[TV op laptop] VGA - RCA kabel

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-03 11:22
Heeft iemand ervaring met een TV aansluiten op een VGA ingang van een laptop. Ik heb het dan niet over een LCD scherm, maar een oude Philips Matchline. Deze heeft een S-Video en een RCA ingang voor video.
Op deze site verkopen ze een VGA naar S-Video en RCA kabel. Het probleem is echter dat zowel de S-Video en de RCA uitgang female zijn. Ik heb nog nooit een TV of een ander hifi apparaat met een male RCA ingang gezien. Ik vraag me dan ook af of het wel gaat werken, als ik er een male - male kabeltje op aansluit, aangezien ik op verschillende fora op internet lees over problemen met omvormen van VGA naar RCA of S-Video en dat dit normaal via allerlei kastjes moet.
Heeft iemand ervaring met deze of een soortgelijke kabel?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:06
SamPatterson schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:18:
Heeft iemand ervaring met een TV aansluiten op een VGA ingang van een laptop.
Welke graka gaat het om? Ik ken geen laptops met een VGA-ingang, maar dat kan aan mij liggen. Wil je beeld van de laptop naar de TV? Dan bekijk VB FAQ eens ;)

[ Voor 35% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-03-2009 19:37 ]

Specs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:23
Alleen een kabeltje gaat niet werken.

VGA en Composiet zijn 2 totaal verschillende signalen.

Je zult dus echt een of ander kastje (denk aan een Trust Televiewer o.i.d.) moeten hebben om beeld op je TV te krijgen

• SamPatterson
Ja, mijn fout. Ik bedoelde uiteraard uitgang.

Thinkpad, dat had ik dus meer gelezen, maar het wordt op die site dus wel als VGA naar TV omschreven.
"Sluit eenvoudigweg de 15-pins VGA-aansluiting van uw videokaart aan op uw TV, projector of ander apparaat met RCA- of S-Video-in. Zeer eenvoudig te installeren."
Volgens jou dus technisch niet mogelijk? Of hangt dit af van het type TV dat je gebruikt? Voor de duidelijkheid, het is een 10 jaar oude Philips Matchline.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:06
Welke laptop gaat het om? Welke aansluitingen zijn beschikbaar voor video? iets van s-video oid?

Specs

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

TV op je laptop of het beeld van je laptop op de TV?
Er zijn meerdere topics geopend over het van D-Sub naar -> TV, zie ook: De grote tv-out FAQ en VGA-laptop aansluiten op televisie

Als je het TV-signaal op je laptop wilt hebben zijn daar dongles voor die je in je USB-poort stopt, daar de TV-kabel inplugt, software installeren en klaar.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ThinkPad
SamPatterson schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:10:
Ja, mijn fout. Ik bedoelde uiteraard uitgang.

Thinkpad, dat had ik dus meer gelezen, maar het wordt op die site dus wel als VGA naar TV omschreven.

Volgens jou dus technisch niet mogelijk? Of hangt dit af van het type TV dat je gebruikt? Voor de duidelijkheid, het is een 10 jaar oude Philips Matchline.
Nee, het signaal is compleet anders.

Die kabel werkt ook alleen als het signaal wat je TV nodig heeft door je laptop wordt uitgestuurd.

En ik ken geen 1 laptop die dat doet. Alleen sommige videokaarten in een normale PC doen dat.

Je zult dus echt een kastje moeten hebben wat het signaal omzet.

Maar je hebt dus alleen VGA tot je beschikking? Geen S-video of zo?

• SamPatterson
asfaloth_arwen schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:12:
Welke laptop gaat het om? Welke aansluitingen zijn beschikbaar voor video? iets van s-video oid?
Het is een Packard Bell Easy Note BG46 met een TV-out met uitsluitend VGA, die het op een LCD tv wel doet. (Dit weet ik uit het hotel waar ik regelmatig verblijf) Ik weet niet of dat een heel ander signaal is ook.
ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:20:
[...]
Nee, het signaal is compleet anders.

Die kabel werkt ook alleen als het signaal wat je TV nodig heeft door je laptop wordt uitgestuurd.

En ik ken geen 1 laptop die dat doet. Alleen sommige videokaarten in een normale PC doen dat.

Je zult dus echt een kastje moeten hebben wat het signaal omzet.
Waarom verkopen ze het dan als zijnde een VGA naar composite of S-video? Zit er een addertje onder het gras, dat je een speciaal soort TV moet hebben ofzo?
Wiethoofd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:17:
TV op je laptop of het beeld van je laptop op de TV?
Er zijn meerdere topics geopend over het van D-Sub naar -> TV, zie ook: De grote tv-out FAQ en VGA-laptop aansluiten op televisie
Ja dank je, die had ik al gezien, maar die gaan voornamelijk over laptops met S-video of composite uitgang. Ik heb helaas alleen een VGA uitgang.

• ThinkPad
SamPatterson schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:55:

Waarom verkopen ze het dan als zijnde een VGA naar composite of S-video? Zit er een addertje onder het gras, dat je een speciaal soort TV moet hebben ofzo?
Ja, het addertje is, dat je een speciale videokaart nodig bent.

En je laptop heeft dat niet, die heeft gewoon een doodnormale VGA, en die uitgang ondersteund geen functies zoals "TV-out over VGA" (wat die kabel dus nodig heeft)

Vergeet alsjeblieft dat kabeltje, want hoe graag je het ook wil, daar gaat het echt niet mee lukken

Zoiets als dit heb je nodig:
http://www.telec.nl/produ...site_video_converter.html

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-03-2009 21:11 ]

• SamPatterson
OK,dank je voor je kennis.
Mijn volgende vraag is dan, zijn ze er ook in een goedkope versie voor 1280 x 800?
Wat ik tot nu toe heb gevonden is deze.
Aangezien ik momenteel niet heel erg veel te besteden heb wil ik zo goedkoop mogelijk.
Alle tips zijn welkom.
Pagina: 1