Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het irritante probleem hebben met het ophalen van me mail uit me IMAP Gmail account.

Wanneer ik op send/receive klik krijg ik vaak deze melding:

messages cannot be downloaded to your mobile device. Make sure you are connected and that your e-mail account settings are correct...

of deze:

cannot connect to the incoming mail server. Be certain that your login information is correct, then try again to send and receive mail.

Waarna ik het nog een aantal keer probeer haalt die de mail vaak wel binnen maar bijna altijd met die melding erachter aan..

Weet iemand hier de oorzaak van?

P.s ik draai de Touch-IT 4.5 rom, maar had het ook met de originele rom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Heb je in je Gmail wel Imap toestaan aangevinkt, misschien dat hij hem anders soms @Regular opengooit en het dan binnen haalt en verder niet.

Wellicht is dit een (vervangende) oplossing: http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299 dan heb je ook gelijk Push Mail ondersteuning waardoor je niet 1 keer in het uur op mail hoeft te checken maar dat wijzigingen gelijk worden doorgegeven aan je device vaak zonder je Batterij onnodig extra te belasten.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

JunkieXP schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:14:
Heb je in je Gmail wel Imap toestaan aangevinkt, misschien dat hij hem anders soms @Regular opengooit en het dan binnen haalt en verder niet.

Wellicht is dit een (vervangende) oplossing: http://www.google.com/sup...answer=138636&topic=14299 dan heb je ook gelijk Push Mail ondersteuning waardoor je niet 1 keer in het uur op mail hoeft te checken maar dat wijzigingen gelijk worden doorgegeven aan je device vaak zonder je Batterij onnodig extra te belasten.
volgens mij werkt dat nog niet voor mail, althans dat was de vorige keer zo toen ik het checkte (dacht ik)

dat probleem met gmail en imap heb ik ook soms, schijnt een bekende bug te zijn binnen WM
er is wel een fix voor uitgebracht die het probleem lijkt te verhelpen

http://www.microsoft.com/...53aad7fb7a&displaylang=en

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JunkieXP schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:14:

Je kan alleen kiezen voor pop3 & imap, dus ja, imap staat aan.. En ik heb automatisch mailcheck ieder uur..
Licko schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:20:
[...]

volgens mij werkt dat nog niet voor mail, althans dat was de vorige keer zo toen ik het checkte (dacht ik)

dat probleem met gmail en imap heb ik ook soms, schijnt een bekende bug te zijn binnen WM
er is wel een fix voor uitgebracht die het probleem lijkt te verhelpen

http://www.microsoft.com/...53aad7fb7a&displaylang=en
Die fix is alleen voor sending mail? Mail versturen heb ik geen problemen mee, enkel dat die een kopie stuurt naar me Gmail account (terwijl ik dat niet aan heb gevinkt oid), maar verder verstuurd die prima, heb alleen probs met het binnenhalen..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:23:

Die fix is alleen voor sending mail? Mail versturen heb ik geen problemen mee, enkel dat die een kopie stuurt naar me Gmail account (terwijl ik dat niet aan heb gevinkt oid), maar verder verstuurd die prima, heb alleen probs met het binnenhalen..
had dat probleem eerst ook
opeens kon ik geen mail meer ophalen

soms hielp t om de settings voor gmail nogmaals in te voeren, met als nadeel dat je weer een nieuwe account aan moest maken etc

die fix heeft tot nu toe mijn probleem verholpen :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft op mijn Touch Pro met attachments te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij heeft het geholpen als ik de SSL niet aanvink, wat wel raar is want in de beschrijving op google staat expliciet "vink SSL aan"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet alleen bij het Gmail account, het is er ook bij een ander IMAP account..

Aan de instellingen kan het niet liggen, ik heb ook geen branded X1 dus geen proxy draaien ofzo..

Ik ben helemaal weg van deze telefoon en ben me iphone (die ik hiervoor had) helemaal vergeten, maar dit emailprobleem kan ik niet oplossen..

Hoop dat iemand de oplossing/oorzaak weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Laatst online: 00:59
Bij mij werkt verzenden/ontvangen niet (voor geen enkele email account, ook gmail) als ik verbonden ben met mijn pc, zowel via usb als bluetooth. Dat zal misschien te maken hebben met een bepaalde instelling waarbij hij gebruik probeert te maken van de activesync verbinding om mail op te halen in plaats van de internetverbinding. Misschien is dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galileo84 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:05:
Bij mij werkt verzenden/ontvangen niet (voor geen enkele email account, ook gmail) als ik verbonden ben met mijn pc, zowel via usb als bluetooth. Dat zal misschien te maken hebben met een bepaalde instelling waarbij hij gebruik probeert te maken van de activesync verbinding om mail op te halen in plaats van de internetverbinding. Misschien is dit een oplossing?
Ik probeer gewoon mail op te halen, met de internetverbinding (3G/HSDPA) en dus niet verbonden met de pc.

Als je de telefoon verbindt met je pc dan gebruik je ook de internetverbinding van je pc en dus heb je andere instellingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Ik zit hier met dezelfde elende. Ik heb net een unbranded Xperia gekocht, en de e-mail (Gmail) is een ramp. Bij mij worden alle headers wel goed gedownload, maar de inhoud van de mails blijft vrijwel altijd hangen. Het maakt niet uit of ik via WiFi of T-mobile verbinding maak.

Op mijn vorige telefoon (Palm Treo 500) draaide alles als een zonnetje.

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opagrover schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:56:
Ik zit hier met dezelfde elende. Ik heb net een unbranded Xperia gekocht, en de e-mail (Gmail) is een ramp. Bij mij worden alle headers wel goed gedownload, maar de inhoud van de mails blijft vrijwel altijd hangen. Het maakt niet uit of ik via WiFi of T-mobile verbinding maak.

Op mijn vorige telefoon (Palm Treo 500) draaide alles als een zonnetje.
Gelukkig ben ik dus niet de enige.. Ik heb echt alles al geprobeerd, ander netwerk erin, zelfde probleem..

De enige manier hoe ik het werkend krijg is via een 3th party programma zoals seven (push mail progje) maja dit vreet batterij energie, en uitmailen werkt k*t omdat je uitmail vanaf je username, en dus niet de naam zoals je het normaal met Gmail hebt..

Overigens is het bij mij dus niet alleen Gmail maar ook me zakelijke (IMAP) mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Bij mij is het oplgelost. Ik heb het account weggegooid op de telefoon, en opnieuw ingesteld. Gelukkig raak je met IMAP dan niets kwijt.

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opagrover schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:36:
Bij mij is het oplgelost. Ik heb het account weggegooid op de telefoon, en opnieuw ingesteld. Gelukkig raak je met IMAP dan niets kwijt.
Ik heb me accounts al zovaak weggegooit, maakt totaal geen verschil :(
Pagina: 1