• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Ik probeer mijn laptop via HDMI aan mijn nieuwe tv te hangen.
In het ATI-control-centre op mijn laptop geeft 'ie netjes een 'DTV - HDMI' aan als ik de kabel aansluit. Bij de input-keuze op m'n tv wordt 'HDMI-1' aangegeven als actief. Bij mijn beeldschermeigenschappen zie ik een 2e monitor, en het vinkje 'bureaublad uitbreiden' staat aan.

Toch krijg ik geen beeld.op de tv verschijnt 'geen signaal'. Geen idee waarom niet!

Ik heb geen andere HDMI-apparatuur, en nog nooit HDMI gebruikt. Vergeet ik iets, of moet ik opzoek naar andere HDMI-kabels of apparaten om te kijken wat er niet werkt?

Videokaart: ATI Mobility Radeon HD3470
TV: LG m2294D

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pak de De grote tv-out FAQ er bij.

Even vermelden wat voor drivers je geïnstalleerd hebt en wat voor besturingssysteem je gebruikt is ook wel handig.

Heb je trouwens geen Fn+(toets) om externe uitvoer in te schakelen? Ik wel op m'n EEE.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Staat de resolutie wel goed op de pc?

Hdtv's accepteren via hdmi vaak maar 2 hd resoluties en dat zijn 1280x720 en 1920x1080.
Kijk even in de handleiding of deze tv dat ook zo doet. Dan zal hij dus niet de native resolutie van 1650x1080 pakken).

Ook zijn er veel hdtv's die hdmi vanuit een pc alleen pakken bij 1 aangewezen hdmi input (vaak de hdmi2). Kijk in de handleiding van de tv.

Ook pakken sommige hdtv's bepaalde merken kabels niet. Probeer als het nog steeds niet lukt een ander merk kabel aan te sluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 23:12 ]