Hoy allemaal ik zit met 3 vraagjes en ik had toch eens graag geweten of mij iemand kan uitleggen van hoe en waarom.
Het gaat eigenlijk om oude koeien... NL:
Vraag 1: Hoe het beste de HDD's en Writers aansluiten met IDE-Kabels.
Het volgende: Ik ga de pc opnieuw opbouwen met nieuwe componenten.
ik beschik nou over 2 HDD's 1 DVD writer en 1 CD writer.
Goed ik moet (vanaf nu) 2 IDE-kabels gebruiken 1tje op de primaire en 1tje op de secundaire dat is me allemaal duidelijk.
Maar hoe sluit ik dit nou het beste aan , de een zegt primaire de 2 harde schijven , secundaire de writers , andere zeggen weer anders wat is nou het ideaalste.
Vraag 2: Welke connector waar
Hieronder op de foto , welke connector sluit ik nou het beste op de HDD's (genummerd 1 , 2 en 3) Connector 1 ga ik vanuit naar de primaire !?! en dan heb ik dus HDD1 waar Windows opstaat en de andere HDD2 voor ander gebruik het gaat zich dus om connector 2 en 3 waar die komen..

Vraag 3: Master en Slave
Klopt het dat ik HDD1 (windows) het beste op master zet en HDD2 op Slave en dat dit hetzelfde geld voor de writers , andere sugesties zijn natuurlijk welkom.
Ik hoop het allemaal wel te horen , ik ben jullie alvast hier dankbaar voor
De groeten nog.
Het gaat eigenlijk om oude koeien... NL:
Vraag 1: Hoe het beste de HDD's en Writers aansluiten met IDE-Kabels.
Het volgende: Ik ga de pc opnieuw opbouwen met nieuwe componenten.
ik beschik nou over 2 HDD's 1 DVD writer en 1 CD writer.
Goed ik moet (vanaf nu) 2 IDE-kabels gebruiken 1tje op de primaire en 1tje op de secundaire dat is me allemaal duidelijk.
Maar hoe sluit ik dit nou het beste aan , de een zegt primaire de 2 harde schijven , secundaire de writers , andere zeggen weer anders wat is nou het ideaalste.
Vraag 2: Welke connector waar
Hieronder op de foto , welke connector sluit ik nou het beste op de HDD's (genummerd 1 , 2 en 3) Connector 1 ga ik vanuit naar de primaire !?! en dan heb ik dus HDD1 waar Windows opstaat en de andere HDD2 voor ander gebruik het gaat zich dus om connector 2 en 3 waar die komen..

Vraag 3: Master en Slave
Klopt het dat ik HDD1 (windows) het beste op master zet en HDD2 op Slave en dat dit hetzelfde geld voor de writers , andere sugesties zijn natuurlijk welkom.
Ik hoop het allemaal wel te horen , ik ben jullie alvast hier dankbaar voor
De groeten nog.