Toon posts:

Compatibiliteit moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kennis van hardware is niet erg groot en ik weet ook niet precies waar ik moet zoeken.

Ik heb al wat oudere PC met een MSI 845PE MAX Intel P4 en een 64MB videokaart. Binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen, maar in de tussentijd wil ik graag de videokaart upgraden.

Nu kan ik wel een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet welke past op het moederbord. Waar moet ik op letten?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk de handleiding doorspitten ;)

http://www.msicomputer.co...asp?model=845PE_Max2-FISR
In dit geval kan je er een AGP videokaart opzetten :)

Wauw, een sig!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:49
De MSI 845PE heeft nog een AGP slot voor de graka. Ik zou geen graka meer aanschaffen op basis van AGP, en je aanraden om toch gewoon alles tegelijk te vernieuwen :)

Voor meer info raad ik je aan om het kopje compatibility van **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? door te nemen.

Specs

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Dat is een moederbord met AGP en daar ga je geen hedendaagse videokaart meer voor kunnen vinden. (En zelfs al vind je er een, dan nog is het sterk af te raden).

Kortom, je PC is zo oud dat je op zijn minst het moederbord, het ram, de CPU en de videokaart zult moeten gaan vervangen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Of 'n 2e handsje proberen op de kop te tikken. Nieuwe AGP's kosten nl in vergelijking tot 'n flinke duit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1