Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
De afgelopen weken heb ik erg veel tijd gespendeerd aan het uitzoeken wat voor mij de beste monitor is, uiteindelijk koos ik voor een hp 2228h, maar door de glossy laag vind ik deze niet erg fijn om langdurig naar te kijken. Helaas lijkt elke monitor wel iets te hebben dat hem ongeschikt maakt voor mij, zo schijnen samsungs vaak last te hebben van backlight bleeding en zo vond ik eigenlijk bij elk model wel iets wat hem voor mij uitsluit. Uiteraard is dit gebaseerd op reviews van anderen, dus of het echt zo erg is weet ik ook niet.

Daarom vraag ik dan ook of jullie misschien zelf ervaringen hebben met een goede 22" monitor of er één kunnen aanraden. Zelf kom ik nu uit op de dell 2209wa maar deze is eigenlijk te duur (zou het liefst niet meer dan zo'n 250 euro uitgeven) en ik weet niet of ik nou wel echt een ips scherm nodig heb (zo kieskeurig ben ik nou ook weer niet).

Ik zoek dus naar een goed 22" scherm, ik hoef verder geen speciale aansluitingen, al zou hdmi wel leuk zijn. Ik gebruik hem vooral voor surfen, ontwerpen (phothoshop) en af en toe een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?
Als je goede kleuren wilt hebben voor photoshop moet je weg blijven van TN panelen, en de andere zijn nu eenmaal duurder. Je moet zelf afwegen of het prijsverschil het allemaal waard is of niet...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zeg je alvast dat het aantal ms'jes niet zo heel veel uitmaken onder de 10 met het oog op ghosting. Scheelt weer twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik heb de **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? gelezen, maar ik weet nog steeds niet goed of het voor mij nou echt nodig is een ips sherm te kopen, kunnen jullie me mischien een goede tn een een nog betaalbare ips aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:07
Geloof niet dat het de bedoeling is om telkens nieuwe topics aan te maken als oude topics gesloten worden

Beste 22" monitor voor zowel gamen als photoshop

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Sorry voor het twee keer maken van een topic, maar de eerste is gesloten omdat ik volgens de mod te weinig informatie gaf over wat ik eerst zelf heb uitgezocht, maar ik heb wel degelijk echt veel uigezocht maar ik zou toch graag wat meer ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Je kan wel zeggen dat je veel hebt uitgezocht maar dat blijkt nergens uit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik zou zeggen vraag maar raak, ik heb denk ik zo'n beetje elke gangbare 22" monitor bekeken maar bij de benq waren de review nou niet al te goed (niet bijzonder goed in welk vlak dan ook), alle samsungs hadden wel mooi beeld qua kleuren maar die hebben weer vaak last van backlight bleeding (ben nog wel geintereseerd in de t200(hd), omdat ik niet al te veel slechte dingen over deze hoor) verder maakt hp alleen nog maar andere glossy monitoren en assus monitoren heb ik nooit erg gemogen. Dan blijft eigenlijk alleen dell over, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee...

(nec, en eizo lijken me te (onnodig) duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Lijkt me dat je prima weet wat je wil? En die dell is nog vrij nieuw dus zal je weinig ervaringen mee vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Het punt is meer dat dit allemaal op reviews is gebaseerd waarvan ik niet weet of het wel echt zo erg/goed is allemaal, dus zou ik graag wat ervaringen horen van mensen, in het speciaal over die dell 2209wa en over de betere tn panelen zoals dus de t220

Uiteraard worden aanvullingen van mijn "lijstje" ook erg gewaardeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door huub8 op 23-03-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

huub8 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:31:
Sorry voor het twee keer maken van een topic, maar de eerste is gesloten omdat ik volgens de mod te weinig informatie gaf over wat ik eerst zelf heb uitgezocht, maar ik heb wel degelijk echt veel uigezocht maar ik zou toch graag wat meer ervaringen horen.
Helaas geef je nog steeds totaal geen info over wat je zelf gezocht hebt. Je post geen van de dingen die ik hier noemde:
dion_b in "Beste 22" monitor voor zowel gamen als p..."

Sowieso gaan zonder overleg "heropende" topics per definitie dicht, maar deze zou sowieso al gesloten zijn wegens gebrekkige inzet - je geeft niet aan waar je op zoek geweest bent, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en an wat precies onduidelijk is. Ervaringen kun je op GoT zat vinden met de search, niet met een eigen topic, mogelijk wil je wel degelijk iets weten wat niet in andermans ervaring te vinden is, maar dan moet je duidleijk maken wat je wel al met eigen zoekwerk gevonen hebt. En dat doe je dus weer niet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.