Nieuwe harde schijf verschijnt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Net een nieuwe harddisk in m'n pc gezet, de vierde inmiddels. Er zit al een RAID array in en een 500 GB Western Digital, nu een niewue Seagate van 500 GB. Alles SATA.
Nu zie ik hem wel in de BIOS, maar hij verschijnt niet in de verkenner.

Wél verschijnen:
a: floopy drive die ik niet heb
C:\ (de RAID)
D\ een DVD brander
E:\ de WD
F:\ nog een DVD brander
G;\ t/m J:\ virtuele schijven (Virtual Daemon tools).

That's it.. hoe kan ik mijn nieuwe schijf lkaten verschijnen?

Ik moet hier altijd typen wat ik al gedaan heb om mijn probleem op te lossen.. Weet iegenlijk niet hoe het moet. Met zoeken op dit forum kom ik niet verder (eigenlijk alleen mensen die hun schijf niet zien na een crash, da's bij mij niet het geval), en met Google vind ik ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Partitioneer hem.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
? Waarom? Dat wil ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
Verschijnt de schijf wel in bij het disk management (te vinden onder Computer Management). Zo ja, dan moet je daar waarschijnlijk nog een partitie aanmaken en een letter aan je schijf toekennen om deze zichtbaar te maken in de verkenner

Zonder partitie zal de schijf nooit tevoorschijn komen in de verkenner

[ Voor 13% gewijzigd door Hoeloeloe op 16-09-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom start je dit topic dan?
tbenschop2 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:44:
Ik moet hier altijd typen wat ik al gedaan heb om mijn probleem op te lossen.. Weet iegenlijk niet hoe het moet. Met zoeken op dit forum kom ik niet verder (eigenlijk alleen mensen die hun schijf niet zien na een crash, da's bij mij niet het geval), en met Google vind ik ook niets...
Ik geloof er niks van...

[ Voor 67% gewijzigd door MensionXL op 16-09-2008 21:51 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:48:
[...]

Waarom start je dit topic dan?
Ik denk dat je formatteren bedoelt en niet partitioneren. De TS denkt nu waarschijnlijk aan het opdelen van de HDD in meerdere driveletters, dat zou ik ook niet willen.

@TS, Je moet een nieuwe HDD bij schijfbeheer eerst formatteren en een driverletter geven voordat ie het doet.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat je formatteren bedoelt en niet partitioneren.

@TS, Je moet een nieuwe HDD bij schijfbeheer eerst formatteren en een driverletter geven voordat ie het doet.
Wat heeft hij aan formatteren zonder te partitioneren dan?

En die driveletter wijs je toe aan een partitie. ;)
PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat je formatteren bedoelt en niet partitioneren. De TS denkt nu waarschijnlijk aan het opdelen van de HDD in meerdere driveletters, dat zou ik ook niet willen.
Sinds wanneer is 1 partitie maken geen partitioneren meer? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door MensionXL op 16-09-2008 21:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:52:
[...]

Wat heeft hij aan formatteren zonder te partitioneren dan?

En die driveletter wijs je toe aan een partitie. ;)

[...]

Sinds wanneer is 1 partitie maken geen partitioneren meer? 8)7
Ik begreep het ff verkeerd. Kan je ook wel zien aan mijn edit waarom ik dat dacht :)

Anyway, dit is gewoon een simpele basis vraag die makkelijk te vinden is. Dit probleem moet toch minimaal al 100x op tweakers gevraagd zijn, dus de oplossing moet dan ook te vinden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik kende dat hele disk managemnt niet.. Ben hem nu aan het formatteren! volgens mij gaat het goed, heb hem toegewezen als K:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
Partitioneren kan ook in 1 stuk.
1 partitie op een hele schijf is ook gepartitioneert.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

tbenschop2 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:44:
Net een nieuwe harddisk in m'n pc gezet, de vierde inmiddels. Er zit al een RAID array in en een 500 GB Western Digital, nu een niewue Seagate van 500 GB. Alles SATA.
Nu zie ik hem wel in de BIOS, maar hij verschijnt niet in de verkenner.

Wél verschijnen:
a: floopy drive die ik niet heb
Die kan je in je bios wel uitzetten.
Als je daar instelt dat je geen floppydrive hebt zal de a: verdwijnen uit je windows.
Niet dat je pc daar beter van gaat werken, maar het staat wat netter.

