géén probleem vind - of dat er gewoon niemand aan toe gekomen is.
Vragen aan $mods staat dan natuurlijk vrij lijkt me? :)
(Je kunt ook overautomagiseren ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1