Gevraagd advies: Gaming pc goed/niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 10:15
Ten eerste: Ik weet mijn god niet waar ik het anders moet posten dus post ik het hier........

Nou ik heb nu dus een superoude laptop die cod2 met 125 fps net aankan.
Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe game pc waarmee ik cod4 een beetje normaal mee kan spelen en ook kan photoshoppen etc.

Hier is het systeem waar ik op kwam:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2483/computersysteem.jpg

Ik vroeg of er nog punten zijn waarmee ik kan bezuinigen Mijn budget zit ongeveer op: 500-700 euro
Ik hoef hierbij geen scherm
Daarnaast nog een vraag of de kast van de computer ook uitmaakt aan de prestaties?

Ik wacht met smacht op jullie proffesionele meningen

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb je de overeenkomsten niet gelezen toen je lid werd?

Waarom zou je eigenlijk nu nog IDE harde schijven en dvdspelers kopen? Daar kun je beter SATA schijven voor kopen, die zijn sneller en kosten net zoveel.

Als je trouwens geld wil besparen dan zou ik niet zo'n duur moederbord kopen, ik heb tot nu toe altijd moederbordjes van 50-60 euro gekocht en die doen echt niet zoveel onder voor moederborden van 200 euro, je kan er (meestal) alleen niet zo goed mee overclocken

[ Voor 38% gewijzigd door TrekDude101 op 28-03-2009 11:41 ]

• sumpie
Ik heb de overeenkomsten niet echt goed gelezen nee... sorry
Ik heb wel gelezen voor ik hier poste maar daar kwam ik niet echt mee uit.
Daarnaast alvast bedankt voor de reactie

Moederbord zou ik idd flink op kunnen besparen dan

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 15:47
Kijk ook hier eens: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009
Daar heb je voor een mooi bedrag een relatief goed systeem.. Daarnaast hebben al heel veel tweakers daar hun licht over laten schijnen en bijgedragen aan het samenstellen van die lijst :)
IDE :X 8)7

[edit]
Kijk dan even naar het multimedia systeem.. Haal de monitor eraf (die heb je al denk ik) en de luidsprekertjes.. Dan kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit als jij hierboven beschreven hebt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 126,95€ 126,95
1AOpen H450E€ 61,40€ 61,40
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 72,92€ 72,92
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 32,99
1LG GGC-H20L€ 89,-€ 89,-
1Logitech Cordless 1500 Rechargeable Desktop€ 43,74€ 43,74
1Logitech X-540€ 61,-€ 61,-
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 77,65€ 77,65
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 123,85€ 123,85
ImporterenTotaal€ 706,24

[ Voor 95% gewijzigd door IJnte op 28-03-2009 12:15 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In ieder geval Sata harde schijven en DVD speler nemen. Scheelt een stuk voor de airflow in je kast. En zeker met de harde schijven is het ook sneller.

Daarnaast is het moederbord wat je neem veel te duur, voor zo'n 70 a 80 euro heb je een prima moederbord en bespaar je 120 euro. Die zou je eventueel gedeeltelijk in een wat betere videokaart kunnen steken want een 9800GT is niet echt een gaming kaart.

Als videokaart kun je dan bijvoorbeeld gaan voor de pricewatch: Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 28-03-2009 12:19 ]

• sumpie
Oke

Bedankt alvast

Ik heb ook gelezen dat sommige mensen meerdere videokaarten in hun computer hebben wat is hiervan het nut of kan ik daar beter vanaf zien omdat het teveel gaat kosten?

Edit: Die multimedia pc is die ook goed voor het spelen van spellen als cod4? met een goede fps

[ Voor 20% gewijzigd door sumpie op 28-03-2009 12:29 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 15:47
De grafische rekenkracht van 2 GPU's (videokaarten) kunnen worden gecombineerd inderdaad. Je moederbord moet dat dan wel ondersteunen, maar de meeste nieuwe moederborden doen dat tegenwoordig (SLI of Crossfire support).. Doormiddel van een brug (printplaatje) tussen 2 videokaarten (meestal identiek, wel zelfde GPU merk) kan je er voor zorgen dat die rekenkracht gecombineerd wordt. Als je nu gewoon een goede (enkele) videokaart koopt zal je al gewoon goed je games kunnen spelen :) Later kan je altijd nog besluiten er 1 bij te prikken :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
sumpie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:21:
Ik heb ook gelezen dat sommige mensen meerdere videokaarten in hun computer hebben wat is hiervan het nut of kan ik daar beter vanaf zien omdat het teveel gaat kosten?
Wil je nou een budgetsysteem of een gamepc? je kan voor dat geld geen nut halen uit SLI of Crossfire. Je kan veel beter gewoon voor één goede videokaart gaan, anders moet je weer een moederbord gaan kopen die 2x PCI-E heeft en nog een videokaart. Dat red je niet voor 700 euro, tenzij je óf twee low-end kaarten gebruikt óf je via marktplaats oid twee oude videokaarten gaat zoeken. En als je dan al SLI/Crossfire hebt, dan moet je ook nog maar hopen dat het spel dat je ermee wil spelen het ondersteunt, anders zit je op één videokaart te gamen terwijl je tweede dan niks zit te doen.

