Een goede strategy game / city builder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede strategy game, waar de focus niet op actie is gericht.
Ik wil rustig een stad bouwen, een gigantisch leger recruiten en dan eens een keer aanvallen.
Niet zoals company of heroes alleen maar aanvallen uren lang.

Recent gespeeld:

Age of Empires III weer eens uit de kast gehaald, de graphics en gameplay zijn anno 2009 wat veroudert, ook ligt de focus hier teveel op actie om mij lang te boeien.

Company of Heroes : Leuk spel, niet het type waar ik nu naar op zoek ben teveel gericht op actie
Civilization IV : Oogde verslavend, was het niet voor mij, kon me niet boeien
Supreme commander : Kon me niet lang boeien, teveel actie gericht
Command and conquer 3 : Laag niveau, teveel sci fi, actie gericht ook weer

Dan is er nog:

De simcity franchise
: Doelloos, uiteindelijk wil ik wel een enorm leger recruiten om de wereld te veroveren >:)
Empire total war : Teveel actie gericht
World in Conflict : Teveel actie gericht
Caesar IV .. Vrij oud(2-3jr), het type spel komt wel in de buurt
Settlers VI Rise of an empire : Ook vrij oud(2jr) komt ook wel in de buurt

Zijn er nog games die ik mis? Suggesties ?
Het valt me ook op dat er recent niets is uitgebracht van dit type strategy games of zie ik een game over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Je hebt die Anno XXXX games, even kijken, 1602, 1503 en 1702 dacht ik in die volgorde. Anno 1404 is de laatste zie ik.
Ik heb zelf alleen de eerste gespeeld dacht ik, en daarbij lag het voornamelijk op uitbouwen van nederzettingen etc, waarbij je ook oorlog kan voeren. Oorlog voeren ging in latere versies dacht ik een grotere rol spelen maar ik heb ze niet allemaal gespeeld. Maar ik zou zeggen, probeer de laatste.

Edit: oeps haha, ik zie dat 1404 na deze maand nog moet uitkomen..

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 08-03-2009 13:21 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Kun je dat in Spore ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Empire total war : Teveel actie gericht
Er zit net zoveel actie in als je zelf wilt natuurlijk :)
Ikzelf speel heel vreedzaam, heb tot nu toe niet eens 1 veld- of zeeslag gehad.

Of anders iets als Civilization 4?
Daar kan je ook zelf aangeven hoe je het spel wil spelen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 23:22

MF

Take a Seat

Helemaal met GreenSky, de Anno reeks is wat je zoekt! (geweldige games btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik kan je 100% het spel Grand Ages: Rome aanraden. Dat is precies wat jij wilt als jouw reactie zo eens lees. Echter moet het spel nog officieel uitkomen, maar via de minder legale weg al wel te krijgen. Het spel is het beste te vergelijken met Ceasar/Settlers afspelend in het Romeinse Rijk. Niet alleen de gameplay is erg goed van de game, zeker als je van het genre houd, maar heeft ook zeer mooie graphics. Het spel is zelfs aan de zware kant wat betreft de graphics.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/images/demos/20090207194438/GARDemo.jpg

Zo ziet het er dus ingame uit. Je hebt erg veel opties om je stad op te fleuren zoals te zien is op het screenshot.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 08-03-2009 13:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:27:
Ik kan je 100% het spel Grand Ages: Rome aanraden. Dat is precies wat jij wilt als jouw reactie zo eens lees. Echter moet het spel nog officieel uitkomen, maar via de minder legale weg al wel te krijgen. Het spel is het beste te vergelijken met Ceasar/Settlers afspelend in het Romeinse Rijk. Niet alleen de gameplay is erg goed van de game, zeker als je van het genre houd, maar heeft ook zeer mooie graphics. Het spel is zelfs aan de zware kant wat betreft de graphics.

Screenshot:
[afbeelding]

Zo ziet het er dus ingame uit. Je hebt erg veel opties om je stad op te fleuren zoals te zien is op het screenshot.
Belabberd spel. Je dient een hele villa neer te zetten om 1 shop te bemannen. Als een farm afbrand, brand vervolgens je halve stad uit, omdat je een tekort hebt van een resource. De verhogingen die je kunt aanleggen kun je maar in 1 richting aanbrengen. Ondanks dat het spel 3D is werkt alles met een grid. waardoor je alles niet kunt aanleggen zoals je wilt. Huizen moeten verplicht op max 100 meter afstand van de shop staan. Wat frustrerend werkt. Wegen kun je niet zelf aanleggen. Dit is een super slechte build game. Settlers 2 is beter. Black&White 2 is zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Seth_Chaos schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:50:
[...]

