Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je misschien in mijn vorige topic hebt gelezen heb ik een Sapphire HD4870 1gb gekocht. http://tweakers.net/price...4870-1gb-gddr5-pci-e.html

Maar misschien ben ik iets te optimistisch geweest. Ik heb de videokaart vandaag binnen gekregen en ik dolblij mijn kast openmaken om hem erin te doen. Toen na veel trekken en duwen (de videokaart was bijna te groot voor mijn pc) zat hij eindelijk vast. Maar toen moest hij nog aan mijn voeding.
In de doos zaten twee verloop stukjes voor de voeding.

Hier zijn foto's van de computer + de verloop stukjes:
http://img513.imageshack.us/gal.php?g=img1720m.jpg

Dit staat op mijn voeding:
Model NO. ATX-250PA(1PF)
AC input: 220V - 240V ~, 3.15A, 50Hz
DC output: 250W (+3,3V & +5V = 110W max) (+12V1 & +12V2 = 180W max)

Dit staat bij de "System requirements" voor de videokaart :
–500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)”

Betekent dit dus dat mijn voeding te slecht is voor de videokaart? Kan ik mijn videokaart dus niet aansluiten? En zo nee, is het dan mogelijk om een nieuwe voeding te kopen? (links graag :D)

Ik hoop dat iemand mijn vraag snel kan beantwoorden zodat ik vandaag nog kan gamen met de nieuwe videokaart :D

Bij voorbaat dank,
Roan.

EDIT:
Hier nog even mijn verdere specs:

Manufacturer:
ACER
Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
250GB
Video Card:
NVIDIA GeForce 8600 GT 512mb. --> Dat word dus de Sapphire HD4870 1gb
Monitor:
Iiyama 22" & HP w2228h 22"
Operating System:
Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_ldr.071009-1543)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post de rest van je specificaties ook even. Maar waarschijnlijk kan je voeding de videokaart niet aan, en zal je pc niet opstarten. Aansluiten kan dus wel ma zal neit veel nut hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

250 watt voeding gaat met een Q6600 sowieso al niet (goed) werken.

Dus ja, je moet een nieuwe kopen.

Inderdaad bij die computer bij jouw links om de hoek ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(+12V1 & +12V2 = 180W max
180 Watt op je 12 Volt lijnen is absoluut niet genoeg. De TDP ( piek verbruik ) van de HD 4870 is al 160 watt. Komt ook nog je CPU bij en volgens mij nog wat andere zaken. Ik zou het ook absoluut niet proberen. Dikke kans dat je voeding het niet kan behappen en dat is gevaarlijk voor alles wat er op is aangesloten. Ik zou zeggen, kijk eens even in het "welke voeding heb ik nodig" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Inderdaad, 250W is gewoon veel te weinig. Dus dat wordt kijken voor een A-merk voeding van minimaal 500W. Overigens had je dit even zelf voor aanschaf al kunnen controleren, maar goed.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:23:
Inderdaad, 250W is gewoon veel te weinig. Dus dat wordt kijken voor een A-merk voeding van minimaal 500W. Overigens had je dit even zelf voor aanschaf al kunnen controleren, maar goed.
Jup, ik ben erg stom geweest om dit niet te controleren ><
Maar is er een voeding die jullie aanraden voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat belangrijk is, is dat je een A-merk voeding koopt van rond de 450-500 Watt (of meer, maar dat zou niet nodig hoeven zijn). Bij voorkeur een met rendement boven de 80%.

Ikzelf ben erg tevreden met m'n Corsair HX 520W. Die is krachtig genoeg, met hoog rendement en ook nog eens modulair (minder losse kabeltjes in je kast).

Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Merken waar ik naar zou kijken; Cooler Master, Corsair, OCZ, Zalman, FSP, Gigabyte en Thermaltake. Maar als je gewoon een van de populairste voedingen uit de pricewatch pikt zit je ook goed. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het is zeker als ik een voeding van 500 Watt koop dat hij past in mijn computer en dat ik de videokaart er op aan kan sluiten? Of moet ik daar ook nog op gaan letten :P

EDIT:
Ik zit nu zelf te denken aan de Cooler Master Real Power M520 http://tweakers.net/price...ower-m520.html#tab:prices.
Zou deze dan goed genoeg zijn en aan alle eisen voldoen? Past hij in mijn computer en kan ik mijn videokaart hierop aansluiten?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:46:
En het is zeker als ik een voeding van 500 Watt koop dat hij past in mijn computer en dat ik de videokaart er op aan kan sluiten? Of moet ik daar ook nog op gaan letten :P
Ja 500 watt moet genoeg zijn. Cooler Master Real Power M520 is ook erg goed. Ook modulair, dus geen kabel bende in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie verder Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 voor alles wat je wilt weten over voedingen en meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13
gambieter schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:52:
Zie verder Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 voor alles wat je wilt weten over voedingen en meer.
Yup, stel anders je vraag daar nog eens. Waar 250w zeker te weinig is, heb ik het idee dat 500w overkill is voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hoe kom jij er nou bij dat 500W overkill is? Of denk jij dat fabrikanten aanbevelingen voor de lol vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus te denken aan de Cooler Master Real Power M520.

