Goed, om te beginnen met de slechtste topic opener : Ik weet niet goed waar dit thuis hoort.
Dat is uit de weg, nu naar het serieuzere werk.
Ik werk als technieker bij een ICT bedrijfje ( +- 5 Man ) , en dit al voor 10 jaar. We doen enkel detachering, dus geen programmering. We zijn dus al jaren op zoek naar een technisch programma. In die 10 jaar heb ik al verschillende pogingen gezien om een technisch programma :
Aangezien er blijkbaar ook geen kant en klare oplossingen zijn volgens een eerder topic van mij : Software voor een Technische Dienst wil ik aan mijn baas gaan vragen om dit door een externe firma te laten programmeren. Maar ik zou niet weten wat het budget moet zijn voor zoiets. Vandaar dat ik het eigenlijk eens wou vragen aan jullie.
OPGELET; Ik ben niet op zoek naar adressen of mensen die het doen in dit topic. Meer een referentie kader naar mijn baas toe. En dit voor ik mij onsterfelijk belachelijk maak. Indien je toch intresse hebt, stuur mij gewoon een DM en niet in dit topic.
Opzet van het programma , anders kan je niet inschatten hé :
Alles zou dus via een DB moeten werken, en liefst SQL.
Vervolgens zijn er 3 Modules nodig :
Planning Module :
Graag ook geen opmerkingen op de werking van de firma, hier heb ik geen hand in, en kan ik ook niet aanpassen.
Dat is uit de weg, nu naar het serieuzere werk.
Ik werk als technieker bij een ICT bedrijfje ( +- 5 Man ) , en dit al voor 10 jaar. We doen enkel detachering, dus geen programmering. We zijn dus al jaren op zoek naar een technisch programma. In die 10 jaar heb ik al verschillende pogingen gezien om een technisch programma :
- 10 tot 6 jaar geleden : Een interne persoon die de planning deed kon wat programmeren en heeft dus een programma'ke geschreven. Dit is een rot-programma vol bugs en heeft enkel bewezen dat hij niet kon programmeren. Tot op heden gebruiken we dit systeem nog steeds. ( snik snik )
- 6 tot 2 jaar geleden : We zouden dit oplossen me een algemeen CRM pakket. Zoveel de revu gepasseerd , isis, ms crm, navision etc , niets voldeed voor alles
- 2 tot 0 jaar : We hadden een externe programmeur, en hij zou dit wel eens doen, maar wegens onenigheid is deze optie nu ook weggevallen.
Aangezien er blijkbaar ook geen kant en klare oplossingen zijn volgens een eerder topic van mij : Software voor een Technische Dienst wil ik aan mijn baas gaan vragen om dit door een externe firma te laten programmeren. Maar ik zou niet weten wat het budget moet zijn voor zoiets. Vandaar dat ik het eigenlijk eens wou vragen aan jullie.
OPGELET; Ik ben niet op zoek naar adressen of mensen die het doen in dit topic. Meer een referentie kader naar mijn baas toe. En dit voor ik mij onsterfelijk belachelijk maak. Indien je toch intresse hebt, stuur mij gewoon een DM en niet in dit topic.
Opzet van het programma , anders kan je niet inschatten hé :
Alles zou dus via een DB moeten werken, en liefst SQL.
Vervolgens zijn er 3 Modules nodig :
Planning Module :
- Geeft de werkbons in ( Interventie / Remote / Telefonisch )
- Heeft een calender overzicht van de techniekers en de geplande tijd ( per uur )
- Overzicht van de openstaande werkbons
- Historiek van de klanten
- Zou moeten synchroniseren met de DB, liefst zonder VPN ( RPC over HTTPS ) achtige toestanden. wat ook kan, is per e-mail, die dan geimporteerd worden in het programma
- Invullen van de werkbons + extra commentaar box die niet op de werkbon komt.
- Na het afmelden van de werkbons zou er automatisch een e-mail moeten worden gegenereerd met de werkzaamheden en eventueel wat commentaar. - Dit is voor het werkverslag.
- Bons afdrukken in PDF
- Overzicht van werkbons en planning
- Scheiding van Remote / Onsite bons.
- Overzicht klant werkuren + bons in een bepaalde periode
- Overzicht gepresteerde uren van de techniekers ( aantal werkuren en rijstijden )
Graag ook geen opmerkingen op de werking van de firma, hier heb ik geen hand in, en kan ik ook niet aanpassen.
Computers make very fast, very accurate mistakes.