Belabberd spel. Je dient een hele villa neer te zetten om 1 shop te bemannen. Als een farm afbrand, brand vervolgens je halve stad uit, omdat je een tekort hebt van een resource. De verhogingen die je kunt aanleggen kun je maar in 1 richting aanbrengen. Ondanks dat het spel 3D is werkt alles met een grid. waardoor je alles niet kunt aanleggen zoals je wilt. Huizen moeten verplicht op max 100 meter afstand van de shop staan. Wat frustrerend werkt. Wegen kun je niet zelf aanleggen. Dit is een super slechte build game. Settlers 2 is beter. Black&White 2 is zelfs beter.
Je reageert nu net alsof je het spel helemaal zwart wilt maken. Zo slecht is het spel bij lange na niet. Juist omdat je binnen een bepaalde range een huis moet neerzetten voor die werkplaats geeft juist een puzzelelement mee. Hierdoor is het bouwen van je stad ook uitdagender vind ik. Zo moet je op gegeven moment gewoon beslissingen maken, zoals 'Geef ik die wijk wel die werkplaats of juist niet en plaats liever gebouw B' etc... En dat er een grid is, zorgt er allemaal voor dat je gebouw gewoon netjes bij elkaar kunt plaatsen. Als je dat niet zou hebben, zou het juist een rommeltje worden, omdat het dan net niet past enzo.

Ik vind het iig een erg geslaagde game die zeker het proberen waard is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb settlers 4 rise of an empire maar eens geinstalleerd.
Best leuk spel, misschien dat ik ook nog een ander spel aanschaf in de toekomst, die wat oudere games zijn zo duur nog niet :) heb ook niks tegen een nieuwe game uiteraard.
Erg offtopic ik weet het, weet iemand hoe je bij settlers 4 kunt traden? Is me 1 keer gelukt, ik klik heel vaak op dit trade icoontje, gebeurt niks :/ Klik

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 09-03-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Is Galactic Civilizations II misschien wat voor je?

http://www.galciv2.com/

@Steeld; dat is Settlers 4 helemaal niet. Dat is één van de nieuwere, nummertje 6 of 7.

[ Voor 36% gewijzigd door NitroX infinity op 09-03-2009 17:10 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
anandus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:24:
[...]

Er zit net zoveel actie in als je zelf wilt natuurlijk :)
Ikzelf speel heel vreedzaam, heb tot nu toe niet eens 1 veld- of zeeslag gehad.

Of anders iets als Civilization 4?
Daar kan je ook zelf aangeven hoe je het spel wil spelen :)
Civ 4 heb ik al geprobeert, staat ook in de startpost ;)
Galactic Civilizations II is veel te sci fi NitroX ;) niks dus.
Settlers 4 is 10 euro bij dynabyte, het is wel de nieuwste versie maar toch dusdanig veroudert..veel goedkoper worden games ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Nogmaals, geen nummertje 4 maar nummertje 6 of 7. Afhankelijk van of je S2 10th Anniversary Edition meetelt.

Wikipedia: The Settlers

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Total war medieval 2 of total war empire.
Kan je een rijk stichten, en rustig bouwen aan wereld heerschappij hoe jij wilt. Het zal wel een keer van knokken komen maar wat wil je anders met je legers doen die je wilt maken. Het spel zelf draait absoluut(in mijn ogen dan) niet om de actie maar om het managen van een rijk, je economie stabiel houden, de bevolking tevreden houden, met diplomatie andere tegen elkaar uitspelen zodat je zelf niet kopje onder gaat. Het is een lastig spel maar het trekt mij zo enorm omdat het het enige spel is waarbij je echt een wereldrijk uit de grond kan stampen.(metschotland heel de wereld "europa, rusland, middenoosten t/m baghdad& noord afrika hebben is humor)"

Vaak als mijn rijk wat groter is auto-resolve ik mijn battles omdat ik die niet zo heel interesant vindt. Maar nogmaals dit spel is zeer goed te spelen en als je niet meteen iedereen binnenvalt kan je rustig een handelsrijkje stichten waarna je zo rijk bent dat je een enorm leger koopt en op world domination toer gaat :D

