Ik vraag me af...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was vandaag in de klas aan het nadenken over een game en was benieuwd of er iets dergelijks bestaat:

Strategy game dus, liefst 3d, maar mag 2d als et goed is :).
dingen waar ik aan dacht:
- Iets richting anno, leuk stadje opbouwen met wat leuke looks. Iets richting civilization van de wereld overtrekken. Richting age of empires. nieuwe dingen, resources, technieken en ages.

- Wereld als map, waarin je een land kan uitkiezen om te beginnen met elk land zijn eigen resources die ze in het echt ook zouden hebben. Denk aan wat aardgas in nederland, olie in rusland etc.
- Veelal economy en trade, waardoor je dus een civilization moet opbouwen door te handelen om ze tevreden te houden. richting civilization en anno dus waarbij je ook dingen moet handelen om nieuwe dingen te bouwen.
- Iets waar je veel landen kan kiezen
- Nieuwe landen ontdekken van de wereld, dus dat je nog bv naar amerika zou kunnen om daar te kunnen beginnen.
- Uiteindelijk groot leger kunnen bouwen om dus een wereldoorlog te beginnen, of met Turkije azie over te nemen of iets dergelijks.

Ik hoop dat er iets is in deze richting is, anders asap maken!!

Misschien klinkt het allemaal wat vaag, maar dan moet je maar wat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

civilization? :) Zijn al 4 delen van. Anders wat meer ooflog in empire total war :)

Maar waarom heb je zelf niet gezocht naar games. Er zijn er zat en de twee die ik al noem zijn niet al te oud dus had je zelf zeker al kunnen vinden.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:46:
civilization? :) Zijn al 4 delen van. Anders wat meer ooflog in empire total war :)

Maar waarom heb je zelf niet gezocht naar games. Er zijn er zat en de twee die ik al noem zijn niet al te oud dus had je zelf zeker al kunnen vinden.
zoals ik al zei, civilization is niet echt zelf bouwen, wil zelf een stad bouwen, net als in anno, same goes voor empire total war.

edit: en ik heb al zat gezocht/gespeeld, dus ken de meeste bekende games wel. Niet denken dat ik er niks voor heb gedaan hoor :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik kan me zo gauw geen spellen voor de geest halen die alles hebben wat je zoekt. De Total War serie komt inderdaad nog het meest in de buurt, zoals disfja zei.

Wat je vraagt is waarschijnlijk te uitgebreid voor de meeste studios. Ik geef toe dat het leuk is, maar dat alles in één enkel spel implementeren en het nog goed, speelbaar en uitgebalanceerd doen ook, dat is een monumentale opgave. Ik zou er niet al te zeer op hopen dat dit (binnen afzienbare tijd) op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CherandarGuard schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:
Ik kan me zo gauw geen spellen voor de geest halen die alles hebben wat je zoekt. De Total War serie komt inderdaad nog het meest in de buurt, zoals disfja zei.

Wat je vraagt is waarschijnlijk te uitgebreid voor de meeste studios. Ik geef toe dat het leuk is, maar dat alles in één enkel spel implementeren en het nog goed, speelbaar en uitgebalanceerd doen ook, dat is een monumentale opgave. Ik zou er niet al te zeer op hopen dat dit (binnen afzienbare tijd) op de markt komt.
ben er ook bang voor, maar wie weet ;p. Wie niet waagt, die wint niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Rise of nations, met uitbreiding.
Empire Earth eventueel.
Grand Ages: rome mischien

[ Voor 18% gewijzigd door Postius op 26-03-2009 04:40 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
een oplossing zou zijn als meerdere games met elkaar gecombineerd kunnen worden.

maar voordat ontwikkelaars op dat niveau gaan samenwerken en voordat ze elkaars code genoeg begrijpen om het op elkaar te kunnen afstemmen zijn we een heel stuk verder.

het lijkt me wel leuk, zeker met multiplayer varianten. :9~
Kan 1 echt president / koning spelen, een ander burgemeester, een ander admiraal en weer een ander generaal. Dan zorgen dat je gezamenlijk alles op elkaar afstemt :9~ en een ander team hard bashen

[ Voor 3% gewijzigd door Martin684 op 26-03-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders hier nog voor tips: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339920 Zo`n soort topic was er laatst ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hebk al gelezen, maar ben veel meer op zoek naaar een spel met verschillende landen met ieder land zen eigen specialiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Probeer de europa universalis series eens.
meer diepgang dan welke soortgelijke game dan ook. en voldoet ook aan je wensen denk ik.
mocht je ww2 willen kan hearts of iron misschine ook leuk zijn.

http://www.europauniversalis3.com/
http://www.paradoxplaza.c...sk=view&id=163&Itemid=200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Europa Universalis is geniaal, ontzettend uitgebreid, zeer divers en biedt meer dan voldoende uitdaging. Enige nadeel is wel dat je geen steden aan het bouwen bent, zoals jij lijkt te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik denk dat het ook gewoon niet lekker werkt. Je wilt gaan micromanagen, in elke stad tientallen kleine huisjes bouwen zoals in Anno, maar ook tegelijkertijd op wereldschaal oorlogen voeren. Lijkt me nogal veel.

