Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een probleem met één van mijn lenzen maar ik kom er niet precies achter wat het probleem is. Hopelijk komt het probleem jullie wel bekend voor.

Ik heb de Tamron Macro lens 90 mm 2.8. Al bijna 2 jaar met veel plezier gebruikt. Nu wil ik hem gisteren gebruiken en opeens stelt hij aan het niet-macro gebied niet meer helemaal scherp. Zeg maar als je hem als normale 90mm lens wil gebruiken. Alle objecten van ongeveer 3 meter afstand en verder stelt hij niet meer scherp.

Het ligt niet aan het 'limiet' knopje. Deze staat op full en het is ook maar een heel klein gedeelte van het scherpstellen dat hij opeens niet meer 'haalt'. Het lijkt alsof de scherpstelring net niet meer ver genoeg kan zeg maar...

Vaag probleem dus. Kent een van jullie dat en liever nog: weet iemand een oplossing?

Alvast heel erg bedankt!

Damien

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Handmatig scherpstellen lukt nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Nee, precies hetzelfde probleem....

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Ik zie aan je sig dat je een Nikon body hebt, misschien handig om in het nikonmount topic je vraag te stellen. Daar zijn er wat meer mensen met verstand die meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Wat NickH oppert is een uitstekende suggestie. Ik zou zeggen copy-paste je vraag even naar dat topic. :)
En dan hoef je je naam niet mee te kopieren plakken ;)

Dit topic is gesloten.