[ Voor 18% gewijzigd door Postius op 09-03-2009 17:37 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
Wat greensky al zei de anno reeks lijkt me wat voor jou.
Vroeger heb ik zelf knights&merchants helemaal grijs gespeeld. Daar moet je ook eerst een economie opbouwen om daarna een grootste aanval te lanceren. De graphics zijn wel gedateerd maar als daar langsheen kijkt is het een erg tof spel.
Op deze site staat een bult informatie: http://kam.vanmeijeren.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Knights and Mechants :9~ , uit de tijd dat pc games nog lekker in kartonnen doosjes zaten :). En inderdaad zoals hierboven wordt gezegd, Anno lijkt daar erg veel op en is voor een paar euro bij Dynabyte te bestellen. Voor die prijs kun je de games best wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuniq schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:43:
Wat greensky al zei de anno reeks lijkt me wat voor jou.
Vroeger heb ik zelf knights&merchants helemaal grijs gespeeld. Daar moet je ook eerst een economie opbouwen om daarna een grootste aanval te lanceren. De graphics zijn wel gedateerd maar als daar langsheen kijkt is het een erg tof spel.
Op deze site staat een bult informatie: http://kam.vanmeijeren.nl/
Ik ook ! Geweldig spel :) Ergerde me er wel altijd aan dat je altijd overal wegen tussen moet bouwen hehe.
Maar daarna ontdekte ik age of empires die had toch wat meer te bieden.
Anno 1404 zal ik ook eens overwegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wil ook eigenlijk een request doen. (Via de search kan ik helaas niks vinden). Maar zijn er misschien nog leuke games die ik over het hoofd heb gezien zoals The Movies of Roller Coaster Tycoon 3??? Ben eingelijk op een beetje op zoek naar dat soort games.

Ik heb overigens Sim City 4, Civ City Rome, Anno 1701 en CIV IV liggen hier :). Overigens het liefst iets zonder al te veel matten, knallen enz. Ik zoek namelijk voor games om bij te relaxen ;). Overigens maakt de leeftijd van de game echt geen reet uit, Transport Tycoon wordt ook regelmatig opgestart en dat ziet er niet uit :).

[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 10-03-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Ik kan je Hearts of Iron aanbevelen
[PC] Hearts of Iron 2 - Ultieme strategie

of over een paar maanden deel 3
[PC] Hearts of Iron III (Q3 2009 release)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 17:22
Rakkerzero schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:00:
[...]

Je reageert nu net alsof je het spel helemaal zwart wilt maken. Zo slecht is het spel bij lange na niet. Juist omdat je binnen een bepaalde range een huis moet neerzetten voor die werkplaats geeft juist een puzzelelement mee. Hierdoor is het bouwen van je stad ook uitdagender vind ik. Zo moet je op gegeven moment gewoon beslissingen maken, zoals 'Geef ik die wijk wel die werkplaats of juist niet en plaats liever gebouw B' etc... En dat er een grid is, zorgt er allemaal voor dat je gebouw gewoon netjes bij elkaar kunt plaatsen. Als je dat niet zou hebben, zou het juist een rommeltje worden, omdat het dan net niet past enzo.

Ik vind het iig een erg geslaagde game die zeker het proberen waard is.
Hier kan ik goed in mee gaan. Ben nu al een week of twee bezig met deze game, en hij valt mij nogal mee. Het ziet er allemaal heel aardig uit (wat minder levendig dan de Caesar spellen alleen), het speelt vlot weg en je kunt mooie steden neerzetten.
Dat bepaalde huizen dicht bij bepaalde shops moeten staan vind ik wel wat hebben. In een aantal levels zorgt dit toch voor hoofdbrekens; als je 50 wijn moet produceren, maar je hebt maar 3 farmfields.. hmm. Ga je voor een port (Equites maken, die hebben entertainment en goods nodig..) of ga je voor een trademarket (moet je een legertje maken om een milestone te veroveren). Dit soort afwegingen zitten er constant in, en dat maakt het voor mij een leuk spel.

Ik had graag nog iets meer diepgang gezien (het is allemaal redelijk straightforward), maar je kunt je er goed mee vermaken.

1 ding dat mij wel altijd opvalt in Rome city builders (Caesar en nu deze game weer) is hoe belachelijk veel entertainment er nodig is. "Oh nee, een gigantisch Circus Maximus is wel 1 kilometer ver weg, nou daar ga ik echt geen gebruik van maken"...

-edit-
Oh, en om teveel vechten hoef je je niet druk te maken. Ik ben totnutoe 1 level tegen gekomen waarin je echt je legers moet micromanagen (piratenlevel), verder is het redelijk simpel gedaan allemaal, en heb je redelijk vaak de mogelijkheid om gevechten uit de weg te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door cheiron op 18-03-2009 10:21 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Ik vond Rome: total war geweldig. Veel bouwen en je kan heel lang vreedzaam leven. Mischien toch iets te veel actie voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259170

Sid meiers railroad tycoon vind ik ook wel nog leuk en kan nog redelijk mee qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 22:12