Dan krijg je dus meldingen dat in Zevenhuizen een hutje te weinig is voor je arbeiders en tegelijkertijd dat Rusland en China binnengevallen wordt. Totale schaal mismatch :P

Een regering van een land dat de wereld gaat veroveren maakt zich toch ook niet druk over straatjes en huisjes in een nederzetting?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
De combinatie steden bouwen en oorlog werkt eigelijk sowiezo niet in games.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stronghold voldoet zeker niet aan al je eisen, maar een castle building sim is het zeker :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dus eigenlijk iets als Spore, maar dan meer op strategy gericht.

Waarbij je in eerste instantie je eigen dorp uitbouwt, een leger maakt, nabij gelegen dorpen aanvalt, tot je de map hebt veroverd, vervolgens ga je naar steden nivo die eindigt met het 'winnen' van een land waarop je vervolgens de wereld kan veroveren?

1 dorp / stad kun je uitgebreid micromanagen, alla Age of Empires / Simcity, meerdere steden zijn lastiger te micromanagen; stel dat je voor elke stad die je hebt in Civilization resources moest gaan zoeken in de omgeving, een select aantal mannetjes bomen laten kappen, anderen gold laten minen en weer andere huizen laten bouwen, een leger opbouwen, defensie om je dorp maken (en uitbreiden als je dorp te groot wordt) en verdedigen, dus helemaal alla warcraft 1 / age of empires, en dat combineer je vervolgens met Civilization, dan heb je dus eigenlijk [#steden] age of empires draaien, met elke stad zijn eigen problemen en vijanden.

Je kan het dus niet echt gelijktijdig doen, het dichste daarbij komt Total War waarbij je dan zelf gevechten kan voeren, maar als ik daar in de 40 gebieden die ik nu heb voor elk gebied afzonderlijk een 'dorp' moet onderhouden zoals in AoE/warcraft etc, dan zou ik helemaal stapel gek worden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:02:

Waarbij je in eerste instantie je eigen dorp uitbouwt, een leger maakt, nabij gelegen dorpen aanvalt, tot je de map hebt veroverd, vervolgens ga je naar steden nivo die eindigt met het 'winnen' van een land waarop je vervolgens de wereld kan veroveren?

1 dorp / stad kun je uitgebreid micromanagen, alla Age of Empires / Simcity, meerdere steden zijn lastiger te micromanagen; stel dat je voor elke stad die je hebt in Civilization resources moest gaan zoeken in de omgeving, een select aantal mannetjes bomen laten kappen, anderen gold laten minen en weer andere huizen laten bouwen, een leger opbouwen, defensie om je dorp maken (en uitbreiden als je dorp te groot wordt) en verdedigen, dus helemaal alla warcraft 1 / age of empires, en dat combineer je vervolgens met Civilization, dan heb je dus eigenlijk [#steden] age of empires draaien, met elke stad zijn eigen problemen en vijanden.

Je kan het dus niet echt gelijktijdig doen, het dichste daarbij komt Total War waarbij je dan zelf gevechten kan voeren, maar als ik daar in de 40 gebieden die ik nu heb voor elk gebied afzonderlijk een 'dorp' moet onderhouden zoals in AoE/warcraft etc, dan zou ik helemaal stapel gek worden.
zou ook inde vorm kunnen van AI van computer die je steden onderhoud, zodat je dus alleen bezig bent met grote steden, wellicht ook online dat je met een team kan spelen, ieder szen land etc.

Ben dus ook niet van plan 2000 dorpen te onderhouden, maar wil gewoon kunnen bouwen, maar tegelijkertijd ook weer een beetje het Civilization. WEet dat het wat veel is gevraagd maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

nXXt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:00:
Europa Universalis is geniaal, ontzettend uitgebreid, zeer divers en biedt meer dan voldoende uitdaging. Enige nadeel is wel dat je geen steden aan het bouwen bent, zoals jij lijkt te willen.
Wordt het beter naarmate je aan het spelen bent? De demo vond ik maar wat suf, maar ik ben het gewoon van games te spelen die enkele uren inburgering vergen. Bij de release van het spel had ik er gewoon geen zin in. Ergens waar ik hem goedkoop kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
KS1987 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:13:
[...]

Wordt het beter naarmate je aan het spelen bent? De demo vond ik maar wat suf, maar ik ben het gewoon van games te spelen die enkele uren inburgering vergen. Bij de release van het spel had ik er gewoon geen zin in. Ergens waar ik hem goedkoop kan kopen?
persoonlijk vind ik het een meesterlijk spel, qua diepgang en strategie ongeëvenaard. maar je moet er wel even inkomen, in het begin is het bijna vervelend om alles te leren. na een paar uur krijg je et door en daarna wil je niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kees schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:02:

Eigenlijk omschrijf je nu de meeste 4X games (zoiets als space empires)
Daar kun je tot in het oneindigen micromanagen op planeetniveau (welke mijn of fabriek waar, maantjes koloniseren, gevechtsschepen ontwerpen. oorlogje tegen een enkele piraat voeren). terwijl je tegelijkertijd een 6 enorme gevechtscampagnes tegen 2 opponenten op ruimteniveau voert.
Maar das dan ook Turnbased. waar een turn rustig 10minuten kan duren om door te werken :)

Dus misschien dat de TS iets meer die richting in moet zoeken ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1