Zou dit aan de eisen voldoen? Past dit gewoon in mijn behuizing? Levert dit alle benodigde dingen voor mijn videokaart? En levert dit geen overkill op? (overkill is dat het teveel stroom is, toch?)

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:28:
Ik zit nu dus te denken aan de Cooler Master Real Power M520.

Zou dit aan de eisen voldoen?
Ja.
Past dit gewoon in mijn behuizing?
Ja.
Levert dit alle benodigde dingen voor mijn videokaart?
Ja.
En levert dit geen overkill op? (overkill is dat het teveel stroom is, toch?)
Nee.
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden :)
Anders nog iets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ja 450 Watt van een A-merk is zeker genoeg en 500 Watt is dus ook prima.

Op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp kun je zelf je geschatte verbruik berekenen ik kom op ongeveer 350 Watt uit voor jouw systeem dus met 450 of meer zit je zeker veilig. Of het wel of geen overkill is, is denk ik afhankelijk van of je nog ooit wilt upgraden of niet.

Een voeding heeft meestal bepaalde standaard afmetingen dus meestal ATX formaat dat heeft die Cooler Master ook dus waarschijnlijk past hij prima.

Die voeding heeft in ieder geval alles om jouw systeem goed te laten lopen en dus ook de nieuwe videokaart.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
Xadeon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:12:
Hoe kom jij er nou bij dat 500W overkill is? Of denk jij dat fabrikanten aanbevelingen voor de lol vermelden?
Fabrikanten doen hun aanbevelingen on the safe side.

Als je het voedingen topic eens doorneemt kun je zien dat een vergelijkbaar systeem ruim genoeg heeft aan een 430w goede voeding. Wil je gaan overklokken dan wordt het een ander verhaal.

En met overkill bedoel ik niet dat er teveel stroom is, maar dat je het simpelweg niet nodig hebt en dus geld kan besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door hpt870 op 25-03-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Neem een modulaire voeding (betekend kabels verwijderbaar :P ), 80+ effiecientie, 500w of meer en 12cm fan of groter als koeling.

even kijken: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W

modulair niet belangrijk dan deze: pricewatch: LC-Power LC6550GP Green Power, 550W (ATX12V 2.0)

1nadeel de fan is niet te regelen, hij koelt als een tierelier, maar is niet onhoorbaar zoals de ocz wel is op lagere belasting.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

hpt870 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:37:
[...]

Fabrikanten doen hun aanbevelingen on the safe side.

Als je het voedingen topic eens doorneemt kun je zien dat een vergelijkbaar systeem ruim genoeg heeft aan een 430w goede voeding. Wil je gaan overklokken dan wordt het een ander verhaal.

En met overkill bedoel ik niet dat er teveel stroom is, maar dat je het simpelweg niet nodig hebt en dus geld kan besparen.
No shit. Hoe kun je dan spreken van overkill?! Je moet niet vergeten dat je een voeding in wezen aanschaft voor de lange termijn. Dus rekeninghoudend met eventuele upgrades en/of extra hardware en in sommige gevallen het overklokken van je CPU en/of GPU .Om verder ook maar niet te zwijgen over wat de levensduur nog voor invloed heeft op het vermogenlevering van een voeding. Neem dat in ogenschouw, en je kunt lang niet spreken van overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
Of hij de marge nodig heeft voor verdere upgrades of overklokken kan ik niet bepalen, maar met onze kleine discussie heeft de ts nu een beter beeld van een aantal overwegingen voor het kopen van een voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door hpt870 op 26-03-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit gaat niet over videokaarten maar over voedingen en past dus veel beter in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21. Ik stel voor dat je je daar even gaat inlezen in de materie, mocht je na de adviezen die hier gegeven worden nog meer willen weten.

Houd bij het aanschaffen van een voeding in je achterhoofd dat de voeding het belangrijkste component van je systeem is. Deze voorziet het hele systeem van het benodige electrische sap en daarmee staat of valt een systeem met de voeding. Een beetje marge qua vermogen van zo'n unit is dus ook wenselijk. Ga dus niet voor goedkope bagger, maar pak ten minste een geschikt A-merk. En zoek ook reviews op van voedingen. Indien je je stroomrekening (en het milieu) wat wilt sparen ga je ook kijken naar de efficiëntie van voedingen. En sommige mensen willen die dingen ook graag stil hebben.
Er staan genoeg leuke reviews op internet om door te kijken, bijvoorbeeld op SPCR.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 26-03-2009 12:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.