Upgrade of toch basis best buy guide

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een computer nodig voor mijn werk, er zal vooral office op gedraaid worden maar af en toe ook wel wat zwaardere dingen zoals simulatie programma's. Verder moet het mogelijk zijn om 2 beeldschermen aan te sluiten en er moet draadloos internet op zitten.

Nu heb ik al een computer van iemand gekregen met een ALiveNF4G-DVI moederbord. De dvd speler en voeding (dacht 350 watt) wil ik gewoon blijven gebruiken. Nu heb ik de volgende upgrade in gedachten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 6000+€ 58,-€ 58,-
1Club3D 9500GT 512MB GDDR2€ 43,83€ 43,83
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,90€ 32,90
ImporterenTotaal€ 134,73

Is dit een goed idee en werkt dit ook allemaal met elkaar, ik heb het alles zo goed mogelijk opgezocht en volgens mij wel. Iemand suggesties?? Of kan ik beter voor het basis systeem van de bestbuy guide gaan (link)?

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 17:10

Thapous

Nee toch niet.

Het basissysteem is toch wel een stuk duurder, maar je krijgt er wel meer prestaties voor terug, alleen dan is de vraag of je het nodig bent. Beide opties zijn voldoende voor wat jij er mee wilt doen als ik het zo lees... Het heeft wel allebeide wel iets om in overweging te nemen: de upgrade is goedkoper, maar als je later weer een upgrade wilt doen, gaat dat toch een stukje moeilijker. Met het BBG systeem kun je afaik nog upgraden naar AM3 socket processoren, dus dat is voor de toekomst weer verstandiger.

Ik bespeur trouwens geen hdd in je upgradelijstje/gekregen systeem, dus misschien moet je dat er nog wel bij op rekenen...

//Thapous

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Om mijzelf te quoten:
GENETX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:53:
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Basissysteem maart 2009. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Maak gewoon voor jezelf 2 opstellingen, 1 met dit bord en 1 met een nieuwe moederbord en leg deze voor aan de ons in het genoemde topic. Het bord is niet slecht, maar ondersteund helaas niet de nieuwste processoren. Verder zou ik nog een losse videokaart nemen, niet omdat he tmeoderbord het niet aan zou kunnen, maar omdat je dan 2 dezelfde aansluitingen hebt.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.