Wat je HD betreft. Zoals gezegd even partioneren.
Dat doe je in windows in schijfbeheer (F1, als je niet weet waar je dat kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tbenschop2 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:55:
Ik kende dat hele disk managemnt niet.. Ben hem nu aan het formatteren! volgens mij gaat het goed, heb hem toegewezen als K:\
My computer, rechtermuis toetst -> Manage -> zie je daar Disk Management staan. Daar staan alle HDD's die de PC ziet en kan je er alles mee doen wat nodig is.

Of anders precies het zelfde maar dan in het Nederlands.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:56:
[...]

Deze computer, rechtermuis toetst -> Manage -> zie je daar disk management staan. Daar staan alle HDD's die de PC ziet en kan je er alles mee doen wat nodig is.
Daar is hij dus net achter gekomen... :P
PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:54:
[...]

Ik begreep het ff verkeerd. Kan je ook wel zien aan mijn edit waarom ik dat dacht :)
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo dacht, maar dat doet er niet meer toe. TS heeft het gevonden. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Mag ik dit topic gebruiken voor een andere vraag?
Het was eigenlijk mijn bedoeling om later nog een zelfde Seagate te kiopen om ook deze in RAID te zetten. Helaas kwam ik er net achter dat de SATA stekkers op mijn mobo al vol zitten (4 stuks). Is er nog een mogelijkheid om toch een 5e harddisk aan te sluiten en die in RAID te zetten met de Seagate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:58:
[...]

Daar is hij dus net achter gekomen... :P

[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom je zo dacht, maar dat doet er niet meer toe. TS heeft het gevonden. :)
? Waarom? Dat wil ik niet..
Daarom dacht ik dat. Omdat ik toen dacht aan meerdere driveletters ipv 1. Maar je hebt idd gelijk.
tbenschop2 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:58:
Het was eigenlijk mijn bedoeling om later nog een zelfde Seagate te kiopen om ook deze in RAID te zetten. Helaas kwam ik er net achter dat de SATA stekkers op mijn mobo al vol zitten (4 stuks). Is er nog een mogelijkheid om toch een 5e harddisk aan te sluiten en die in RAID te zetten met de Seagate?
PCI SATA kaartje kopen. Daar dan ook die Seagate op doen, kan je die 2 disken samen in RAID draaien via dat PCI kaartje. Kaartje kost misschien 10 euro.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er een extra controller inplaatsen en dan software RAID gaan draaien. Of je kunt beide disks in RAID zetten op een nieuwe controller. Bedenk wel dat als je iets anders dan RAID 1 wilt gaan draaien, je ook opnieuw moet gaan partitioneren en je data er niet op kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
1+1=2
4+1 is dus 5
4 = vol = geen 5

©lagere school

wat bedoel je nou? wil je een raid controller? (of beter gezegd, een hdd controller die zorgt voor meer sata poorten?)

[ Voor 8% gewijzigd door diedazz op 16-09-2008 22:02 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In een 2-seater kun je moeilijk met 4 personen dus zal je een sedan moeten nemen of je tweezitter moeten ombouwen tot een 4 persoons.

M.a.w. nee, dat kan niet maar je kunt natuurlijk altijd een losse raid-controller erbij doen.

Maar dis is wel heel erg basic.

Lees eens de FAQ of de RAID-FAQ.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
ok ok ik probeer het wel zelf uit te zoeken. Bedankt voor de reacties.

Toch wel raar dat je twee harddisks met dezelfde grootte van verschillende merken niet in RAID kan zetten... nou ja, ik had even van tevoren moeten kijken of ik nog wel genoeg SATA poorten had. Mijn eigen schuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Zoals Guardian Angel boven mij reeds zegt is dit wel vrij basic :o. Ik ga het topic derhalve ook sluiten. Op GoT verwachten we eigenlijk wat meer eigen inzet. Onder andere in de vorm van zelf op zoek gaan naar oplossingen :). Mocht je écht niet weten waar je naar moet zoeken of kun je het met Nederlandse termen niet vinden, zoek dan in het Engels (of andersom).

Mocht dat ook niet werken dan word je aangeraden om de FAQ van het desbetreffende subforum (in dit geval OM FAQ / Beleid) er even bij te pakken. Die FAQ is niet voor niets opgesteld en bevat in dit geval simpelweg het antwoord op jouw vraag. Zie nl. het kopje ' Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?'. Zo moeilijk is dat toch niet? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.