Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ouwe koeien...

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoy allemaal ik zit met 3 vraagjes en ik had toch eens graag geweten of mij iemand kan uitleggen van hoe en waarom.
Het gaat eigenlijk om oude koeien... NL:
Vraag 1: Hoe het beste de HDD's en Writers aansluiten met IDE-Kabels.
Het volgende: Ik ga de pc opnieuw opbouwen met nieuwe componenten.
ik beschik nou over 2 HDD's 1 DVD writer en 1 CD writer.
Goed ik moet (vanaf nu) 2 IDE-kabels gebruiken 1tje op de primaire en 1tje op de secundaire dat is me allemaal duidelijk.
Maar hoe sluit ik dit nou het beste aan , de een zegt primaire de 2 harde schijven , secundaire de writers , andere zeggen weer anders wat is nou het ideaalste.
Vraag 2: Welke connector waar
Hieronder op de foto , welke connector sluit ik nou het beste op de HDD's (genummerd 1 , 2 en 3) Connector 1 ga ik vanuit naar de primaire !?! en dan heb ik dus HDD1 waar Windows opstaat en de andere HDD2 voor ander gebruik het gaat zich dus om connector 2 en 3 waar die komen..
Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k1/KnightViper/IDE.jpg

Vraag 3: Master en Slave
Klopt het dat ik HDD1 (windows) het beste op master zet en HDD2 op Slave en dat dit hetzelfde geld voor de writers , andere sugesties zijn natuurlijk welkom.
Ik hoop het allemaal wel te horen , ik ben jullie alvast hier dankbaar voor ;)
De groeten nog.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
3 is master schijf
2 is slave schijf
1 is voor het mainbord

windows instaleer je op je masterschijf ;)

lee even Hoe bouw ik een PC? dit draadje door

[ Voor 24% gewijzigd door To_Tall op 28-03-2009 09:32 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ - hoe kan ik mijn IDEkanalen het bese indelen eens door. Dan heb je het antwoord op vraag 1 en 3 al te pakken.

Als je even zoekt op hoe master en slave op een IDE kabel zitten kom je al snel http://www.mikeshardware....howto_connect_ide_hd.html tegen (eerste google hit). De regel is simpel; gekleurde connector op het moederbord, zwarte connector is master en grijze connector is slave.

Omdat je dit met een heel klein beetje zoeken makkelijk zelf had kunnen vinden, en die ook nog eens in OM hoort ipv in OH gaat dit topic op slot. Met de FAQs bij de hand moet het prima lukken om het spul aan te sluiten.

Dit topic is gesloten.