Software voor een Technische Dienst

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:48
Wij zijn een klein IT firma die netwerkbeheer/installatie doen, wij werken nog met werkbons die uitgeprint worden, maar we zijn dus op zoek naar een programma die dit automatisch kan en liefst met een sync met de techniekers, zodat eens de bon ingevuld is deze ook automatisch afgemeld word.

Er zullen toch mensen zijn die een gelijkwaardig programa gebruiken?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Bump voor het weekend?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 09:56
dit soort progjes word meestal "zelf binnenshuis" gemaakt. Ik heb er zo voor mijn werkt ook een ontwikkeld, ook voor de td.

Zover ik weet is er niet een systeem wat doet wat jij wil, er zijn wel crm systemen beschikbaar. Maar voor kleine bedrijven zijn die meestal niet interessant omdat die vele duizenden euro's kosten.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Er moeten toch commerciele varianten van zijn... Wij zijn IT mensen maar geen programeurs, en tijd hebben we ook al niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
Geen idee of ze het nog doen maar volgens mij had Comensis zoiets.

Met een snelle Google kom ik ook nog http://www.comlink.nl/ en http://www.ultimo.net/ tegen. Ongetwijfeld is er nog wel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
xtra schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:23:
Geen idee of ze het nog doen maar volgens mij had Comensis zoiets.

Met een snelle Google kom ik ook nog http://www.comlink.nl/ en http://www.ultimo.net/ tegen. Ongetwijfeld is er nog wel meer te vinden.
De laatste twee ben ik al reeds tegengekomen in mijn search, maar deze bieden enkel een pakket voor een interne technische dienst ( lees onderhoudsdienst ). Dit is bedoeld voor machines & beheer ervan ( downtime calculatie, preventief onderhoud , stats etc ) Niet wat ik zoek... Google was reeds mijn vriend, maar deze wist het ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek maar eens op sourcefourge naar "ticket"

http://sourceforge.net/so...rove_list.php?form_cat=66

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Kom ik eigenlijk enkel en alleen ticketing systemen tegen voor attracties / theatres enz. Misschien die Bluetale Ticket Tracker, ik ben nu een fedora aan het downloaden en zal deze erin eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach een beetje fantasie gebruiken "ticket helpdesk" vind er toch aardig wat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Het is niet de bedoeling voor een helpdesk of een interne dienst, het is de bedoeling voor werkbons van techniekers die afgetekend worden bij klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Late bump natuurlijk:

Zijn er niet meer firma's die digitale werkbons hebben? Zo moeilijk lijkt mij dit toch niet?

Ik zie op http://www.digitalewerkbon.nl wel iets, maar 8500 euro is nou net te veel voor een kleine firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sorry hoor je noemt je zelf een it firma, en je hebt in 8 maanden nog niks kunnen vinden of maken.
nofi, ik ben blij dat ik niet jullie klant ben.

Daarnaast weet je wel hoeveel verschillende bonnen je hebt ?
als ej wil dat iemand met suggesties komt moet je zelf even duidelijk zijn in wat je nou iegenlijk wil

behalve een bons die zichzelf invult en afmeld

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
fish schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:59:
sorry hoor je noemt je zelf een it firma, en je hebt in 8 maanden nog niks kunnen vinden of maken.
nofi, ik ben blij dat ik niet jullie klant ben.

Daarnaast weet je wel hoeveel verschillende bonnen je hebt ?
als ej wil dat iemand met suggesties komt moet je zelf even duidelijk zijn in wat je nou iegenlijk wil

behalve een bons die zichzelf invult en afmeld
Wij doen enkel hardware installaties, en hebben het te druk om zelf met deze zaken bezig te houden. Niet elke firma heeft een aantal mensen rondlopen die niets te doen hebben! Maar toch bedankt voor je nutteloze troll! ik hoop dat je zelf op het werk gewaardeert word, van mij toch niet hoor.

Wij zoeken nu enkel een planning module ( dus werkbons invullen ) omdat de rest gedekt word door een ander programma dat geen planning module heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tc982 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:16:
[...]

Wij doen enkel hardware installaties, en hebben het te druk om zelf met deze zaken bezig te houden. Niet elke firma heeft een aantal mensen rondlopen die niets te doen hebben! Maar toch bedankt voor je nutteloze troll! ik hoop dat je zelf op het werk gewaardeert word, van mij toch niet hoor.

Wij zoeken nu enkel een planning module ( dus werkbons invullen ) omdat de rest gedekt word door een ander programma dat geen planning module heeft.
niks troll,
Je stopt gewoon erg weinig inspaning in je eigen probleem/vooruitgang.
Allen al het feit dat je niet aangeeft waar de data vandaan komt, in gaat, welk formaat wordt het aangeboden etc, hoe zie je de sync met je techniekers voor je. wat moet er gesynct worden, hoe ziet zo'n bon eruit ? welk programma gebruik je nu ?

moet ik nog doorgaan ?

je wil een programma maar je hebt geen idee wat je vraagt, dit is echt een beetje glazen bol kijken
Jammer dat je persoonlijk wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 15-09-2008 23:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Er is niets, er zijn gewoon hadgeschreven bons. We zijn een firma die is ontstaan uit een andere branch en IT is er gewoon bijgekomen. Maar we werken dus nog steeds met papieren werkbons. Er is dus echt niets, en we zouden dus gewoon digitale werkbons willen, maar omdat bij ons iedereen zich bezig houd met de hardware kant is er dus geen software developper bij ons.

Dus er is gewoon geen meer informatie. We hopen te kunnen werken met een Database model waarin de technieker via het web kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan kun je net zo goed een weblog aanslingeren.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 13:31
Maak een MySQL webapp, of laat deze maken als jullie zelf de kennis niet hebben. Laat vervolgens de medewerkers die onsite bij de klant zitten dit formuliertje via de webapp invullen, en klaar. Het is toch geen rocketscience? Moet Fish wel een beetje gelijk geven.... Dat de kennis niet aanwezig is binnen de firma is ook geen schande, ieder zijn vak. Huur je iemand in die zoiets bouwt voor jullie.

Trouwens, meervoud van bon is bonnen, en niet bons. Maar dat terzijde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik begrijp dit wel, maar mijn baas zoekt een bestaande applicatie. Er zijn zo veel bedrijven met techniekers, dus dit moet toch reeds bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
BaSsDruM schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:10:
Maak een MySQL webapp, of laat deze maken als jullie zelf de kennis niet hebben. Laat vervolgens de medewerkers die onsite bij de klant zitten dit formuliertje via de webapp invullen, en klaar. Het is toch geen rocketscience? Moet Fish wel een beetje gelijk geven.... Dat de kennis niet aanwezig is binnen de firma is ook geen schande, ieder zijn vak. Huur je iemand in die zoiets bouwt voor jullie.

Trouwens, meervoud van bon is bonnen, en niet bons. Maar dat terzijde....
Dit wilde ik ook net zeggen.

Maak een MySQL database met phpadmin aan en maak iets moois in PHP.
Dit gebruiken wij ook en is op zich erg handig!

Wellicht dat iets in deze richting iets is wat je zoekt?

http://creator.zoho.com/

[ Voor 5% gewijzigd door MarkieNL op 16-09-2008 21:25 ]

Pagina: 1