• sumpie
oke

Jah ik vroeg me dat af ik denk wtf sommige hebben 2-4 videokaarten....:/

Maar dan het volgende

die multimediapc die je me aanbeveelde

Ten eerste vroeg ik me af of je daar wel fatsoenlijk spellen op kan spelen
En ten tweede als ik em zo bestel moet ik zeker alles zelf installeren of kan je die spullne ook gewoon op azerty ofzoiets vinden zodat hun hem in elkaar zetten

Ik ben dus opzoek naar een gaming pc die niet teveel kost maar wel goed spellen mee kan spelen

BV: Cod4 op 125fps

[ Voor 13% gewijzigd door sumpie op 28-03-2009 12:35 ]

• ik222
  • Niet online
Waarom 125fps? Je ogen kunnen maar maximaal iets van 30 fps waarnemen ;)

Verder zul je op die multimedia pc echt wel prima alle spellen van nu kunnen spelen, zo'n 4850 is een aardige videokaart hoor :) Als je nog net wat meer performance wilt kun je gaan voor de 4870 (die ik in mijn vorige post noemde). Maar ook met de 4850 kun je zoals gezegt prima gamen.

Verder zijn er meerdere webshops die een assemblage service hebben dus je zult vast wel ergens alle onderdelen kunnen vinden en in elkaar laten zetten :)

• sumpie
Ik wil eigenlijk gewoon een computer waar ik de komende 1-2 jaar mee vooruit kan

ik zit nu op een laptop van medion van 3-4 jaar geleden
ik kan door cod4 op spelen maar dan is het alles op low

En heel lage fps ong 12 ofzo
Ik wil gewoon normaal weer kunnen gamen op de nieuwste games

Ik heb in de BBG gekeken en denk toch dat ik voor de multimedia computer ga met een paar aanpassingen

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009

[ Voor 26% gewijzigd door sumpie op 28-03-2009 12:51 ]

• ik222
  • Niet online
sumpie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:48:
Ik wil eigenlijk gewoon een computer waar ik de komende 1-2 jaar mee vooruit kan

ik zit nu op een laptop van medion van 3-4 jaar geleden
ik kan door cod4 op spelen maar dan is het alles op low

En heel lage fps ong 12 ofzo
Ik wil gewoon normaal weer kunnen gamen op de nieuwste games
Om die vraag dan kort te beantwoorden: Dat kan prima op dat multimedia systeem :)

Maar je kunt natuurlijk altijd kleine aanpassingen doen zelf net naar wat je budget toelaat en wat je nodig hebt. Is een kwestie van goed zoeken en nadenken erover ;)

• sumpie
Jah klopt ik denk dat ik voor de BBG multimedia pc ga met paar aanpassingkjes

ALs ik vragen heb over veranderingen waar kan ik die dan btw stellen?
Want ik vernam dat dit topic verkeerd stond of niet mocht :S

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B58761%5D=1

Beter beter beter:
Betere videokaart, betere processor, betere kast.

En je hebt lekker gezocht dat je geen betere plek kon vinden |:(

Hier zal je straks verder moeten gaan:
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

(je hebt wel geen ghigh end game systeem: het is wel om te gamen)

[ Voor 19% gewijzigd door Quacka op 28-03-2009 12:55 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• sumpie
oke bedankt voor de reacties ik zal nu even wat gaan samenstellen en dan heb ik hopelijk mijn goeie pc gevonden xd

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nu vraag je iets dat alleen CoD4-spelers kunnen beantwoorden. Net zoals ik eens vroeg wat een 4830 met EVE Online kan doen.

Je wilt dus gamen als hoofddoel, dus overbodige rommel eraf strippen en performance in games vooruit pushen.

Je begint met een kast met een voeding die iets meer dan 300W kan leveren. 500 euro grafische kaarten worden gereviewd in systemen die aan het stopcontact ongeveer 300W kunnen trekken. Met lichte hardware zakt het vermogen snel richting 200W. Let wel erop dat er voldoende stroom op de 12V rails geleverd wordt.

Dan heb je de basis in de vorm van een moederbordje, processor en geheugen. 780G bordje met Phenom II triplecore en 4GB DDR2 is een goede combinatie.

Harde schijf en DVD-writer kan erbij, maar je kan ook onderdelen van je huidige systeem herbruiken. Een DVD-lezer + een DVD-writer is een verouderde manier van werken. Van de tijd toen een Plextor CD-writer 400 euro koste. Toen waren we zuinig op de writer zodat de writer alleen voor het schrijven gebruikt wordt. Het lezen lieten we door de DVD-lezer doen. Dus 1 DVD-writer van 29 euro is genoeg.

Dan smijt je de grafische kaart erop om ermee te gamen en je ziet wel hoeveel grafische kaart dat je uit het budget kan persen. 4850 is een goede prijs/performance-verhouding. 4830 is meer het budget randje, wat minder shaders voor hoge grafische instellingen, maar nog altijd voldoende geheugenbandbreedte en ROP's voor hoge fps bij lagere instellingen om accuraat het spel te beheersen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.