[OpenVPN VE]

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
EDIT: BLIJKBAAR IS ER IETS FOUT GELOPEN BIJ HET POSTEN: GELIEVE DEZE TOPIC TE VERWIJDEREN, EN NIET OP TE REPLYEN

Beste tweakers,

Ik sukkel al enkele dagen met het configureren van OpenVPN. Deze OpenVPN is geinstalleerd in een Ubuntu 8.04 LTS OpenVZ Container (VE). Het is de bedoeling dat alle trafiek verloopt via de VPNtunnel, ook internet.

Volgens deze site http://www.wains.be/index...c-through-the-vpn-tunnel/ moeten daarvoor o.a. iptables toegevoegd worden.
Ik krijg echter deze error:
root@vpnserv:~# iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.99.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE
FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.24-23-openvz/modules.dep: No such file or directo ry
iptables v1.3.8: can't initialize iptables table `nat': Table does not exist (do you nee d to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.
Bij de installatie van Zimbraserver op een andere container krijg ik dezelfde error. Naar ik mij gedocumenteerd hebt, ligt het aan het feit dat de modules niet beschikbaar zijn in een OpenVZ container. Wat kan hieraan gedaan worden?

Alvast bedankt!

PS: is er geen code modus?!

[ Voor 5% gewijzigd door lowlow op 26-03-2009 10:44 ]

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Zoeken op het OpenVZ forum geeft de suggestie dat het toevoegen van iptable_nat parameter in /etc/vz/vz.conf een oplossing kan zijn. Het gaat daar wel om een (veel) eerdere versie, maar misschien heb je er wat aan.

offtopic:
er zijn wel codetags: uit de ubb faq:
De code-tag

Syntax: [code=language,line,tabwidth,filename] for (i = 0; i < 4; i++) { .. } [/code]

Attributen:

* language: ( asp | c | c++,cpp | c#,csharp | cobol | css | delphi | fortran | html | java | js,javascript | jsf | jsp | pascal | perl | php | python | sql | vb | vb.net | vbs,vbscript | xml | xpath ) - (programmeer)taal; voor de meeste van deze talen zijn highlighters beschikbaar
* line: nummer - startnummer voor de lijn-nummering
* tabwidth: nummer - tabbreedte in aantal spaties
* filename: naam - naam van het bestand

Gebruik: het plaatsen van (programmeer)code in pre-formatted tekst met lijn-nummering

Of misschien meer van toepassing:

De cmd-tag

Syntax: [cmd] Terminal-style tekst [/cmd]

Attributen: geen

Gebruik: tekst pre-formatted in terminal-style (wit op zwart) weergeven

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
andere topic verder, die met een volledige titel ;)

[OpenVPN VE] FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.24-23-op

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Dit topic is gesloten.