Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
Heeft iemand hier ervaring mee, want mijn 1066mhz geheugen draait nu op 800mhz.
Volgens het boekje van mijn moederbord komt dit door de "limitation of the AMD CPU"

Nu heb ik al wat rond gezocht over dit onderwerp.
Daarbij kwam ik op diverse forums verschillende antwoorden tegen:
De een draaide probleemloos hiermee terwijl er ook waren die 1 geheugen reepje na een tijdje kapot hadden...
(Dit kwam ik vooral tegen op het AMD forum (forum.amd.com))

Nu heb ik geen zin om het risico te lopen om een geheugen reepje te slopen en hoor ik graag over jullie ervaringen hiermee!

Mijn specs:

Asus M4A79 Deluxe
AMD Phenom II X4 940 BE
2 sets Corsair Dominator 2x2GB PC8500 TWIN2X4096-8500C5DF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Controleer eens in de BIOS of anders met CPUz op welke instellingen je geheugen nu precies loopt.
  • De volgende gegevens zijn relevant:
  • Vdimm (voltage van het geheugen)
  • Clock (frequentie waar het op loopt)
  • Timings
Verder hoort geheugen niet kapot te gaan door het instellen ervan op de snelheid waar die op hoort te kunnen lopen. Mocht dit toch gebeuren heb je recht op garantie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan me bijna niet voorstellen dat de memcontroller het geheugen sloopt door het instellen op 1066MHz.
Wat ik wel weet is dat het nogal eens moeilijk is voor de memcontroller om 4 reepjes geheugen op 1066MHz aan te sturen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Misschien dit topic eens doornemen:
1066mhz bussnelheid of Dual Channel?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Phenom II kan niet overweg met vier geheugenlatjes op 1066MHz. Je kan het altijd eens forceren in de bios van je moederbord (indien mogelijk), maar veel kans dat je systeem niet stabiel zal zijn. Sommige (MSI ?) moederborden schijnen er wel met overweg te kunnen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Officieel biedt AMD er geen ondersteuning voor. Misschien dat dit in een nieuwere cpu revisie opgelost wordt, dit hebben we in het verleden ook al gezien met DDR400.

[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 24-03-2009 10:08 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
kalizec schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:23:
Controleer eens in de BIOS of anders met CPUz op welke instellingen je geheugen nu precies loopt.
  • De volgende gegevens zijn relevant:
  • Vdimm (voltage van het geheugen)
  • Clock (frequentie waar het op loopt)
  • Timings
Verder hoort geheugen niet kapot te gaan door het instellen ervan op de snelheid waar die op hoort te kunnen lopen. Mocht dit toch gebeuren heb je recht op garantie.
Volgens CPU-Z en de site van corsair moet mijn geheugen draaien op 533mhz 5-5-5-15 2T op 2.1V
De timings heb ik daar nu op staan en het voltage ook, alleen de snelheid staat op 400mhz

Welk programma kan ik het beste gebruiken om mijn geheugen te testen op stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Memtest86(+) is nooit een slecht idee, 24u laten draaien om een betrouwbaar beeld te krijgen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
topic staat inderdaad ook het een en ander in, voornamelijk dat de meeste mensen problemen hebben op 1066mhz...

ga het gewoon zelf proberen :P

Welke kan ik beter gebruiken memtest86 of memtest86+
want op de site van + staat alleen dat deze gebaseerd is op de standaard

[ Voor 15% gewijzigd door Peule_P op 24-03-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik gebruik zelf de +, maar ik heb geen idee wat het verschil is :X
Ik denk niet dat het veel uitmaakt hoor...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Homepage van Memtest86+.

Blijkbaar geeft de + aan dat het de opvolger van Memtest86 is (niet geheel onlogisch ;)), en is Memtest86 zelf end of life.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Heb beide geprobeerd, de gewone werkt niet echt, computer loopt meteen vast, ook de multiple cores zijn nog in test fase...

bij memtest86+ geen problemen, net 10uur gedraait, 7 passes voltooid en 0 errors met het geheugen op 1066mhz (533mhz)

ook in vista x64 ultimate draait alles goed en stabiel tot nu toe.
ook met de everest memory benchmarks geen problemen, sta zelf bijna overal bovenaan onder de core i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diamantmatch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
hoi ik heb de zelfde cpu en ik heb een 2x 2gb adata memory die niethoger willen dan 800 mhz
als ik in de bios instel dat het 533mhz is dan krijg ik tijdens het opstarten al memerrors
en dan boot hij opnieuw en opnieuw
mijn mobo is m3n78-am
hlp :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ook vet voltage en de timings goed ingesteld?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@diamantmatch, als je zo ver kan komen kun je eens proberen memtest86(+) te draaien zoals mensen hier boven ook doen om hun geheugen te testen, maar als ze op de standaard snelheid als problemen geven zou ik ze gewoon RMA doen als er nog garantie op zit. Weet je zeker dat je je pc niet hebt overgeclockt? Want dan gaat de geheugen snelheid ook omhoog (ik meen CPU snelheid / 7).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1