Beste 22" monitor voor zowel gamen als photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Op het moment heb ik een hp 2228h, maar door de "glanslaag" krijg ik al snel hoofdpijn als ik er lang naar kijk, dus zou ik graag een andere monitor kopen die qua beeld dezelfde kwaliteit leverd als deze, (of beter) voor rond de 200 euro.

Ik heb al wel een tijdje gezocht maar het lijkt wel dat elke monitor wel iets heeft waardoor hij niet geschikt voor mij is, dus vraag ik het hierbij aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenflame
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-04 14:12
De samsung t220 is een mooi scherm, ik vind de kleuren e/d mooi die weergegeven worden. Lekker helder.

Linkje naar pricewatch:
pricewatch: Samsung Syncmaster T220

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Helaas heeft deze monitor vaak last van backlight bleeding, plus dat de kleurweergave ook niet bijzonder goed is, dus deze valt af. Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je echt voor de beste kleurechtheid gaan dan is het aan te raden eens te kijken of je een (2ehands) monitor kunt vinden met S-IPS paneel. Niet de goedkoopste schermen, maar imho wel het fijnste om tegenaan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ik hoef niet perfecte kleurweergave, maar wel ongeveer net zo levendig en correct als bij de hp 2228h die ik nu heb, verder wil ik hem in verband met garantie wel gewoon nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Een maatje groter, maar wel een erg fijn IPS paneel: pricewatch: HP LP2475w

Helaas wel duur vergeleken met een TN paneel, maar een van de goedkopere IPS panelen die ik gezien heb.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
zeker een mooi scherm, maar helaas dubbel zo duur als ik kan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ook een erg mooi scherm, maar eigenlijk toch wel boven mijn budget van rond de 200 euro, kost namelijk zo'n 330 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met zo'n beperkt budget, is het eigenlijk nodig een monitor te pakken met een beter paneel dan een TNpaneel? Want een *VA of IPS paneel vind je niet snel voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk idd anders naar een 2e handsje als TN niet goed genoeg is en je een betere nieuwe scherm niet kunt betalen.

Maareh... **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Hier staat heel veel in over waar je zelf allemaal naar kunt kijken. Zoals je ziet zijn we niet echt blij met "welke moet ik kopen?"-topics, maar het mag wel als je duidelijk maakt waar je zelf gekeken hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk was.

Alleen dat doe je hier niet, je zegt doodleuk "een tijdje gezocht" te hebben, maar geeft totaal niet aan waar, waarop en wat het resultaat was. Dat te makkelijk. Wegens gebrek aan inzet gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.