Schijf verschijnt niet na nieuwe Windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb net via een oude Acronis True Image mijn C:\ schijf hersteld. Nadat ik deze image had gemaakt heb ik er een extra harddisk ingezet. Deze wortd nu niet meer herkend.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Wat zegt schijfbeheer over de schijf? Laat deze op desbetreffende schijf een partitie zien?

[ Voor 128% gewijzigd door job op 27-03-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 22:34
Wat voor schijf heb je in het systeem bijgeplaatst?
En heb je voor alle hardware die in het systeem zitten drivers in de image verwerkt zitten?
Niet stiekem een keer een pci controller gekocht waar die schijf aanhangt?
Verder is er met zo weinig informatie echt alleen maar gissen mogelijk voor wat er aan de hand is.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Onder schijfbeheer zie ik hem ook niet staan.
alleen de C:\, 'e'en van de twee cd-rom stations (waarschijnlijk omdat daar op dit moment een CD inzit) en een andere harde schijf. Maar niet de ' nieuwe' .

edit:
@nsa1984: Weinig info inderdaad, maar ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe 500 GB SATA schijf erbij gekocht en die -als ik het mij goed kan herinneren- zonder extra software gewoon meteen aan de praat gekregen...

Overige config:
C:\ = RAID, 2x 74 GB Raptors
E:\ = 500 GB Harddisk (die wel wordt herkend)
D:\ en F:\ = DVD branders
?:\ = 500 GB Harddisk (die NIET wordt herkend)

Nergens partities in gemaakt overigens.

Alleen C:\, F:\ en E:\ verschijnhen in schijfbeheer.

[ Voor 57% gewijzigd door tbenschop2 op 27-03-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Laat het bios de schijf wel zien? Zitte alle stekkers (ide/sata power) nog goed?

Welke windows versie heb je nu? Als je nu xp sp1 hebt kan het zijn dat de partitie te groot is voor windows.
Windows updaten kan het oplossen.

Wat ook nog wel eens helpt is: Pc uit, HD eruit. windows laten booten. PC uit, HD erin en pc weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
BEdankt, maar het lijkt me sterk dat het iets hardware matigs is. Heb helemaal niets veranderd. Een uur geleden was de harde schijf nog springlevend (" K:\"), nu -na het terugzetten van de image (meer heb ik niet gedaan)- zie ik hem niet meer.

EDIT:

Oeps, ik zie nu dat ik toen ie nieuw was ook problemen heb gehad met het zichtbaar krijgen ervan: Nieuwe harde schijf verschijnt niet

Maaaaarrrrr, toen kreeg ik hem tevoorschijn door hem in schijfbeheer te formatteren.
Nu verschijnt ie niet in schijfbeheer en wil ik hem ook niet formatteren! Iemand een idee?!

[ Voor 42% gewijzigd door tbenschop2 op 27-03-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het vorige topic even gelezen, en heb nofi het gevoel dat je maar wat aanrommelt. Toch nog even wat vragen in de hoop de situatie wat te verhelderen.

Kun je vertellen hoe je de harde schijven fysiek hebt aangesloten? (Dus welke kabel loopt van waar naar waar?)
Kun je vertellen wat voor moederbord je gebruikt? (merk en type graag, eventueel zelfs versie nummer)
Kun je zoals Job aangaf, in de bios controleren of de bios de schijf nog wel herkent?
Zijn alle harde schijven en opticals doormiddel van sata aangesloten of, zijn er doormiddel van pata aangesloten?

Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat je:
a) of de harde schijf aan een apparte controller hebt hangen, waar je nog drivers voor moet aanbieden.
b) de harde schijf in een raid hebt gehad, en dan moet je de raid array weer recoveren.
c) de harde schijf fysiek overleden is, dat dit "toevallig" samen valt met andere acties is puur toeval.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

tbenschop2 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:54:
Maaaaarrrrr, toen kreeg ik hem tevoorschijn door hem in schijfbeheer te formatteren.
Nu verschijnt ie niet in schijfbeheer en wil ik hem ook niet formatteren! Iemand een idee?!
Als de schijf in schijfbeheer niet verschijnt, en ook niet in de bios (dus controleer dat) dan zit de sata kabel waarschijnlijk los.
Er zijn vrij veel kabels die er zo uitvallen of als ze scheef zitten niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@nsa1984: maar wat aanrommelt? Klopt wel. Ik heb geen flauw idee wat master en slave is en in welke volgorde je de schijven moet aansluiten. Het heeft echter tot gisteren toe prima gewerkt.

Alles is SATA en op dezelfde manier aangesloten: voor alle 4 harde schijven geldt: power connector + SATA kabel.

De schijf wordt herkend in BIOS. Ik zal zo even een overzichtje geven.

EDIT:
Bij Main staat:
Primary IDE Master: none
Primary IDE Slave: none
Secundary IDE Master: none
Secundary IDE Slave: none
First SATA Master: none
Second: SATA Master: none
Third SATA Master: HDS72.... (lange code)
Fourth SATA Master: ST35... (lange code)
Bij ' Hard Disk Drives' staat:
1. SCSI-: NVIDIA STripe 138.49 G
2. 3rd SATA-M: HDS72.... (lange code)
3. 4th SATA-M: ST35... (lange code)
4. Bootable add-in cards
Kan iemand helpen?

[ Voor 155% gewijzigd door tbenschop2 op 03-04-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik kom er niet uit.. Heel vervelend! Weet iemand wat ik kan proberen?
Hardwarematig heb ik dus NIETS gewijzigd. Dus dan ik het nu ook puur softwarematig moeten kunnen oplossen.. Toch?

[ Voor 45% gewijzigd door tbenschop2 op 03-04-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Hij stond toch bij sschijfbeheer, ik had in het verkeerde lijstje gekeken!

Bedankt!
Pagina: 1