Toon posts:

Goed game systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een systeem samen laten stellen bij een lokale pcshop. Graag wil ik jullie mening hierover, aangezien ik niet heel erg veel verstand heb van computers. Lijkt het jullie wat, of zijn er dingen die anders/beter kunnen/moeten? mijn budget is ongeveer 1400,- incl randapp. Alvast bedankt!

Kast: Cooler master centurion 5
Voeding: Cooler master real power 520watt.
Processor: AMD Phenom 2 X4 920
Cooler: weet niet meer welke
Moederbord: Asus M3n-HD/HDMI
Memory: 2048MB DDR3/1066Mhz (2x)
Harddisk: 500GB Sata (2x)
Videokaart: Asus HD-4850 1GB
Drive 1: samsung dvd brander
Drive 2: Asus DVD speler

Monitor: Iiyama E2209 HDS-B1
Keyboard en muis
Windows vista premium
MS Office 2007 student

Dit alles bij elkaar gaat mij 1325,- kosten

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45

M2M

medicijnman

tip: zie BBG. Volgens mij heeft die een systeem voor ongeveer jouw budget

zoals ongeveer hier met een iets mindere videokaart

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 25-03-2009 16:09 ]

-_-

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
mijn mening:
(ik zeg vooraf dat ik niet zo'n ati fan meer ben sinds de laatste drivers)

oke het moederbord heeft volgens mij een nvidia chipset, neem dan ook een nvidia video kaart scheelt in veel tests en ook kwa problemen,

dvd speler ( copieer je veel cd/dvd's? zoniet is de Speler niet nodig)

je geheugen bedoel je niet ddr2 1066?
schijfen heb je daar meer info over want ook die keuze is heel belangrijk
je schijf is je bottleneck dus neem een snelle schijf !

en ik weet niet hoe je zit met data verlies als je van bepaalde dingen een goede backup maakt
zou ik gaan voor een Raid 0 (striping) want je haalt toch 2 dezelfde schijfen

en tot slot kijk even hoeveel duurder een 64 bit versie van vista is want dat doet ook wonderen

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-01 16:04
Axewi schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:19:

oke het moederbord heeft volgens mij een nvidia chipset, neem dan ook een nvidia video kaart scheelt in veel tests en ook kwa problemen,
Dat is absolute onzin. Een ATi kaart op een nForce chipset werkt prima, en een NVIDIA kaart op een AMD chipset werkt ook prima.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

inderdaad gaat ddr3 niet goed werken op een ddr2 moederbord, en de grote vraag is ; welke games wil je er op draaien ?

en aangezien je een 22 inch scherm wil kopen wil je zeker ook op 1680x1050 gamen ?

Signature

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

misschien niet de goede plek hiervoor, maar gezien je een game pc zoekt en ik van de mijne af wil: check vraag en aanbod voor m'n pc, wie weet bevalt het je wel....search for GAME PC :)

The number one enemy of progress is question

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Ligt de graka/cpu verhouding niet wat aan de lage kant voor een game pc? Als het hoofddoel games is, denk ik dat minimum een HD4870 een must is, zelfs al moet je daarvoor wat op de CPU besparen. Voor de rest lijkt me dit wel een evenwichtig samengestelde pc.

Samengevat: ik denk dat voor game-doeleinden de combinatie Phenom II X3 720 + HD4870 even duur maar beter is dan Phenom II X4 920 + HD4850.

edit: Axewi heeft ook goeie punten waarop je moet letten (behalve dan dat stukje over die chipsets ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Dooievriend op 25-03-2009 19:12 ]

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Verwijderd

2 GB DDR3?
Neem 4 GB DDR2 1066 Mhz.
En neem de X3

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Budget is €1400,- en huidige kosten staan op €1325,-
Voor die €75,- die nog over is kan je wel een 4870 nemen ipv 4850.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.