Erikie

www.erikie.nl

een spel waarbij je rustig een stadje opbouwt, resourcers verzameld en een dik leger bouwen?? Ja dan moet je imho terug naar settlers 4.. Maar er is nog een andere game die echt uber is en super schattig, en da's cultures 2 van jowood. Gaat rete traag, maar het spel is zeer uitgebreidt. Graphics zijn inderdaad niet meer van deze tijd, maar de gameplay is super. De economie is ook erg uitgebreidt. Zo heb je bv voor een long sword ijzer nodig die door iron extractors uit de bergen wordt gewonnen. Deze iron extractors kunnen later gepromoveerd wordern naar iron smith en van daaruit naar weapon smith. Ook hebben deze gebouwtjes allerlei grondstoffen nodig, zoals klei -> dakpannen, of steen -> baksteen. en je raadt t al, om dakpannen te maken heb je weer een appart gebouwtje nodig. "t duurt dus even om een hele productie op te starten voordat je een legertje hebt, die je ook nog eens moet laten trainen.

Ohja, en dan moeten al die mensen ook nog slapen en eten om de zoveel tijd, en ze hebben schoenen nodig om sneller te kunnen bewegen, of armor kits. hmm. even kijken of ik hem nog ergens kan vinden :)

't gaat in iedergeval wat dieper dan settlers 4. Maargoed, het grote wachten is eigenlijk op de ultieme citybuilding game : cities xl !

ps , alle settlers versies na versie 4 zijn geen settler games!!!

edit #29128 :
de laatste versie van cultures 2 heet northland

[ Voor 4% gewijzigd door Erikie op 20-03-2009 11:05 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Probeer eens ikariam.... zowel de nl only (ikariam.nl) als de internationale (ikariam.org) server zijn mogelijk...

Afhankelijk van je speelstijl en de activiteit van de alliantie, kan je een meer simcity achtig spel of meer aanvallend gericht spel er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb pas Settlers 2: 10th Anniversary ontdekt, weet niet waarom ik die eerder gemist heb. Maar ik vind het heerlijk spelen. Het nadeel van alle opvolgers van Settlers 2 vond ik dat je storage ruimte niet onbeperkt was. Die hinderde mij heel erg in het rustig opbouwen van een economie, deze update brengt redelijke mooie grafics (ik vind het zelf wel schattig) met een heerlijke gameplay wanneer je houdt van opbouwen ipv van afbreken.

Ik zal zelf in ieder geval nog een spelletje uit de Anno reeks gaan proberen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

martijn12345 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:55:
Ik heb pas Settlers 2: 10th Anniversary ontdekt, weet niet waarom ik die eerder gemist heb. Maar ik vind het heerlijk spelen. Het nadeel van alle opvolgers van Settlers 2 vond ik dat je storage ruimte niet onbeperkt was. Die hinderde mij heel erg in het rustig opbouwen van een economie, deze update brengt redelijke mooie grafics (ik vind het zelf wel schattig) met een heerlijke gameplay wanneer je houdt van opbouwen ipv van afbreken.

Ik zal zelf in ieder geval nog een spelletje uit de Anno reeks gaan proberen.
nooit settlers 3 gespeeld? daar kon je storages bouwen die je 1000000x langs elkaar kon zetten. Settlers 3 blijft in mijn ogen ook nog steeds veruit de beste settlers ooit.

Voor TS: inderdaad Anno. Wel heel weinig actie, niet van uitgaan dat je een massive army kan bouwen, maar heerlijk om een leuk stadje op te bouwen, te traden. AF en toe een keer een pirate ship neerhalen, en op het einde komen de ships van de koningen langs. Die moet je geld afstaan of je moet dus gaan vechten, dan heb je wel wat boten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
martijn12345 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:55:
Ik heb pas Settlers 2: 10th Anniversary ontdekt, weet niet waarom ik die eerder gemist heb.
Ik vind het alleen zo jammer dat er gewoon geen "random map" optie is. Na de missies te hebben uitgespeeld, en een aantal maps gedownload te hebben..... houdt het op een gegeven moment wel op. Je weet immers waar de vijand uithangt, en in welke richting je het snelst moet uitbreiden.

Weet iemand of Settlers 4 nog een random map optie heeft?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb kort geleden Anno 1404 gekocht, deze voldoet helemaal aan mijn eisen :)
Alleen jammer van de multiplayer die er niet in zit en het onderdeel oorlog lijkt wat ondergeschoven(weinig mogelijkheden ertoe, tot nu toe)
Dit zijn maar 2 minpuntjes, de game zelf is echt heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93855

Ken je Rise of Nations? Oud, maar super. Beste 2D spel dat ik ken. Opvolger Rise of Legends (3D) is iets meer schieten voor je waar. Beiden voor een paar knaken te krijgen.
Online (maar dan moet je er wel veel tijd instoppen, anders wordt je afgemaakt) evony.com GRATIS
Pagina: 1